6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
Citroexpert: BX is een veilige auto!
Gepost: 29 augustus 2007 11:00 PM
  [ # 76 ]

veiliger maken, waarom niet zou ik zeggen Laughing

ik ga iig geen C5kopen en men BX wegdoen omdat ik aan veiligheid denk Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 augustus 2007 11:04 PM
  [ # 77 ]

veiliger maken, waarom niet zou ik zeggen

Je kunt je afvragen wat het nog veiliger maken van auto’s oplevert voor de totale veiligheid. Andere factoren wegen denk ik vele malen zwaarder.

Jeroen

Profiel  
 
Gepost: 29 augustus 2007 11:06 PM
  [ # 78 ]

voetgangerveiligheid Laughing

word tegen 2per uur aangereden en land verkeerd en je bent dood…
Maar iig, als je ziet wat voor vooruitgang ze de laatste jaren hebben gemaakt, petje af!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 augustus 2007 11:12 PM
  [ # 79 ]

voetgangerveiligheid

Niet aan gedacht. Wel heel belangrijk inderdaad.

Jeroen

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 30 augustus 2007 01:46 AM
  [ # 80 ]
Handjes schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

een BX is gezien zn lichtgewicht constructie redelijk veilig, want minder gewicht is dus weer makkelijker op te vangen middels de crashzone/kreukelzone.

Hahaha, da’s echt de grootste onzin die ik sinds tijden heb gehoord. Maar goed. Iedereen heeft er blijkbaar verstand van.

kreazyV8wuppo schreef:

de enigste die actief de veiligheid beinvloed, is de bestuurder zelf..

We hebben het in dit topic dan ook over de passieve veiligheid…

dat je kunt knippen en plakken is me duidelijk, maar dat je de essentiele dingen weg laat vind ik ergerlijk..

dus dan leg ik het nog maar eens uit met dezelvde text..

een BX/AMI /EEND/Mehari en meer van dat ,vallen allemaal in het rijdje Ncap onveilig.
maar zo ook de Caddilac uit de jaren 40>t/m 95

dus ik begrijp de hele discussie niet zo.

een BX is gezien zn lichtgewicht constructie redelijk veilig, want minder gewicht is dus weer makkelijker op te vangen middels de crashzone/kreukelzone.

er staat bovenaan al dat ze Ncap onveilig zijn.
en dat dat ook geld voor een Eend en meerdere type’s staat er om aan te geven dat er meerdere zijn van een lichtegewicht construtie, die heten ten dage als onveilig worden beschouwd.

en om dat nog meer te onderschrijven haal ik er zelfs een loodzware Caddilac bij…

goed, gelezen? duidelijk?
volgende dan…

maar punt blijft dat het altijd veiliger kan.
de Xantia was al een verbetering middels airbags en meer van datte.
de C serie is weer een tree hoger qua veilig.

om aan te geven dat we/je over een bepaald tijdvak praat, waarmee ik dus bedoel, de auto’s van die tijd/bouwjaren, heb ik de Xantia naar voren gehaald, en om dat weer een decenia door te trekken, de C serie..
om dat nog duidelijker te maken , schreef ik als klap op de vuurpijl !!

maar je moet dan ook even de basic ontwikkeling X aantal jaren meenemen…

blijkbaar vond je dat nog niet genoeg, want je kwam erg vinnig uit de hoek, wat ik als onprettig ervoer..

maar dat terzijde.

in het hele bericht staat duidelijk dat de BX onveilig is, enkeld het gewicht en zn constructie maken hem matig veilig.
en dan moet je dat afsteken tegen een Xantia, en verdere moderne auto’s..

nou moet je me toch eens gaan uitleggen, hoe jij erbij komt, dat ik een BX als veilig betitel !!

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 30 augustus 2007 01:56 AM
  [ # 81 ]
Rene van Maren schreef:

Dus…óf we kappen daarmee,óf een slotje.

Denken we effe aan het sfeertje Confused:

 

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 30 augustus 2007 02:17 AM
  [ # 82 ]

een bx zal tegenwoordig niet snel veilig genoemd worden, maar ik zou er heel wat liever een ongeluk mee krijgen dan met mijn ex daihatsu cuore uit 1991 Laughing

naja, aan de andere kant ook niet, zonde van de bx Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 30 augustus 2007 02:19 AM
  [ # 83 ]
MaartenH schreef:

een bx zal tegenwoordig niet snel veilig genoemd worden, maar ik zou er heel wat liever een ongeluk mee krijgen dan met mijn ex daihatsu cuore uit 1991 Laughing

naja, aan de andere kant ook niet, zonde van de bx Wink

zet tegen die cuore eens een ax Wink

veiligheid is een ruim begrip en wil er zo weining mogelijk mee te maken hebben eigelijk Wink

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 30 augustus 2007 02:22 AM
  [ # 84 ]

cuore? Ax?

Ik vraag me af wat we nog aan dit topic toe moeten voegen.

De BX is een wagen uit de vorige eeuw, de enige airbag die er in zit, is dus je eigen horeca-spoiler. Wink

We kunnen aannemen dat de BX niet levensgevaarlijk is, maar ook niet veilig….
kunnen we hier mee leven, en een biertje in het café gaan pakken?

 

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 30 augustus 2007 02:22 AM
  [ # 85 ]
citroenc2 schreef:

zet tegen die cuore eens een ax Wink

 

zover ik mij kan herrinneren bij het achterin zitten in de ax van mijn opa is deze toch nog heel wat ruimer dan een cuore hoor, maar het zijn allemaal geen fijne auto’s als het op ongelukken aankomt, denk ik Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 augustus 2007 02:26 AM
  [ # 86 ]

Als we in een BX topic een AX met een Cuore gaan vergelijken, vrees ik dat het het hoogtepunt reeds gepasseerd zijn.

Iemand nog iets zinnigs te melden, of zijn we er inmiddels uit?

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 30 augustus 2007 02:27 AM
  [ # 87 ]
patje74 schreef:

Als we in een BX topic een AX met een Cuore gaan vergelijken, vrees ik dat het het hoogtepunt reeds gepasseerd zijn.

Iemand nog iets zinnigs te melden, of zijn we er inmiddels uit?

een ax met een cuore vergelijken zou me bijna een ban opleveren of niet Laughing

ik denk dat het hoogtepunt wel geweest is ja, of iemand moet wat foto’s van schade bx’en hebben.

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 30 augustus 2007 02:27 AM
  [ # 88 ]

We zijn er uit imho.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 augustus 2007 02:30 AM
  [ # 89 ]
MaartenH schreef:

een ax met een cuore vergelijken zou me bijna een ban opleveren of niet Laughing

Sja man! Hoe kom je er bij! Da’s geen vergelijkingsmateriaal.  Laughing

Matthijs2006 schreef:

We zijn er uit imho.

Dan zijn wij het daar over eens!

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook