Peter was met de automaat en is nu weer thuis (voor de deur afgezet).
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Lelijke Eend schreef:Peter was met de automaat en is nu weer thuis (voor de deur afgezet).
Ja, dank nogmaals
En, nou, dus, ‘t torretje dat ‘n bling bling behandeling gaat krijgen
woutersmits schreef:by the way,
betekend dat dat je definitief de gti sloelen hebben wilt?
Eh, ja, gaarne Logistiek moet ik nog ff zien. Eerst nog subframe en andere dingen knutselen
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:edit: peter had van de week mijn blokje gezien en nu istie jaloers….
sssssst
pfff valt soms niet mee om een bewuste draad weer gevonden te krijgen.
afijn de motor zit weer nagenoeg in elkaar.
de bak is klaar, en zit weer onder de motor.
morgen de kop in orde maken.
en donderdag krijg ik de keerring/bronzen bus, van het koppelingshuis.
dus als er weer vordering in jullie project moet komen, dan kan dat vanaf donderdagmiddag..
euvel is nu alleen.. dat blok weegt lood om met 2 man van de grond te krijgen.
dus of iemand leent Peter een motorbok, of er komen een paar sterke armen mee, om hem in de auto te tillen.
beter lijkt me een aanhanger, dan zou hij zo van de bolderkar in de aanhanger geschoven kunnen worden.
dat scheeld om hem over de kofferbak rand heen te liften.
zowiso een blok achter in een auto ,hmm nee not done.
pic’s plak ik morgen in de lopende draad over het blokje an zich.
mvgr wupke
Goed bezig, Wup!
Waarom weegt dat 150-blok zo zwaar? Zwaarder dan een ander BX-motorblok?
Overigens is het best fijn rijden met een motorblok in de achterbak, wat ik meerdere malen heb gedaan. Wel even alles goed vastzetten met spanbanden uiteraard.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Goed bezig, Wup!
Waarom weegt dat 150-blok zo zwaar? Zwaarder dan een ander BX-motorblok?
Overigens is het best fijn rijden met een motorblok in de achterbak, wat ik meerdere malen heb gedaan. Wel even alles goed vastzetten met spanbanden uiteraard.
omdat het een blok MET BAK is…
en achter in de auto vind ik gewoon not done..
mvgr wupke
re
Als ik een Renauld express of een ander busje moet proberen te regelen hoor ik het wel.
Opel: Overal Plezier En Liefe
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
takeltje is idd zeer handig
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
blok is alweer (bijna ) klaar.
morgen even de koppeling erin bouwen met busje en nieuwe oliekeerring ,dan is ie ready for transport..
dus plan je planning maar vast vanaf vrijdag kun je hem komen halen.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
kreazyV8wuppo schreef:blok is alweer (bijna ) klaar.
dus plan je planning maar vast vanaf vrijdag kun je hem komen halen.
mvgr wupke
Geweldig!
Helaas… Ehm, helemaal niet helaas… zit ik vanaf vanavond in Zeeland, dan moet ‘t volgende week een keer ‘s avonds worden. Bel je wel.
Je zou eens moeten informeren bij het BX Clubmagazijn. Daar ligt nog minstens 1 150-blokje.
Succes met de klus verder, want dit is wel balen zo.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
XBXG schreef:Je zou eens moeten informeren bij het BX Clubmagazijn. Daar ligt nog minstens 1 150-blokje.
Succes met de klus verder, want dit is wel balen zo.
Grumpf, balen ja Zal inderdaad ‘s informeren, heb ook al een andere forummer een pb’tje gestuurd.
kreazyV8wuppo schreef:is wel nodig want dit laten herstellen is kostbaar.
mvgr wupke
Is het geen optie om de glijlagers in de kop tot een overmaat uit te boren en een overmaat nokkenas erin te zetten? Zal wel kostbaarder worden natuurlijk dan een tweedehands kopje.
Vervelend, zo’n lijk in de kast.
optie is de nokkenas laten slijpen inductie harden en opnieuw slijpen.
de kop lijnboren en bronzen lagers erin persen, die vervolgens wederom met lijnboren op maat laten ruimen.
eea kon wel een paar 100 euro gaan kosten…lijkt me geen optie eerlijk gezegd..
mvgr wupke:jah het kan wel,, maar alles naar ratio he!