Moest dit toch even mededelen.
Gisteren wegens lekkage de radiator vervangen, en een week geleden een stuurkogel, thermocontact, en thermostaat. Vanmorgen was mijn broertje in de rijdende file teveel aandacht aan de radio aan het besteden. De chrysler 300M voor hem ging stil staan, resultaat:
chrysler had maar een kleine deuk
Volgens het bergingsbedrijf was ie total loss, de auto staat nu in eindhoven, en komt binnen 2 dagen naar Valkenburg (lb), want dat is bij mij in de buurt. Schade-expert komt binnen 2 weken eens kijken.
Gelukkig was de auto wel all-risk verzekerd.
Balen, toch wat uurtjes en geld in die auto gestoken de laatste week.
Iemand een idee wat een 1.8 aura uit ‘94 met 185.000 op de klok nog opbrengt? En is het de moeite waard om de bovenstaande reparaties door te geven aan de expert (levert dat nog een hogere waarde op?)
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
da’s echt balen zag er goed uit.
evt reparaties vermelden heeft weinig zin je krijgt gewoon de dagwaarde mits er een taxatie rapport aanwezig is. een idee is om de onderdelen gewoon los te verkopen mits je er ruimte voor hebt want de sloop geeft niets voor zo.n auto
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
wacht de verzekering even af en lees je polis even of of de auto jou eigendom blijft of die richting de verzekering gaat
ga er maar van uit dat dit economisch totaal loss is
mag niks van de auto afhalen tot de expert is langsgeweest.
Even afwachten wat de expert zegt. Maar als ie total loss is, dan is t afwachten wat de verzekering er nog voor wil hebben. Want als ik het goed begrepen heb, is het wrak van de verzekering als ze hebben uitgekeerd, en dan kun je het wrak soms terugkopen. Dus even kijken of t de moeite waard is om t wrak terug te kopen.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
idd je mag alleen de persoonlijke dingen eruit halen
Om maar optimistisch te blijven”
mn 2de bix is vanmiddag teruggekomen van de garage, en gaat morgen voor de APK-herkeuring. Dus gelukkig hebben we een vervanger.
Nu maar hopen dat de dagwaarde positief uitvalt.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
reminder ik heb nog een schitterende bx tzi tekoop staan
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
500 mischien 750.
Auto is dagwaarde waard. Deze werd bij mijn BX destijds bekeken door op internet te kijken wat zo’n wagen ongeveer kost… Beetje praten enzo over onderhoudshistorie kan misschien wat doen…
Zorg dat je voorbereid bent kijk zelf even rond wat deze wagens kosten en bepaal daarvan dagwaarde… Miscchien kun je dan zeggen met dit ben ik tevree
Nadeel is nu dat je eigenverzekeingsmaatschapij is en niet gaat om een tegenpartij zoals met mij destijds. Mijn assurantie tussenpersoon verzorgde de taxatie en legde de claim neer bij de tegenpartij. Ik heb er toen wel wat meer uit kunnen slepen.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
@stan
je hebt idd een mooie tzi, maar de prijs ligt een beetje boven mn budget en eigenlijk heb ik nog 2 bixen nodig. Een nieuwe voor mn ma (ipv ZX), en een nieuwe voor mezelf want mijn huidige gaat over 2 weken naar mn vriendin(haalt dan hopelijk dr rijbewijs).
@goodolddiesel
na even zoeken op MP, autotrader en autotrack kom je uit op een prijs van rond de 1000 euro. de duurste met +/- 180.000 op de teller zijn 1500 (uitschieters boven 2000) en de goedkoopste zijn 500 (wrakken). Die van mij ziet er van binnen nog super uit, en de buitenkant van de auto heeft (los van de voorschade) alleen een paar kleine (parkeer)deukjes in de deur.
Dus ik hoop op iets van 1200, dan ga ik er zelfs iets op vooruit.
De laatste dagen begon de auto wat vreemde geluiden te maken onder de motorkap, ik denk de riemen die versleten waren en begonnen te slippen. Ook was de accu of dynamo kapot (daarom even een ritje naar eindhoven om de accu op te laden).
Verder had deze auto nodig een stel nieuwe silentblocks voor en achter nodig.
Vanmiddag de auto even leeggehaald, en goed bekeken. M’n broertje heeft zn voorligger schuin geraakt, en de rechterkant is helemaal scheef. zie onderstaande foto van in het motorruim. Je ziet hier de kreukel voor de wielkast:
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
@ZX1.8T
Is dat die rode die ik toen gezien heb toen ik bij jou in Arkel was? Dat is een hele mooie ZX! Echt wel!
Jos van der Voort
Das echt een mooie auto. Ik zou eens gaan kijken.
Jos van der Voort
IDD een mooie auto zo op de foto, maar ik ben net 3 weken naar tanzania geweest, en heb een maand geleden een nieuwe BX gekocht. Dus t spaarpotje is ff leeg, en ik vrees dat de ZX 1.8T “iets” meer kost dan de dagwaarde van onze zx. Dus wel leuke auto’s, maar een beetje boven budget.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
@ZX1.8T
ik moet nog even wachten tot het financieel afgewikkeld is. Maar meer dan 2000 euro mag ‘n vervanger zeker niet kosten.
@all
Vanmiddag gebeld door de schade-expert, auto was inderdaad total-loss.
Krijgen er nog 1500-eigen risico voor terug. Ook hielp het dat ik er bonnen van reparaties van afgelopen maanden bij had gedaan, volgens de expert. Dit gaf aan dat de auto regelmatig onderhouden werd, en niet alleen voor de APK naar de garage ging. Dus een tip voor anderen met een total-loss.
Nu nog even kijken wat de permanente vervanger word, mijn moeder rijdt er het meest in. (en hij schijnt ook van haar te zijn ) Dus die kijkt maar even wat het wordt. Wat mij betreft word het een BX, want ik heb al 2 Bx’en op de oprit staan (is makkelijk met onderdelen, en onderhoud). En binnenkort koop ik voor mezelf nog een BX erbij. Dus wie weet hebben we binnenkort 4 BX’en . (een voor mezelf, een voor m’n vriendin, eentje leased mijn broertje van mij, en dan een voor mn moeder)
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
memo bx 1.9tzi voor 1350