Hoi,
Ik heb op het forum al wat gelezen over benzinelucht bij een 8v.
Nu ruik ik bij mijn 16v ook soms benzine.En vaak ook een tijd weer niet.
Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen en waar ik evt kan kijken?
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Re: Benzinelucht 1.8 16v
Gorilla schreef:Hoi,
Ik heb op het forum al wat gelezen over benzinelucht bij een 8v.
Nu ruik ik bij mijn 16v ook soms benzine.En vaak ook een tijd weer niet.
Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen en waar ik evt kan kijken?
Controleer de aanvoer- en retourslangen bij de brandstofdrukregelaar op de benzinegalerij eens..
In het omcirkelde deel op de foto.
Succes
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zit daar ook een vacuumslang op die je met draaiende motor los moet halen om daar eens in te kijken?Ik meende zoiets gelezen te hebben bij de 8v.
Ik rook het trouwens niet vanonder de motorkap toen ik het eens rook en op zoek ging.Eerder uit de buurt vd tank.
Wellicht bij de opvoerpomp?(zo heet dat toch?)
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zou ook aan de opvoerpomp kunnen liggen ja. Bij mij was in ieder geval de aanvoerslan voor de benzinedrukregelaar lek, heb ik met een nieuwe slangklem kunnen fixen. Alleen bij koude motor rook ik het door de ventilatie, bij warme motor denk ik dat het dan al verdampt was..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:Zou ook aan de opvoerpomp kunnen liggen ja. Bij mij was in ieder geval de aanvoerslan voor de benzinedrukregelaar lek, heb ik met een nieuwe slangklem kunnen fixen. Alleen bij koude motor rook ik het door de ventilatie, bij warme motor denk ik dat het dan al verdampt was..
Ik heb 2 weken geleden exact hetzelfde gehad. Rook ook bij een koude start een benzine lucht en na verloop van tijd verdween dat. Bij een warme start eigenlijk geen last van.
Klemmetje bleek precies op de plek die jij aangeeft los te zijn. Volgens de dealer een bekende Xantia-kwaal.
Hopelijk is dat ook het probleem van de topicstarter want het is makkelijk te verhelpen
Ik lees op xantiaclub over een beruchte afdichting bij de tank onder de achterbank.Dat moet het haast wel zijn als ik het achter ruik.En zopas op vakantie gooide ik hem altijd vol (anders is hij altijd max halfvol geweest-ik heb hem pas).Toen rook ik het ook voor het eerst.
Morgen ff checken….
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Alles ge-checked overal droog met een keurig laagje stof en nergens iets te ruiken.
Zit er ergens een klepje om overdruk in de tank te spuien?Wellicht blijft die af en toe hangen…...ik zeg maar wat
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Je moet eens het slangetje bovenop de brandstofdrukregelaar los halen.
Uit de regelaar mag dan geen benzine komen.
Als het membraam stuk is in de regelaar komt hier wat benzine uit.
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Heb ik gedaan.Is droog…....
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Dan blijft in mijn optiek alleen nog de benzineslang over die op je rail aangesloten zit. Door uitdroging komen hier nog wel eens haarscheurtjes in. Slang is ongeveer een meter lang. Achter de motor zit een aansluitblokje. Succes.
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Benzine lucht…
Hallo,
Kijk ook goed naar de slangen klemmen, ik heb ze nl. bij beide mijn Xantia`s moeten vervangen. Weliswaar geen 18i 16v maar een 20i 16v. Toch zullen de klemmen wel van het zelfde materiaal zijn en die wiegeren naar verloop van jaren wel eens…
Succes….
Groet,
Moonman.
Er moet niet zo zuur gekeken worden achter het stuur van een citroën!!
Voolopig ruik ik alweer een tijd niets.Afwachten tot het weer optreedt.Dan kan ik weer op zoek…
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Digidaan had gelijk.
FF de slangen iets doorgetrokken en er 1 cm afgesneden.
Klemmetjes er weer om en klaar….
Nog bedankt voor de tips.
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!