Mooie foto!
Ik kan me herinneren dat ik met de vorige eigenaar (Thijs) wel eens heb gesproken over de eend. Ik heb er meerdere keren in gezeten toen ze nog niet rijdend was. Waarom ik ‘m niet heb overgenomen, is me nog steeds een raadsel…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 8160
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Die foto is weer om te smullen en in te lijsten. Lekker getoerd Daan? Ik moet de eend echt een keer komen bewonderen.
@Wouter: tja, konden we maar al die leuke Citroëns aanschaffen!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Die foto is weer om te smullen en in te lijsten.
Inderdaad een erg leuke foto!
En goed om te horen dat er niets ernstigs is met je 2cv.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Ja was gezellig gister bij Patrick,
Leuk even in zijn eend gereden te hebben, is er tenminste wat te vergelijken…
Dank daarvoor!
Retourje van 230km ging erg goed, alleen de accu was onderweg lekker aan het borrelen en werd hardstikke bol, vandaag gewoon weer trouwens..
Ben bang dat als ik door rijdt dat hij uit elkaar knalt.
Heeft vast te maken met de spanningsregelaar naast de accu? heeft iemand tips hierover?
Groetjes Daan
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
- 2CV 6 Special
Heeft vast te maken met de spanningsregelaar naast de accu? heeft iemand tips hierover?
Gewoon vervangen. Kost je de kop niet. Voor een electroninsche ben je rond de €18 kwijt.
Jeroen
Maar, ik denk dat hij niet stuk is, want er ligt een zwart draadje aan los, met een schuifstekkertje,
maar ik weet niet waar die op hoort?
- 2CV 6 Special
maar ik weet niet waar die op hoort?
Er zijn drie draden. Eentje loopt naar de dynamo, een massadraad (op de versnellingsbak denk ik) en één naar binnen.
Jeroen
Dankje! ondertussen zitten alle draadjes er aan..
Ben net even van mn buurman vandaan (heeft een ds) om door te gaan meten, omdat mijn multimeter stuk is.
Op de accu meet ik 13,7 volt met de motor uit.
Met de motor aan meet ik 14,5 volt, hoort hij wel meer te laten als hij vol is of zijn deze waardes normaal?
Net even de accu omgewisseld met de bx accu, even kijken hoe dit gaat verlopen..
Morgen zou ik graag even de olie + bakolie verversen, alleen moet ik er nog achter komen welke olie er in de bak moet, weet iemand dit?
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hier kun je enig versnellingsbakolie-leesvoer vinden.
Dit is tevens een aanrader;
1900165 verb. stukje schakelpook set 2CV € 4,10
Succes!
Dankje!
Blijft een beetje onduidelijk, of de modernere transmissie olie nou wel of niet in een eend mogen…
Zal morgen even kijken of ik de goede olie kan vinden!
Ik heb gisteren een stukje mogen meerijden in de eend van Daan, in het mooie Frankrijk. Dáár merk je pas hoe lekker ie rijdt. En het blijft leuk om mensen op straat te zien die duimen opsteken.
Natuurlijk heeft de eend hier en daar wel een plekje, maar de motor snort erg netjes, zonder bijgeluiden. Ik hoorde in ieder geval niet het zagende geluid dat mijn blauwe Special uit 1979 had.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik mocht ook even meerijden en het reed geweldig ! Het is al een superwagen(tje), maar hij wordt nog beter, zo heb ik begrepen. Heb je de ventilator al vervangen ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
He Daan, ik was vanochtend even wat foto’s aan het doorspitten, en viel mijn blik op een foto met veel 2cv plaatwerk!
Op de sloop van Oldeberkoop (het zou maar zo een titel van een Anneke Douwma -hit kunnen zijn) ligt een berg deuren, sparborden enzovoorts. En jouw kleur zit er ook tussen. Vooral jouw achterspatbord kan wel vervanging gebruiken. En waarschijnlijk kan je het voor weinig meekrijgen.