vraagje:als het niet veel gevraagd wordt.ik heb volgens mij op deze site gezien hoe je olie ververst met plaatjes erbij,of vergis ik mezelf?
als er plaatjes bij zitten is het gemakkelijk
mvg
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het oliefilter heeft al een afsluitring op zich, deze kun je er dus gewoon opdraaien (nadat je de ring even in de olie hebt gezet). Het ringetje van je aftapplug moet je wel vervangen.
En plaatjes, eh… ik geloof niet dat we dat in de aanbieding hebben. Maar geloof mij, als je de aftapplug, het oliefilter en de vuldop kunt herkennen, dan heb je geen plaatjes nodig!
davido schreef:is een goede tip ik ga thuis maar eens een deurkruk los slopen
Als de plug goed vastzit dan is een deurkruk niet sterk genoeg, de speciale sleutel daarvoor kost. c.a. 10 euro.
Ik heb een nieuwe plug erin gedaan, kost c.a. 1 euro bij de dealer en dan heb je er eentje met een zeskant en vierkant inbus.
hallo
voordat ik ga beginnen met olie verversen wil ik graag een duidelijk advies:
ik heb gisteren een oliefilter gehaald,maar er zat geen RINGAFTAPPLUG bij.Ik weet het filter heeft een apatre afdichting,maar wat ik me afvraag waarom de dealer geen ringaftapplug heeft bij gedaan als je na olie verversen toch die ring moet verwisselen,of is het ook mogelijk om gewoon die plug los te draaien en niet helemaal afte halen.En als carter leeg is dan gewoon vast draaien.misschien zie ik het totaal verkeerd
mvg
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De ring perst samen zodra je hem vast zet. Bij hergebruik zal dit minder goed gaan, waardoor lekkage mogelijk is. Daarom kun je stellen dat, zodra je de aftapbout los hebt, er een verse tussen moet.
Waarom de dealer er geen bij doet, tsa… Waarom doet de slager geen pakje boter bij zijn karbonades? Hoe dan ook, je koopt ze bij elke autoonderdelenzaak voor een paar stuivertjes. Als je er gelijk 10 koopt, zit je nooit weer zonder.
De bout niet helemaal loshalen is trouwens geen goed idee, je spaart de ring er niet mee, en alle troep die in de olie zit en je er juist uit wilt hebben, blijft lekker hangen.
Daarnaast ben je uren (dagen?) bezig voor je carter leeg is.
patje74 schreef:De bout niet helemaal loshalen is trouwens geen goed idee, je spaart de ring er niet mee, en alle troep die in de olie zit en je er juist uit wilt hebben, blijft lekker hangen.
Daarnaast ben je uren (dagen?) bezig voor je carter leeg is.
En de bende die je ervan krijgt want het wordt dan net een sprinkler.
Jos van der Voort
zeer duidelijk,ga gelijk betsellen
mvg
hoi
ben vandaag bij automatreialenzaak geweest voor die ringcarterplug,ik kreeg een koperen ring.is dat juiste of moet het van rubber zijn?
koperen ring is goed
oke,bedankt