Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Wegens viezigheid heb ik mijn BX zojuist voorzien van spoelolie, hydrorincage.
Filters en reservoir netjes gereinigd, zaakje ontlucht, prima. Moet ik nou ook alle remmen laten doorlopen? Of doe ik dat als ik over pakweg 2000 km de LHM er weer ingooi?
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
In principe zijn je remleidingen onderdeel van het hydraulisch systeem, dus ook daar heeft doorlopen zin.
Hydrorincage is tenslotte een zuiveringsmiddel, dus hoe meer toegang het heeft tot leidingwerk… des te beter het is.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je ze niet laat doorlopen komt de rincage daar niet en blijft je rem vervuild!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ben onlangs bij Chyparse geweest voor hetzelfde.
Maar zij spoelen de remmen ook niet door.
XM 2.1D ‘92 (exit bij 400.000 km)
Xantia 1.9 TD ‘93 (nu bij Hogervp in goede handen)
XM 2.1 TD aut ‘00 (om te zweven)
Vito 112 CDI "02 (als werkpaard)
Kilometervreter schreef:Ben onlangs bij Chyparse geweest voor hetzelfde.
Maar zij spoelen de remmen ook niet door.
geen commentaar ..
prive opmerking..
half werk..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kilometervreter schreef:Ben onlangs bij Chyparse geweest voor hetzelfde.
Maar zij spoelen de remmen ook niet door.
Omdat dat veel werk is. WEL DOEN DUS!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Ik heb het er inmiddels in zitten, De remmen elk enkele minuten door laten spoelen.
Het resultaat is heel veel beter dan het was!
Nog niet perfect, dat deinen wat de DS en CX doen voel ik niet zo.
Kan ik dat verbeteren met extra zachte bollen? Iemand een tip?
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Kilometervreter schreef:Ben onlangs bij Chyparse geweest voor hetzelfde.
Maar zij spoelen de remmen ook niet door.
Tja , Chyparce. Nog minder dan de beun….
maartenbokslag schreef:Ik heb het er inmiddels in zitten, De remmen elk enkele minuten door laten spoelen.
Het resultaat is heel veel beter dan het was!
Nog niet perfect, dat deinen wat de DS en CX doen voel ik niet zo.
Kan ik dat verbeteren met extra zachte bollen? Iemand een tip?
een BX nooit vergelijken met een DS en CX.
die 2 hebben een enorme flex in hun carrosserie zitten.
dat is bij de BX dus niet, die is van zichzelf al stijver..
als je hetzelvde zou willen, zou je zonder voor en achterruit moeten gaan rijden, dan kom je in de buurt.
bollen zit wel wat in, en er kan veel, maar je moet een BX niet hetzelvde willen hebben als een CX of DS…
zacht ja, slap nee… middenweg is er bijna niet.
tenzij je op GS bollen gaat.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Nou… (en nee, nou niet hier weer zo’n smurfenoliediscussie starten…:wink:) mijn BX was bij Renard onder handen genomen waarna het toch wel erg zacht veerde! Dat bestond als ik het wel heb uit het opboren van de bollen en het vervangen van de LHM door de blauwe Renard-olie. Ongetwijfeld is er nog heel veel klein afstelwerkgepiel geweest maar het verschil was echt enorm! Dat rrrrrreeeeeeeeedddd!!!!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
kreazyV8wuppo schreef:maartenbokslag schreef:Ik heb het er inmiddels in zitten, De remmen elk enkele minuten door laten spoelen.
Het resultaat is heel veel beter dan het was!
Nog niet perfect, dat deinen wat de DS en CX doen voel ik niet zo.
Kan ik dat verbeteren met extra zachte bollen? Iemand een tip?een BX nooit vergelijken met een DS en CX.
die 2 hebben een enorme flex in hun carrosserie zitten.
dat is bij de BX dus niet, die is van zichzelf al stijver..als je hetzelvde zou willen, zou je zonder voor en achterruit moeten gaan rijden, dan kom je in de buurt.
bollen zit wel wat in, en er kan veel, maar je moet een BX niet hetzelvde willen hebben als een CX of DS…
zacht ja, slap nee… middenweg is er bijna niet.
tenzij je op GS bollen gaat.mvgr wupke
Dus gewoon naar de automaterialenzaak en GS bollen bestellen?
Overigens heb ik nooit reparaties door Chyparse laten uitvoeren, maar ik koop graag mijn onderdelen bij ze en dat gaat altijd perfect. Ik sluit me dus niet aan bij alle negatieve berichtjes ...
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
maartenbokslag schreef:kreazyV8wuppo schreef:maartenbokslag schreef:Ik heb het er inmiddels in zitten, De remmen elk enkele minuten door laten spoelen.
Het resultaat is heel veel beter dan het was!
Nog niet perfect, dat deinen wat de DS en CX doen voel ik niet zo.
Kan ik dat verbeteren met extra zachte bollen? Iemand een tip?een BX nooit vergelijken met een DS en CX.
die 2 hebben een enorme flex in hun carrosserie zitten.
dat is bij de BX dus niet, die is van zichzelf al stijver..als je hetzelvde zou willen, zou je zonder voor en achterruit moeten gaan rijden, dan kom je in de buurt.
bollen zit wel wat in, en er kan veel, maar je moet een BX niet hetzelvde willen hebben als een CX of DS…
zacht ja, slap nee… middenweg is er bijna niet.
tenzij je op GS bollen gaat.mvgr wupke
Dus gewoon naar de automaterialenzaak en GS bollen bestellen?
Overigens heb ik nooit reparaties door Chyparse laten uitvoeren, maar ik koop graag mijn onderdelen bij ze en dat gaat altijd perfect. Ik sluit me dus niet aan bij alle negatieve berichtjes ...
nee je kunt niet zondermeer die bollen van een GS eronder zetten.
maar bij chyparse weten ze dat ook wel..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Wat is het probleem met GS bollen dan? Klopt het dan niet met de schokbrekertjes? Of kan ik gewoon de BX bollen op een iets hogere druk laten zetten?
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Het “deinen” van een DS of vroege CX (latere CX’en hebben dat ook al een stuk minder) ga je inderdaad nooit halen.
Ligt aan wel wat meer zaken dan bollen, olie en filters.
De (voor)wielophanging van zowel de DS als de CX is volkomen anders dan van een BX (of Xantia) en heeft daar ook een heel grote invloed op, evenals het gewicht van de auto.
Een heel zware BX weegt hooguit zo’n 1050 kilo en een lichte CX is al 200kg zwaarder, dat maakt nogal wat uit in veergedrag.
Normaal gesproken zou je dan moeten gaan voor licht opboren van de bollen en wellicht zelfs wat druk erbij.
Hangt ook een beetje van het type BX af, een BX 16v heeft heel andere druk in de bollen dan een 14TE.
Echter…. je kunt het bijna net zo slap laten veren als je wilt… boren en druk.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
maartenbokslag schreef:
Ik sluit me dus niet aan bij alle negatieve berichtjes ...
Voor onderdelen verkoop zullen ze wel goed zijn maar ga er nooit langs als je problemen hebt met XM vering o.i.d. . Bolletjes draaien en LHM verversen kunnen ze best , wat de liefhebber infeite ook zelf kan , maar iets anders dan dat ......
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kreazyV8wuppo schreef:[een BX nooit vergelijken met een DS en CX.
die 2 hebben een enorme flex in hun carrosserie zitten.
dat is bij de BX dus niet, die is van zichzelf al stijver..:
Wat een BULLSHIT. Mischien de auto’s die jij hebt wup maar een goede DS is stijf zat. Het deinen heeft daar HELEMAAL NIETS mee te maken…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>