kreazyV8wuppo schreef:Lee heb over een week of 3 zn eige internet dan post hij hier wel wah…
Een wonder is geschied!
Maar even on-topic:
Karel, met welk plakkerig middeltje had je de hoekjes van de voorruitstijl ingesmeerd? Aan de ene kant is het balen dat die roest daar zit. Aan de andere kant is het wel mooi dat dat ook de enige roest aan de hele auto is!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:kreazyV8wuppo schreef:Lee heb over een week of 3 zn eige internet dan post hij hier wel wah…
Een wonder is geschied!
!
neuh hoor <lee krijgt dan mijn pc,,
mvgr wup:
XBXG schreef:kreazyV8wuppo schreef:Lee heb over een week of 3 zn eige internet dan post hij hier wel wah…
Een wonder is geschied!
Maar even on-topic:
Karel, met welk plakkerig middeltje had je de hoekjes van de voorruitstijl ingesmeerd? Aan de ene kant is het balen dat die roest daar zit. Aan de andere kant is het wel mooi dat dat ook de enige roest aan de hele auto is!
Als ik me niet vergis is dat PTFE kettingspray van Shell.
Dat is tamelijk goed weerbestendig, het enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat het na een paar jaar uitdroogt. Dan komt het er wel makkelijk vanaf, als een film.
Ik houd alle naden liefst vettig, met verven etc. begin je weinig bij een BX omdat er teveel beweging in de lasnaden zit.
Dat het het enige roestplekje is heb je aardig goed gezien; alleen aan de voet van de B-stijl rechts zit ook nog wat, niets dramatisch. Ik zal het tzt allemaal wel eens van binnenuit met holleruimten-wax inspuiten, datzelfde spul als het subframe. Van buiten is het een kwestie van zorgen dat er geen water op / in blijft staan.
Ich bin ein Breaker
Vandaag de 16trs opgehaald en eindelijk bij mezelf in de buurt geparkeerd.
Het allereerste wat ik eraan gedaan heb is een blik commandant 4 opengetrokken en de hele auto gecleanerd. Daarna gewassen en in de was gezet. Wat een verschil maakt dat zeg. Hopen dat mijn buurtgenoten wat respect voor de auto hebben. Op de lak waren diverse sporen te vinden die daar niet van getuigden.
Ook stond de auto al meteen klemgeparkeerd door een dom mens met een Ka. Schoot niet echt op, dus maar snel een beter plekje gezocht.
Hij staat weer helemaal te stralen en te glimmen, en toen ik het emmertje sop erover heen gooide meende ik heel zachtjes “jippie” te horen…
Ich bin ein Breaker
En hij is vanavond de 144000 km voorbij getuft!
Ich bin ein Breaker
Goed bezig, Karel!
Zou je toevallig tijd hebben om een mooie foto te plaatsen van de BX in glimmende toestand? Dat zal velen een deugd doen, mijzelf incluis.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Goed bezig, Karel!
Zou je toevallig tijd hebben om een mooie foto te plaatsen van de BX in glimmende toestand? Dat zal velen een deugd doen, mijzelf incluis.
Helaas, ik had het weer niet mee. Voordat ik het allerlaatste stuk uitgepoetst had begon het hier te regenen om niet meer op te houden voor het donker. En de berkenvliesjes ellende slaat hier al weer in alle hevigheid toe, dus echt schoon was ie vanavond al niet meer
O ja, op de fotoos zag je eigenlijk amper dat ie vies was; pas bij het “commanderen” viel er het nodige op. In het echt is ie nu veel mooier dan op de foto, dat was andersom…
Ich bin ein Breaker
Assitch1 schreef:de 16trs heeft 143623 km gereden,dus ongeveer evenveel als de jouwe
Maar die van mij is witter!
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Assitch1 schreef:de 16trs heeft 143623 km gereden,dus ongeveer evenveel als de jouwe
Maar die van mij is witter!
En na vanmiddag zeker, om de vogelpoep eraf te spoelen maar weer eens gewassen. Maar ik heb er nogsteeds geen foto van gemaakt…
Ich bin ein Breaker
Het was toch de eerste keer dat je met eefje naar frankrijk ging? Hoe ging dat eigenlijk?
En wat neem je mee voor het weekend?
Chinco schreef:Het was toch de eerste keer dat je met eefje naar frankrijk ging? Hoe ging dat eigenlijk?
En wat neem je mee voor het weekend?
Dit was alweer de 2e keer; het clubweekend heb ik met de blauwe wolk bezocht.
Overigens gisteravond weer een paar kleine stapjes gedaan in de goede richting:
1. Het dekseltje v/d distributieriem vastgezet met 4 ipv 2 boutjes zodat het niet zo belachelijk rammelt bij het gasgeven. Het was nog even zoeken naar de juiste boutjes maar uiteindelijk kwam er 1 uit de BX-doos en 1 uit de fietsdoos. De d-riem leek goed op spanning.
2. Ontdekt dat er toch iets wat lijkt op een subwoofertje ligt onder het dashboard, boven de rechter voet v/d bijrijder.
3. De tekening in het instructieboekje toont een autoradio van Philips, van het type wat ik nog heb liggen. Ik schaam me dus niet meer om die te monteren, zodra ik heb uitgezocht hoe een en ander hoort te zitten.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:2. Ontdekt dat er toch iets wat lijkt op een subwoofertje ligt onder het dashboard, boven de rechter voet v/d bijrijder.
Die zit op elke BX type 1. Of je nu een 1400 basis hebt of een GT/Digit/Sport. Echter is de kwaliteit van die subwoofer niet al te best.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:karel schreef:2. Ontdekt dat er toch iets wat lijkt op een subwoofertje ligt onder het dashboard, boven de rechter voet v/d bijrijder.
Die zit op elke BX type 1. Of je nu een 1400 basis hebt of een GT/Digit/Sport. Echter is de kwaliteit van die subwoofer niet al te best.
Neuh, het zag er niet al te spannend uit; zoiets kan veel beter met niet eens zoveel meer omvang. Maar het is maar dat er niet alleen tweeters rondom zitten…
Ich bin ein Breaker
Vandaag maar eens wat kleine klusjes uitgevoerd:
- Olie, filter en stopring vervangen door de vorige week in Frankrijk aangeschafte spullen. Wel warm laten lopen, maar de olie kwam er traag uit en was erg zwart. Ook rook deze erg naar benzine. Hoog tijd voor vervanging dus. De carterstopring was ook wel apart: in plaats van ééntje zaten er maar liefst twee gemonteerd. Bijzonder. Het oliefilter zat wel normaal vast gelukkig.
- Achtergordels gemonteerd; kun je tenminste eens legaal iemand meenemen.
- Een heel aparte storing verholpen: gekraak linksvoor en een zichtbaar wisselende spannings-belasting. Bleek de raamschakelaar linksvoor te zijn die bleef kleven. Schoongemaakt, opgelost.
En ook nog wat klein uiterlijk gedoe aangepakt:
- Diverse doffe of vieze plasticdelen (livo knipperlicht, de zijkant van de achterlichten) gepoetst met glaspolijstmiddel, zodat iig de verfstrepen eraf zijn.
- Achterlichtlampjes vervangen, links was wel erg ver heen.
- Het buitenste raamrubber linksachter (dat wat horizontaal op het portier geklemd zit) was gescheurd, daar zit nu een hele op.
Ziet er allemaal weer wat strakker uit zo.
Ik moet me binnenkort maar eens verdiepen in wat de motor allemaal voor aandacht vraagt; de motorolie was zeer urgent, de LHM moet ook nog (maar ik ben tijdelijk even door mijn voorraad heen). Toch knettert er nog iets wat me niet helemaal zint. Dat ligt vast niet alleen aan de carb, en het uitlaatspruitstuk is vlgs mij ook dicht en het is een te doffe tik voor een lekke bougiekabel.
Wordt vervolgd…
Ich bin ein Breaker
karel schreef:- Achtergordels gemonteerd; kun je tenminste eens legaal iemand meenemen.
Nou er is een wet die zegt dat je voor (ik dacht) ‘89 geen achtergordels verplicht in de auto moet hebben, dus niks illegaals aan om iemand dan te vervoeren op de achterbank hoor