Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Thanx Gauthier
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Veel succes voor morgen!!
Ik moet dat eigenlijk ook eens leren nu ik voor onerhoud minder afhankelijk van de garage wil zijn. Is bovendien al heel lang geleden. Ik heb de DS nu ruim 3 jaar of 14000 km en het is geloof ik nog niet gebeurd. Een andere DS-rijder zei me dat 30000km een prima interval was voor die kleppen maar hier hoor ik mensen die dat alle 5000 doen.
Wat zegt Citroën eigenlijk?
Gauthier
BEsuper schreef:Veel succes voor morgen!!
Ik moet dat eigenlijk ook eens leren nu ik voor onerhoud minder afhankelijk van de garage wil zijn. Is bovendien al heel lang geleden. Ik heb de DS nu ruim 3 jaar of 14000 km en het is geloof ik nog niet gebeurd. Een andere DS-rijder zei me dat 30000km een prima interval was voor die kleppen maar hier hoor ik mensen die dat alle 5000 doen.
Wat zegt Citroën eigenlijk?Gauthier
kdenk om de 10 000km, kheb onlangs mijn kleppen met interval van 10 000km terug geregeld en ze stonden nog allemaal goed.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Blooper1963 schreef:DE KLEPSPELING,IS DIE VOOR ELKE DS MOTOR HETZELFDE????
Kan ik nu antwoord krijgen aub? ik wil morgen mijn kleppen stellen
hey bloop, staat toch in WPHB?
KOUD ; inlaat 0,15mm, uitlaat 0,20mm
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mr. Smith schreef:Blooper1963 schreef:DE KLEPSPELING,IS DIE VOOR ELKE DS MOTOR HETZELFDE????
Kan ik nu antwoord krijgen aub? ik wil morgen mijn kleppen stellenhey bloop, staat toch in WPHB?
KOUD ; inlaat 0,15mm, uitlaat 0,20mm
YEP! heb het intussen al teruggevonden! alvast bedankt hoor!
Is inderdaad een mooi klusje, al het afbreek gebeuren….
Ik heb het zlef in het voorjaar voor de eerste keer gedaan….. Ben nog niet helamaal tevreden, maar andere problemen hebben voorrang.
Echter, wat ik hier overal mis…. Vervangen van je klepdeksel pakking en de rubbers om de bougieschachten vrij te houden van motorolie…..
Wat ik zelf het meeste geklungel vond, was het terugplaatsen van het kleppendeksel. Dat zou veroorzaakt kunnen worden doordat ik niet de hele gaskabel heb losgemaakt (het balletje aan het eind paste niet door de geleiding onder het inlaatspruitstuk), maar dat was een heel gemier.
Asl de boel weer in elkaar zit, afhaneklijk van je uitvoering, even de basisafstelling langslopen (je bent dan toch bezig), en je dame loopt weer als een zonnetje!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!