Hoe werkt de hoogteverstelling van de koplampen van de C3? Ik bedoel niet de regeling die in het dashboard zit om ‘m elektrisch te kunnen verstellen, ik bedoel de verstelling aan de koplamp zelf.
Het enige wat ik kan vinden is een wit plastic wieltje, waar je een inbussleutel in moet steken. Maar wat ik ook daaraan draai, er gebeurt niets, aan beide kanten.
Probleem is dat de koplampen met de regeling in de laagste stand net niet verblinden en als je iets achterin laadt, de boel te hoog staat afgesteld. Ander raar ding, in stand “0” staat ‘ie op z’n laagst, in stand “3” op z’n hoogst.
Altijd fijn, die auto’s met vage historie…
verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008
Stand 3 is de laagste stand van de koplamp, Stand 0 is de “normale “stand.
Waarschijnlijk heb je zitten draaien aan het verkeerde wieltje, namelijk het verstellen van het lichtbeeld naar links en rechts.
Voor het goed afstellen van de koplampen ben je een koplampafstelapparaat nodig, dus mijn advies is om even langs je garage te rijden (is normaal hoogstens enkele minuten werk).
De afstelmogelijkheid die jij zoekt zit aan de bovenkant van de koplampunit en dit is ook een inbus.
Blade_ schreef:Stand 3 is de laagste stand van de koplamp, Stand 0 is de “normale “stand.
Vanuit stand 0 naar 3 gaan de koplampen omhoog…
Waarschijnlijk heb je zitten draaien aan het verkeerde wieltje, namelijk het verstellen van het lichtbeeld naar links en rechts.
Voor het goed afstellen van de koplampen ben je een koplampafstelapparaat nodig, dus mijn advies is om even langs je garage te rijden (is normaal hoogstens enkele minuten werk).De afstelmogelijkheid die jij zoekt zit aan de bovenkant van de koplampunit en dit is ook een inbus.
Laat ik dit nou met een koplampafstelapparaat hebben gedaan (handig, garagisten in je kennissenkring hebben) en aan de inbus aan de bovenkant te hebben gedraaid. Het is toch een wit plastic wieltje waar je van de bovenkant een inbus in kunt steken?
verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008
Ja, is een plastic wieltje met een inbus, maar er zijn er 2 bij iedere koplamp….die voor de hoogte zit vrij hoog. De andere zit vrij laag aan de zijkant….....
En als hij van 0 naar 3 omhoog gaat is dat vrij apart….........Beide koplampen gaan dan omhoog?