2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
spoelolie
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 29 augustus 2007 06:14 PM
  [ # 16 ]
bogaard77 schreef:

Mischien de auto’s die jij hebt wup maar een goede DS is stijf zat. Het deinen heeft daar HELEMAAL NIETS mee te maken…


Ik heb dat idee ook van de CX. Het is toch puur de veerkarakteristiek die ervoor zorgt dat die auto’s achter wegzakken bij het optrekken? Dus hoe krijg ik die Bix wat soepeler? Nu veert ie wel lekker hoor, maar meer zoals de Renault 4 eigenlijk. Gewoon lekker. Niet GEWELDIG lekker.

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 augustus 2007 06:18 PM
  [ # 17 ]

Een hydraulique wordt soepeler/slapper als de olie sneller de bol in kan en als de capaciteit van de bol grootgenoeg is. Dus boor je je bol iets uit en zet je er ietsje meer druk op.
De voorkant wordt minder makkelijk slapper door de haakse hoek die de veer cylinder met de bol maakt. Bij de DS staat ze er recht op.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 29 augustus 2007 06:34 PM
  [ # 18 ]

wat gebeurt er als ik de voorbollen van de CX erop zet?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 augustus 2007 06:41 PM
  [ # 19 ]
bogaard77 schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

[een BX nooit vergelijken met een DS en CX.
die 2 hebben een enorme flex in hun carrosserie zitten.
dat is bij de BX dus niet, die is van zichzelf al stijver..

:

Wat een BULLSHIT. Mischien de auto’s die jij hebt wup maar een goede DS is stijf zat. Het deinen heeft daar HELEMAAL NIETS mee te maken…

De CX heeft dat dus wel, en een DS bereikt de soeplesse door de indirecte veerring.
en goed jij je zin, de carros is stijf…

edoch gewicht enzo speelt ook mee.

het opboren van bollen resulteert in ongedempte veerring..
dus je gaat meer de weg op van versleten schokbrekers.

luukraak bollen erop zetten is ook niet de weg.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 augustus 2007 07:03 PM
  [ # 20 ]
kreazyV8wuppo schreef:

[
De CX heeft dat dus wel, en een DS bereikt de soeplesse door de indirecte veerring.
en goed jij je zin, de carros is stijf…

Ow? Dus een Ds veert soepel omdat het eigenlijk een natte spons is? Hou nou op! ik krijg geen lucht van het lachen!

kreazyV8wuppo schreef:

het opboren van bollen resulteert in ongedempte veerring..
:

Ja als je het gat 2 mm doorsne maakt… Je boort ze een heel klein beetje op. Dat geeft een soepel minder gedempt gedrag dat niet te vergelijken is met kapotte schokbrekers.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 augustus 2007 07:10 PM
  [ # 21 ]
bogaard77 schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

[
De CX heeft dat dus wel, en een DS bereikt de soeplesse door de indirecte veerring.
en goed jij je zin, de carros is stijf…

Ow? Dus een Ds veert soepel omdat het eigenlijk een natte spons is? Hou nou op! ik krijg geen lucht van het lachen!

kreazyV8wuppo schreef:

het opboren van bollen resulteert in ongedempte veerring..
:

Ja als je het gat 2 mm doorsne maakt… Je boort ze een heel klein beetje op. Dat geeft een soepel minder gedempt gedrag dat niet te vergelijken is met kapotte schokbrekers.


in 3 voud…. de DS heeft schommels dus een paar X kracht maal afstand.
daarnaast weegt het kreng een bak meer dan een bix.

pleur 300 kg in een stijve bix en het ding zweeft ook.

pleur 500 kg in een Ha 2 op sport veren en zelfs die zweeft.

en jij lacht je de pleuris maar je natte spons mag je in je snoet wrijven..

en bollen opboren vergroot het ongedempte deel van een veerbol… en eenieder weet dat dat nou niet bepaald veilig is…

maar goed als je wil deinen,, jou feest,, zolang je het niet in mijn buurd doet..

 

maarten.
ik weet niet wat voor bollen op je bix zitten, maar je zou achter de bx 14 bollen van 500 cc aan moeten..


mvgr wupke Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 augustus 2007 07:13 PM
  [ # 22 ]

De koets van een DS is geen zelfdragende koets zoals een CX, dat weet iedere lamlul nu wel. Het chassis van een DS is duidelijk een stuk stijver als de zelfdragende koets van een CX. Zet een DS op de krik, en de deuren kunnen gewoon open en dicht. dat moet je met een CX eens proberen….

Een DS chassis is dermate stijf dat er niet eens gelijmde ruiten in hoeven om meer stijfheid in de raamstijlen te krijgen, zoals bij modernere auto’s.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 augustus 2007 07:14 PM
  [ # 23 ]
kreazyV8wuppo schreef:

[
maar goed als je wil deinen,, jou feest,, zolang je het niet in mijn buurd doet..
:

Dat doe ik al en zeker niet in dat god verlaten oord in braboland.  Shocked

Nooit onveilig gevoeld by the way… Cool


Ik wilde nog iets kwijt over een natte spons maar ja.. Ik hoor het goed voorbeeld te geven… Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 augustus 2007 07:25 PM
  [ # 24 ]
bogaard77 schreef:


Ik wilde nog iets kwijt over een natte spons maar ja.. Ik hoor het goed voorbeeld te geven… Rolling Eyes

wie begint er over bullshit en sponzen?

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 29 augustus 2007 07:44 PM
  [ # 25 ]

He mannen, weer lekker bezig!  very angry Laughing

Enfin, ik wilde de XM binnen een maandje naar Chyparse brengen voor spoelolie en een rondje controle van de bollen, maar nu ik dit zo lees ga ik zelf wel weer aan de slag, om een zere rug te krijgen, getuige Waterman…. Laughing

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 29 augustus 2007 08:19 PM
  [ # 26 ]

Chyparse is een fantastisch en sympathiek bedrijf met veel kennis van de hydraulische systemen, maar zoals Bogaard al schreef kost het ff tijd om alle remleidingen door te spoelen en tijd is bij een firma altijd geld en dan wordt het -zeker voor een gemiddelde Citroënist- al snel ‘duur’. Ik denk dat zij daarom hebben gekozen om iets minder cruciaals als dat laatste kontje olie in de remleidingen maar standaard te laten voor wat het is, zodat ze hun diensten voor een scherpe prijs kunnen aanbieden. Als jij echter vraagt of ze de leidingen willen doorspoelen, dan zullen ze natuurlijk gewoon doen.

Hoedanook zou ik voor het reinigen van het systeem altijd voor hydraurincage gaan en die flauwekul-methode van de zelfuitgeroepen hydrauliekdoctor alhier links laten liggen, want ik kan uit ervaring vertellen dat je systeem daar geen steek verder mee komt.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 29 augustus 2007 10:18 PM
  [ # 27 ]
Serge schreef:

Hoedanook zou ik voor het reinigen van het systeem altijd voor hydraurincage gaan en die flauwekul-methode van de zelfuitgeroepen hydrauliekdoctor alhier links laten liggen, want ik kan uit ervaring vertellen dat je systeem daar geen steek verder mee komt.


Wat zijn we weer hartelijk onder elkaar idiot

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 augustus 2007 10:31 PM
  [ # 28 ]
citro-power schreef:

Voor onderdelen verkoop zullen ze wel goed zijn ......

zelfs daar ben ik het niet mee eens. ooit zo’n set gekocht bij hen om zelf leidingen te maken, leveren ze gewoon twee keer dezelfde maat flens, terwijl we twee verschillende hadden besteld.
ik heb geen hoge pet op van de chyparse jongens. aan de telefoon zeer vriendelijk, maar ik haal mijn spullen liever ergens anders.
sorry.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 29 augustus 2007 10:46 PM
  [ # 29 ]
garagestmarien schreef:
citro-power schreef:

Voor onderdelen verkoop zullen ze wel goed zijn ......

zelfs daar ben ik het niet mee eens. ooit zo’n set gekocht bij hen om zelf leidingen te maken, leveren ze gewoon twee keer dezelfde maat flens, terwijl we twee verschillende hadden besteld.
ik heb geen hoge pet op van de chyparse jongens. aan de telefoon zeer vriendelijk, maar ik haal mijn spullen liever ergens anders.
sorry.

O.K. , ze zijn nergens goed in Wink  Wou ze nog de voordeel van mijn twijfel geven.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 30 augustus 2007 12:41 AM
  [ # 30 ]

grappig, vorig jaar werden ze nog de hemel in geschreven, en nu afgebrand. de waarheid zal er wel tussen liggen…

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook