Hoi,
Onze C3 gaat binnenkort uit de garantie. We hadden eerder al met de verkoper/garagist afgesproken dat bepaalde puntjes tegelijk zouden worden opgelost, zodat we niet telkens een afspraak hoefden te maken. De problemen zijn:
[list]
Lichten staan te hoog afgesteld
Cruise control valt steeds uit
Stuk kunststof in de wielkuip rechtsvoor is beschadigd/ontbreekt
Raam rechtsvoor gaat niet helemaal open
Isolatie van de turbo is verwijderd (zie eerder topic)
[/list:u]
Gisteren zouden de problemen worden opgelost.
[list]
Lichten te hoog: U heeft een lampje verkeerd verwisseld! Hierna nog steeds te hoog afgesteld, wat blijkt later, afstelmechaniek is aan beide kanten defect! De verlichting staat “vast” in de laagste stand, dus iets achterin laden en we verblinden onze tegenliggers.
Cruise control doet het na “reparatie” helemaal niet meer! Wat blijkt, de koppelingspedaalschakelaar is losgehaald en met een tie-wrap vastgezet. Dit prutswerk hield het gelukkig maar even uit. Onze “eigen” garagist heeft een nieuwe schakelaar besteld, kost misschien een tientje.
Stuk kunststof vervangen? “Ik heb u geen nieuwe auto verkocht, dat moet u maar accepteren!”. Citroëndealer zegt dat het er op moet zitten, anders kan de bumper losraken.
Raam rechtsvoor dat is gelukkig gerepareerd. Reparatie van niks, hoor ik achteraf.
Isolatie van de turbo weigert hij terug te zetten, ondanks dat meneer zelf die isolatie heeft verwijderd. Citroëndealer zegt wederom dat zulks erop moet zitten, verkoper houdt voet bij stuk “dan blijf ik bezig”.
[/list:u]
Ik probeer nog de Bovag in te schakelen, want vooral dat van dat isolatiemateriaal rondom de turbo zit me dwars. Zo krijgen we niet zoveel plezier meer van onze C3…
verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008
Tja, dat maak je maar al te vaak mee in de autohandel. De verkoper heeft z’n geld binnen en geeft dan niet meer thuis bij mankementen.
Alhoewel ik dat bij een Bovag aangesloten bedrijf niet zo snel zou verwachten. De ernst van de mankementen moeten uiteraard wel in verhouding zijn met de verkoopprijs. Maar ik kan me jouw teleurstelling wel voorstellen. Je kunt proberen om de Bovag inderdaad in te schakelen.
dan weet je in ieder geval waar je de volgende keer geen gebruikte auto koopt . . . .
Dutch Steph schreef:De ernst van de mankementen moeten uiteraard wel in verhouding zijn met de verkoopprijs.
Is 9000 euro een rare prijs voor een C3 1.4 HDi zonder airco uit november 2002 met 92.000 km op de teller?
verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008
matramurena schreef:Dutch Steph schreef:De ernst van de mankementen moeten uiteraard wel in verhouding zijn met de verkoopprijs.
Is 9000 euro een rare prijs voor een C3 1.4 HDi zonder airco uit november 2002 met 92.000 km op de teller?
ja! veel te veel
matramurena schreef:Dutch Steph schreef:De ernst van de mankementen moeten uiteraard wel in verhouding zijn met de verkoopprijs.
Is 9000 euro een rare prijs voor een C3 1.4 HDi zonder airco uit november 2002 met 92.000 km op de teller?
Geen idee, ik ben niet zo thuis in de tweedehands prijzen van de C3.
matramurena schreef:Is 9000 euro een rare prijs voor een C3 1.4 HDi zonder airco uit november 2002 met 92.000 km op de teller?
als ik op autotrack de prijzen bekijk valt dat mee. sterker: op autotrack vind ik hem niet voor €9000
nitRon schreef:[Is 9000 euro een rare prijs voor een C3 1.4 HDi zonder airco uit november 2002 met 92.000 km op de teller?
ja! veel te veel
@nitron, voor Belgie is dat misschien iets te veel betaald.
In Nederland daarentegen is dat een faire prijs, rekening houdend met het feit dat de auto´s daar duurder zijn.
Zowel de prijzen van de nieuwe wagens als de tweedehandse wagens liggen in Nederland hoger als in Belgie, en dat scheelt dikwijls wel een serieus bedrag…
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Nicci schreef:als ik op autotrack de prijzen bekijk valt dat mee. sterker: op autotrack vind ik hem niet voor €9000
Probleem was om überhaupt een C3 diesel te vinden waarvan de teller niet richting 2 ton aan het gaan was en ook nog eens binnen een uur rijden van onze woonplaats te koop stond. We hebben nog niet eens zo specifiek (wel een beetje natuurlijk) op de prijs gelet…
verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008
BIG charlie schreef:nitRon schreef:[Is 9000 euro een rare prijs voor een C3 1.4 HDi zonder airco uit november 2002 met 92.000 km op de teller?
ja! veel te veel
@nitron, voor Belgie is dat misschien iets te veel betaald.
In Nederland daarentegen is dat een faire prijs, rekening houdend met het feit dat de auto´s daar duurder zijn.
Zowel de prijzen van de nieuwe wagens als de tweedehandse wagens liggen in Nederland hoger als in Belgie, en dat scheelt dikwijls wel een serieus bedrag…
Greetz
BIG charlie
mja dat kan, wij verkopen ze voor 8000, met dezelfde kilometerstand, en fulloption, zoon exclusive versie, met airco cruisecontrol enz enz.
kijk is op autozone, of autoscout, ik vond namelijk al iets met 54000km http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/pag/a_detail.jsp?pLandTaalCd=BE_nl&pZoekId=2302527&pStrippen=false&pCss;=&pActief=occ
en ook alle opties van bouwjaar 2005… beter kom je eens de grens oversteken als je een auto zoekt, wat maakt het nu uit als je bijvoorbeeld 500km moet rijden? als je een auto vind die 1000 tot 2000 euro kan goedkoper zijn, ...
Helaas moeten wij bij de grens dan alsnog een bedrag afdragen aan BPM (Belasting voor Personenauto’s en Motorrijwielen).
Vaak ben je dan nog wel iets goedkoper uit dan in eigen land, maar je hebt wel wat meer andere (kleine) kosten en het kost veel meer tijd.
La vie est belle
Mic-V schreef:Helaas moeten wij bij de grens dan alsnog een bedrag afdragen aan BPM (Belasting voor Personenauto’s en Motorrijwielen).
Vaak ben je dan nog wel iets goedkoper uit dan in eigen land, maar je hebt wel wat meer andere (kleine) kosten en het kost veel meer tijd.
Daarnaast is er extra BPM (in België heet dit geloof ik weeldebelasting) op diesels, reden waarom er in Nederland uitsluitend een C3 diesel met 68 pk 1.4 HDi op de markt is.
verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou de volledige naam en toenaam van deze gasten maar even hier neerschrijven!! Om onze mede forummers te behoeden voor ellende bij deze vent!
Kan je ook als dreiging gebruiken naar hen toe! We hebben 4000 leden en een hoop gasten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
laten we weer ontopic gaan
stuur de dealer of verkoper een brief met de problemen liefst aangetekend en stel een redelijke termijn om de problemen op te lossen laten we zeggen 14 dagen
als de verkoper niet reageerd zwaarder geschut inschakelen deze problemen moet gewoon worden opgelost als die bij verkoop is afgesproken
goede les voor de volgende keer laat alles zwart op wit zetten
matramurena schreef:Dutch Steph schreef:De ernst van de mankementen moeten uiteraard wel in verhouding zijn met de verkoopprijs.
Is 9000 euro een rare prijs voor een C3 1.4 HDi zonder airco uit november 2002 met 92.000 km op de teller?
Dit lijkt me toch wel erg veel. Ik heb in juli mijn tweedehandse C3 ook gekocht voor 9000 euro. Maar dit was wel een 1.4HDI uit 2005, de exclusive edition (dus met airco, cruisecontrol en dergelijke) en maar 37500 kilometer.
Dus ‘k zou precies toch geen 9000 euro geven aan een auto van 5 jaar oud zonder airco en met al een heel pak meer kilometers.