Ja maar ik ga wel naar een Franse krantenwinkel, op minder dan een kwartiertje rijden van thuis. De exemplaren die in Franstalig België verkocht worden komen meestal pas 6 maanden later, en zijn dikwijls de onverkochte exemplaren uit Frankrijk (je kan dat meestal aan de staat van de verpakking zien).
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Lucky You
Lid van CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
Vandaag gekocht :
- “Michelin - la collection officielle” nr 40 : Type H “Service Michelin - Formule France Coupe Michelin XAS”, voor € 11,95.
waar zijn deze winkels in belgie….hier in de kempen,doen ze nog niet eens de moeite om te luisteren ,in de kranten winkel…ze verdienen meer aan de lotto volgens mij
chummy schreef:waar zijn deze winkels in belgie….hier in de kempen,doen ze nog niet eens de moeite om te luisteren ,in de kranten winkel…ze verdienen meer aan de lotto volgens mij
je moet in frankrijk zijn
citroenc2 schreef:chummy schreef:waar zijn deze winkels in belgie….hier in de kempen,doen ze nog niet eens de moeite om te luisteren ,in de kranten winkel…ze verdienen meer aan de lotto volgens mij
je moet in frankrijk zijn
...of in Houten, aanstaande zaterdag
ik kan haast niet wachten, ik heb me toch een verlanglijst….
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
chummy schreef:waar zijn deze winkels in belgie….hier in de kempen,doen ze nog niet eens de moeite om te luisteren ,in de kranten winkel…ze verdienen meer aan de lotto volgens mij
In Brussel, en in Wallonië. En sommige Press Shops in Vlaanderen. Maar ik herhaal : zo’n zes maanden later dan in Frankrijk, maar voor dezelfde prijs.
nadeel van Houten is dat daar flink wat handelaren staan die de prijs rustig een keer over de kop gooien. En dat geeft mij toch een wat wrang gevoel..
Ebay kan soms ook een goede plaats zijn om modellen te vinden..
En gelukkig heb ik genoeg vrienden die op vakantie naar Frankrijk gaan, de oogst tot nu toe 6 modellen…
Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik heb juist de ervaring dat je door de concurrentie in Houten soms voor weinig aan je modellen kunt komen. Ze duiken onder elkaars prijzen door.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
cxfanatic schreef:Ik heb juist de ervaring dat je door de concurrentie in Houten soms voor weinig aan je modellen kunt komen. Ze duiken onder elkaars prijzen door.
Mee eens.
De kioskmodellen kosten in Frankrijk net geen 11 euro, en in houten 18-20 euro.
Maar als je iets op ebay koopt kun je er weer 10-15 euro verzendkosten bijtellen; da’s dus alleen interessant als je er veel tegelijk van de zelfde verkoper koopt.
En bovendien, als je in Houten iets koopt, loop je geen risico dat je opgelicht wordt, of dat er iets mis gaat met verzenden, etc.
Vandaag in de Franse krantenwinkel gekocht :
- “Nos chères camionnettes d’antan” nr 64 : Citroën TUB “Biscuits Brun”, voor € 11,95.
Vandaag diverse slagen geslagen in Houten, ik ben weer redelijk bij.
Binnenkort foto’s op mijn website .
ja, ben ook geslaagd voor een DS pick-up en een HY van de glaszetter…
Vandaag gekocht :
- “DS Collection” nr 43 : DS 20 break (1972), voor € 10,90
- “La Saga des Traction” nr 53 : Traction Avant 7 uit de pré-serie (1934), voor € 10,90
- “Passion Citroën” nr 80 : 15A Familiale (1933), voor € 10,90
- “Collection 2 CV” nr 100 : Méhari (1969), voor € 10,50
Over twee weken :
- “DS Collection” : DS 19 (1962)
- “La Saga des Traction” : 7 C (1938)
- “Passion Citroën” : 2 CV 6 (1974)
- “Collection 2 CV” : 2 CV Trèfle (1974)
c5breakhdi schreef:Vandaag gekocht :
- “DS Collection” nr 43 : DS 20 break (1972), voor € 10,90
- “La Saga des Traction” nr 53 : Traction Avant 7 uit de pré-serie (1934), voor € 10,90
- “Passion Citroën” nr 80 : 15A Familiale (1933), voor € 10,90
- “Collection 2 CV” nr 100 : Méhari (1969), voor € 10,50Over twee weken :
- “DS Collection” : DS 19 (1962)
- “La Saga des Traction” : 7 C (1938)
- “Passion Citroën” : 2 CV 6 (1974)
- “Collection 2 CV” : 2 CV Trèfle (1974)
2 CV Trèfle….??? Wat moet ik me daar bij voorstellen. Stickervariant….?