beetje tocht!
martijn78
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154

Gepost: 22 januari 2005 03:32 PM

Hallo allemaal.
Ik heb en probleempje met mijn electrisch linker voorportierraam. Bij het naar boven schuiven van het raam beweegt het raam de laatste paar centimeters schuin naar voren richting voorruit, zodat er bij de middenstijl een kier ontstaat. schuif ik het raam een stukje omlaag, zodat deze kier verdwijnt, dan onstaat er uiteraard bovenaan weer een kier! Zo ben ik dagelijks 5 min. bezig om mijn raam tocht- en regenwatervrij te krijgen dmv het op en neer bewegen van het raam totdat deze redelijk op zijn plek zit! Shocked

Zijn er meer mensen met dit soort (electrische)raamproblemen?
Valt het goed op te lossen of moet er een heel nieuw mechanisme in?

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 22 januari 2005 03:45 PM
  [ # 1 ]

Re: beetje tocht!

martijn78 schreef:

Hallo allemaal.
Ik heb en probleempje met mijn electrisch linker voorportierraam. Bij het naar boven schuiven van het raam beweegt het raam de laatste paar centimeters schuin naar voren richting voorruit, zodat er bij de middenstijl een kier ontstaat. schuif ik het raam een stukje omlaag, zodat deze kier verdwijnt, dan onstaat er uiteraard bovenaan weer een kier! Zo ben ik dagelijks 5 min. bezig om mijn raam tocht- en regenwatervrij te krijgen dmv het op en neer bewegen van het raam totdat deze redelijk op zijn plek zit! Shocked

Zijn er meer mensen met dit soort (electrische)raamproblemen?
Valt het goed op te lossen of moet er een heel nieuw mechanisme in?

Het electrische mechanisme is verstelbaar zodat je de kier vaak weg kunt krijgen.
Hiervoor dien je de binnenbekleding weg te halen van het betreffende portier. Het hele mechanisme zit vast met een aantal boutjes. Eén van die boutjes kun je een stukje losdraaien en verschuiven. Dit boutje zit in een gleufje en dus is het zichtbaar welk boutje je moet hebben. Hiermee kun je de ruit iets laten kantelen waardoor ie wel dichtgaat.
Mijn ervaring is dat dit meestal voldoende is om de kier weg te krijgen. Als dit niet voldoende is, dan kun je een extra gaatje boren om datzelfde boutje iets meer te verstellen, maar vaak is dan de oplossing een nieuw schaarmechanisme voor de raam.

Profiel  

martijn78
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154

Gepost: 23 januari 2005 12:46 AM
  [ # 2 ]
Profiel  

jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 23 januari 2005 12:52 AM
  [ # 3 ]

Zo ziet het er in ieder geval uit bij een cx

Profiel  

jeffer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 73

Gepost: 23 januari 2005 11:10 AM
  [ # 4 ]

Is het trouwens mogelijk om van handmatige ramen elektrische te maken?

"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!

Profiel  

Dirbra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 23 januari 2005 12:26 PM
  [ # 5 ]

Ik heb net hetzelfde probleem met dezelfde ruit. Maar momenteel is er wel iets speciaals aan de hand, namelijk als ik de ruit (automatisch) naar boven laat gaan dan wil het niet meer stoppen. Met als gevolg dat dit heel kort op en neer gaat, en hierdoor sluit de ruit nog minder af.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 23 januari 2005 01:44 PM
  [ # 6 ]
jeffer schreef:

ja je kan of een raammechanisme overzetten van een bx die het wel heeft of een universele kit kopen (oa conrad verkoopt die)

geloof dat de dealer dat ook kan doen.
kosten? iets van 200-300 euro

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten

Gepost: 23 januari 2005 01:47 PM
  [ # 7 ]
metro2005 schreef:
jeffer schreef:

ja je kan of een raammechanisme overzetten van een bx die het wel heeft of een universele kit kopen (oa conrad verkoopt die)

geloof dat de dealer dat ook kan doen.
kosten? iets van 200-300 euro

Ik geloof nooit dat de dealer voor 200 a 300 euro electrische ramen monteert in een BX. Je bent bijna een dag kwijt om alles goed te monteren inclusief kabelboom.
Haal op de sloop alles uit een BX met electrische ramen, dus de motortjes, het raammechanisme, knopjes en de kabelboom. Dit alles is verder dan plug en play in jouw BX. Monteer dan ook meteen centrale vergrendeling want dit zit in dezelfde kabelboom.

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten

Gepost: 23 januari 2005 01:48 PM
  [ # 8 ]
jeroentje schreef:

Zo ziet het er in ieder geval uit bij een cx

Bij de BX ziet het er hetzelfde uit en bij de groene elips kun je zien dat dit verstelbaar is.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook