Ik bedoelde idd van rijn, dat is toch sgraveland?
Anyway, dat vind ik wel de beste, kan je ook erg rilekst rondkijken, in hilversum zit ook nog die bij de nieuwe haven, maar die is niet zo groot.
Utrecht is wel erg groot, maar allemaal zooi en de voertaal is er niet nederlands
Ken je trouwens schadeherstel bedrijf van Dijk? zit vlak bij van Rijn, iets verder, daar kom ik vaak met mn autotje, zijn ook citroen liefhebbers.
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Michielio schreef:m.a.w. is dat voor de hobbyist goed te doen?
Ik houd niet zo erg van getob en heb dat al een aantal BX-en lang zo opgelost:
Ik heb gewoon de U-bocht (daar ontstaat het probleem) uitgebogen en het slangetje door de ruitenwisser-houder heen gefriemeld, zo dat deze net de ruit niet raakt.
Ik was die slijtplekken op mijn splinternieuwe ruit al snel zat; dit raakt wel zo’n beetje alles bij het sproeien. De originele setup kan dat nooit halen, zelfs niet met een nieuw slangetje; ik had een zgan slangetje en dat deed het nog niet goed bovenop de ruitenwisser.
In combinatie met nano ruitenreiniger (ANWB) slijt de ruit nu niet meer omdat het vuil er vanaf vliegt ipv gekrabt moet worden.
Ich bin ein Breaker
ok handig! maar ik wil toch ook een betje voor de netheid gaan, met alle respect, maar ik vind zo’n gebogen leiding niet zo heel netjes
Straks maar even op de sloop zoeken.
Auto’s:
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Michielio schreef:Ik bedoelde idd van rijn, dat is toch sgraveland?
Anyway, dat vind ik wel de beste, kan je ook erg rilekst rondkijken, in hilversum zit ook nog die bij de nieuwe haven, maar die is niet zo groot.
Utrecht is wel erg groot, maar allemaal zooi en de voertaal is er niet nederlandsKen je trouwens schadeherstel bedrijf van Dijk? zit vlak bij van Rijn, iets verder, daar kom ik vaak met mn autotje, zijn ook citroen liefhebbers.
Ja, hebt gelijk. Van Rijn zit in ‘s-Graveland ops: En bij de nieuwe haven kan je niet even relaxt rondkijken, de wrakken staan daar bovenop de loods van 15 meter hoog… Je moet wat midden op een industrieterrein.
Ik moet zeggen dat mijn huidige (tijdelijke) oplossing ook niet de schoonheidsprijs verdient, maar het is wel effectief. Ik gok dat die oplossing van Karel ook heel erg goed kan werken.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
ik heb 2 sproeikoppen in dat rooster onder het raam gehangen dus nu 4 grote stralen water op het raam werkt toch veel beter dan dat slangetje waar een miezerig straaltje uit komt..
Water tankje is nu wel heel snel leeg ops:
liever de orginele manier, sproei jij je ruiten maar eens met die kopjes bij 120 km/h nou echt niet dat je net zon goede verdeling hebt
Je zegt het trouwens zelf al, je tankje is nu sneller leeg
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
ja hier komt meer water uit en het komt mooi in de midden op het raam en die wisser veegt het netjes over het raam.. raam word nu schoner
xoox schreef:in de leiding extra gaatjes boren op het dee wat langs de ruitenwisser gaat werk prima, betere verdeling over de voorruit..
Ja dat heb ik ook is geprobeerd, maar op de een of andere manier blijft het bij mij altijd kut ik ga toch ook voor de sproeikoppen
Auto’s:
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
bij de C8 zitten die dingen vast op de ruitenwisser, nieuw wisserblad, nieuwe sproeikop, geen probleem
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
xoox schreef:De essentie is juist dat het water wordt aangevoerd via het slangetje van het ruitenwisserblad. ga dan in een VW rijden
wil je niet vloeken
Auto’s:
vandaag heb ik ff extra gesproeid, maar ik zie het probleem niet hoor ops: mijn hele ruit wordt goed voorzien van sproeisel, met een aardige straal.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
MaartenH schreef:vandaag heb ik ff extra gesproeid, maar ik zie het probleem niet hoor ops: mijn hele ruit wordt goed voorzien van sproeisel, met een aardige straal.
Dan heb je waarschijnlijk een zo goed als nieuw slangetje. Dat schijnt de helft te schelen, ik heb nog nooit een nieuwe gehad dus ervaring daarmee heb ik niet
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
het originele systeem sproeit echt goed…
nieuw slangetje kost 11euro en de ruitensproeier is weer prima.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
ja, ik snap het hele gedoe ook niet zo.
en als die gaatjes dicht zitten, en je geen 11 euro uit wilt geven, dan pak je een boortje 1mm of 1,5 als je wilt, en dan boor je de gaatjes voorzichtig uit, werkt beter dan met een naald.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Citroenbx schreef:het originele systeem sproeit echt goed…
nieuw slangetje kost 11euro en de ruitensproeier is weer prima.
Mijn uitgangspunt was een zgan slangetje, kennelijk recent door de vorige eigenaar vernieuwd. Alleen door de grote hoeveelheid modder, zand en pekel op de wegen waar ik rijd ontstonden er alweer krasjes op de splinternieuwe voorruit die ik toen had, domweg omdat de wisser eerst komt waar de waterstraal nog niet goed gespoten heeft.
Ich bin ein Breaker