Zoh, ik heb de auto inmiddels anderhalve maand in bezit en ben gisteren de 285000 gepasseerd. Helaas kom ik ook weer eens in aanmerking voor het “rund van de week” topic. Raoul had al verteld dat de achterremblokken erg dunnetjes waren. Deze stonden dan ook op het programma om snel vervangen te worden. Helaas heb ik daar nu iets te lang mee gewacht, en rechtsachter hoor ik nu het nare geluid van staal op staal . Ik heb hier in de schuur nog 2 redelijke remblokjes liggen dus die gaan er straks even op (voor tijdelijk uiteraard). Maandag bestel ik via mijn buurman (werkt @ Brezan dus veel korting ) even nieuwe achterschijven en blokjes.
Verder heb ik vandaag precies 2 weken geleden de auto volledig in de was gezet. En toen viel me eigenlijk pas echt op hoe strak deze auto nog in de lak zit. Het deed bijna pijn aan mijn ogen . Natuurlijk heb ik hier plaatjes van, dus bij deze:
Strak he?
Afijn, zsm dus de remmerij achter doen. Ik heb alleen nu het grote voordeel dat een maat van me in een antikraakpand in Apeldoorn zit, wat toevallig een vrij forse garage is geweest. Dus hij heeft daar een werkplaats van 50 bij 20 meter die compleet verlaten is waar ik heerlijk gebruik van kan maken . Binnenkort ga ik daar dus de remmen en nog wat andere dingen doen. Lekker op het gemak binnen, en met een zee van licht .
En ik moet helaas ook bekennen dat het vermogen went ops: . Daarom ben ik ook altijd erg blij als ik uit de Jumper van mijn werk stap om daarna in de 16v te stappen. Vooral inhalen op 80 km wegen is heerlijk. Terug naar 3 en vloeren maar .
Dan komt er weer een heerlijk donkerbruin gebrul uit de uitlaat en word je werkelijk waar gelanceerd. Oh oh oh wat een heerlijke wagen is dit toch
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
PrutsyLJ schreef:
Strak he?
Eerlijk antwoord?
Ik vind de foto’s eigelijk erg dof waardoor de lak/kleur er niet goed uit komt
Denk dat die in het echt mooier is dan op de foto’s
Welk merk wax heb je overigens gebruikt?
Mijn GTi was idd altijd wel het lelijke eendje naast de 16v . Ik zal zorgen dat het kitpistool op standby ligt dan. Maar jij zou toch ook komen sleutelen met Palladinges in de antikraakwerkplaats?
Ideale lokatie iig. Aan de overkant aan je rechterhand een C1000, aan je linkerhand een snackbar .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
goed bezig LJ
lijtk wel poetsdag vandaag
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:goed bezig LJ
lijtk wel poetsdag vandaag
Ahum:
PrutsyLJ schreef:Verder heb ik vandaag precies 2 weken geleden de auto volledig in de was gezet.
Voor mij iig niet
Zoh, net even de blokjes rechtsachter gewisseld. Ook nog wat plaatjes gemaakt die ik natuurlijk niet achter kan houden. Dit is dus een voorbeeld van hoe het niet moet
Duuus, deze remblokjes zijn tijdelijk. Maandag bestel ik zoals al eerder gezegt even nieuwe en waarschijnlijk ook maar 2 nieuwe remschijven.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
mssl schreef:
Dan kunnen we de Palmares een beetje klaar maken voor de apk, welke op 24 oktober afloopt . Ik vind het trouwens wel stoer dat dat kreng al 18 jaar op de opleverdatum gekeurd wordt
Datum eerste afgifte Nederland 24-10-1988
Datum eerste toelating 24-10-1988
Vervaldatum APK 24-10-2007
Heb je 18 keuringsbewijzen van die datum dan? Je kunt altijd voorkeuren, als je een keer over datum heen geschoten bent hoef je dat nu niet meer te zien.
Ich bin ein Breaker
mssl schreef:Kijk aan LJ! Je hebt die schijfjes even lekker naar de kl*te geholpen, whehe
Ja, goed he
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Jah, het asociale traphok heeft schade . Donderdagavond toen ik Raoul na het Xantia-ophaalavontuur naar Zwolle CS bracht is het kwaad geschied. Raoul moest erg nodig afwateren en heeft me even naar de parkeerplaats van zijn werk geleid. Afijn, ik rij de niet verlichte parkeerplaats op, Raoul draagt mij op naar rechts te gaan wat ik direct deed. Vervolgens hoor ik Raoul heel hard STOP roepen. Een seconde daarna hoorde *kgggg en BOF* en stond de auto stil. Ik keek even verdwaasd om me heen want ik had geen idee waar ik ook maar tegenaan kon zitten. Na uitgestapt te zijn bleek ik midden in de auto een geweldig zwart paaltje van 40 a 50 cm te hebben gepakt. Een zwart paaltje op een stikdonkere parkeerplaats fiiiijjjjn. Goed, de schade is de 2 rechter portieren en de voor en achterskirt zijn enigzins gekraakt maar nog wel goed te polyesteren. Verder heb ik nog 8 zwarte portieren staan, waarvan er ook nog 4 meegespoten raamlijsten hebben. Dus op zich kost dit ongelukje me niet echt veel, maar ik baal er wel gigantisch van
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Sjees, jij treft het ook niet zeg! Wel handig dat je flink wat zwarte portieren op voorraad had.
Ik lijk idd een abbonement op schade te hebben. Nou ja, het valt allemaal wel mee maar donderdagavond was ik echt zwaar over de zeik. Onder het motto van “het ging ook allemaal veels te goed vanavond” even lekker lopen tieren op die parkeerplaats. Maar goed, binnenkort neem ik ff een weekje vrij, en dan hang ik iig die andere portieren er even in. Ik heb net nog even 2 fotoos gemaakt, maar die zijn vrij donker. De schade is niet echt goed te zien. Maar ik heb ze toch even op internet gepleurd dus bij deze: klik en klik
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
jammer maja gelukkig is het nog goed te reparen met onderdelen die je hebt liggen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
klote he.. maar gelukkig heb je nog onderdelen en het is beter dan nieue voorkant op de auto
Been there done that idd. Maar ik baal er wel enorm van
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Balen LJ. Echt vervelend. Ik wens je sterkte met het herstel.
Test
Ik zeg Kansloos.
Had ik toch maar toen ik de kans had de auto van raoul moeten overnemen. Dan was dit lot de auto bespaard gebleven. Een mk1 en mk2 bx. Dat lijkt me geweldig.
De MK2 16v is natuurlijk de mooiste maar dit gaat geloof ik btje off-topic.
Iig succes met de beide auto’s LJ.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.