Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
laatst 2x ferrari gespot in de file reden links van me ( wat een fijn motergeluid )
CitroenAZU schreef:Een zeldzame Fiat 130 3200
Wow!
Hoeveel zullen er daarvan nog bestaan? Ik weet er in Breda nog in te staan. Heb er ooit in mogen zitten en mogen genieten van het schitterende interieur.
Als je het mij vraagt is dit echt een van de mooiste auto’s die ooit in Italië zijn gebouwd.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Als je het mij vraagt is dit echt een van de mooiste auto’s die ooit in Italië zijn gebouwd.
Meen je dat nu echt? Ik vind het zelfs een lelijke auto.Te hoog en dan met die ontsierende grote achterlichten.
Neem dan z’n broer, de Lancia Gamma Coupé, dat vind ik nu misschien wel de mooiste auto die ooit in Italië is gebouwd.
Enfin, ieder z’n smaak natuurlijk.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
jaco schreef:
Maar we zouden natuurlijk ook een zakformaat kalender kunnen maken.
Nou ja, voorlopig is het natuurlijk nog maar een hersenspinsel. Maar ik wil best eens van iedereen mooie sfeervolle foto’s met Franse auto’s willen verzamelen om er iets leuks mee te doen. Kalender, agenda, postcards, whatever… Suggesties en foto’s welkom.
Fotodraadje openen voor dit idee Jaco. Dan komt de input vanzelf en kunnen we wat uitwerken. Ik heb hier trouwens nog een mooie eendenkalender liggen, gekocht via www.mooiekalender.nl. Zulke ideeën?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
toniclight schreef:Als je het mij vraagt is dit echt een van de mooiste auto’s die ooit in Italië zijn gebouwd.
Meen je dat nu echt? Ik vind het zelfs een lelijke auto.Te hoog en dan met die ontsierende grote achterlichten.
Neem dan z’n broer, de Lancia Gamma Coupé, dat vind ik nu misschien wel de mooiste auto die ooit in Italië is gebouwd.
Enfin, ieder z’n smaak natuurlijk.Jeroen
De Gamma heb ik altijd erg apart gevonden, maar nooit echt mooi.
Wat ik zo mooi vind aan de 130 Coupé is het feit dat dit een lange auto is met slechts 2 deuren en een mooie lange kont.
Dat de Fiat niet hoog is, kun je zien aan de Mondeo, die er naast staat.
Ik heb dit model een maal eerder in het echt gezien, op een sloperij in Breda. Gelukkig niet als wrak, maar als bewaarobject van de eigenaar, die bijzonder goed doorhad wat een juweeltje ie bewaarde.
Door dikke lagen stof moest ik mij werken om de deur geopen te krijgen. Eenmaal in het interieur (met rood interieur!) bekwam mij een zeer serene rust, die ik zelden had meegemaakt. Ik denk er nog met weemoed aan terug…
Bedenk daarbij ook dat voor 1972 zo’n lange strakgelijnde wagen zeer modern was.
Daarnaast denken de meeste mensen bij het merk Fiat aan kleine auto’s, waardoor een 2-deurs coupé extra bijzonder is.
toniclight schreef:Rover 3500 op een sloperij in Hollandscheveld:
Jeroen
Dit is slechts een “simpele” 4-cylinder met 2200 cc. Juist de 3500 V8-modellen overleven, daar zij de liefhebbers weten te bekoren. Ik kan me goed voorstellen dat weinig mensen zich interesseren in de 2200, wanneer zij net zo goed een echte V8 kunnen kopen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Jaguar, gezien op het terrein waar ik mijn garage heb.
Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Een fervent Tulpenrallye-rijder, zo te zien.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Een Porsche 924 uit 1976, een Subaru 1800 uit 83, Daf 55, een 73er Mazda 1300, VW Karmann Ghia, Ferrari 456, Fiat 128 Sport:
Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik kwam een DB7 met gele mistlampen tegen. Zou dus Franse import moeten zijn.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
een zwaar beladen R11 en een hoop Amerikanen:
Weet niet of het ´kan´, t is immers Japans, maar gisteravond zag ik een type 1 Honda Prelude rijden… Zeg maar het type van voor de Bassie en Adriaan auto.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
B & A reden in een Prelude type II met klapkoplampen…dit terwijl ze eerder zo’n fraaie Simca Rancho hadden….Rare kerels die clown en die acrobaat….
Tja ik heb die overstap ook nooit zo begrepen, mss was de Rancho toen al uit productie…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
obverstap is volgens mij wel te begrijpen als de honda zo auto erg goedkoop neer zet voor b en a dan is het natuurlijk wel aantrekelijk voor ze en honda heeft gratis reclame
en als het goed is heeft adriaan ook lange tijd een honda prive gereden