Wat ik zou doen staat er niet bij, ik bel de hulpdienst van citroen op, is de eerste 3 jaar toch gratis..
Ik denk dat ik anders ook geen lid zou worden van een van beiden, ik denk dat je als je een nieuwere auto hebt, en nog belangrijker, altijd de beurten netjes laat doen de kans dat je stil komt te staan erg klein is. Zou liever dat geld in eigen zak steken.
Ik heb een Xantia uit 98 en een Vauxhall Bedford uit 1976, en meestal een eigen doos gereedschap bij me. Nu ben ik met een classic car abonnement lid van de KNAC. Dat betekend gewoon anwb hulp met extra’s. Een tijd geleden pech met de auto, eerst de wegenwacht en vervolgens de afsleep auto. Ik mag zelf bepalen waar mijn auto naar toe ging. Dat is dan mijn technische man, Fieten in Beilen. Route-mob werkt met vaste garage’s heb ik begrepen. Via de KNAC heb ik geen last van de afweging van kosten voor reparatie en de transportkosten. Gegarandeerde repatriëring. Heeft de ANWB trouwens ook niet. Ik doe het onderhoud aan de vauxhall het meest zelf en de xantia voor een deel. Dus die repatriëring, ook naar mijn eigen werkplaats, is voor mij echt van belang. Ik kom goedkoop aan onderdelen en heb geen werkuren die betaald moeten worden. En ik heb een werkplaats met andere sleutelaars incl brug.
En daarnaast lid op kenteken en naam. Dat zou dus 4 maal zijn, mijn vrouw rijdt ook. Nu weet ik ook wel dat je in het geval van 2 chauffeurs in een gezin eigenlijk een partner pas zou moeten aanschaffen. Maar wie heeft dat?
Nee, ik blijf nog even bij de wegenwacht en de KNAC.
Johan
ex C5 HDIF break automaat exclusief
ex-C5 break 110pk automatic difference 2
ex Xantia 2.1TD break
Tussenstand
Nadat dit topic zo’n 200 keer bekeken is en er 30 stemmen zijn uitgebracht is het wel duidelijk: Citroënisten zijn de ANWB-Wegenwacht bijzonder trouw.
1/3 van de stemmers denkt bij pech onderweg weer op weg te komen door zelf te repareren. En misschien is dat zo gek nog niet. Als je er dan niet uitkomt kun je altijd nog de Wegenwacht bellen en lid worden. Kost je dan wel extra contributie, maar dat had je misschien al jaren uitgespaard.
1 stemmer zoekt zijn heil bij een forumgenoot. Onlangs is binnen dit forum een inventarisatie gestart van deelnemers die bereid zijn forumgenoten in geval van pech te helpen. Ik kan het nu niet meer vinden. Het initiatief is waarschijnlijk een stille dood gestorven. En waarom zou je ook: we hebben toch de WW !
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Toch nog
Correctie op bovenstaand bericht:
het initiatief voor onderlinge hulp bestaat nog wel onder het topic “hulptroepen” onder “Vragen & antwoorden over techniek in het algemeen”
Op dit moment 7 registraties over het gehele land verspreid. Biedt de WW voorlopig toch meer zekerheid.
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Re: Toch nog
ID66 schreef:Op dit moment 7 registraties over het gehele land verspreid.
Biedt de WW voorlopig toch meer zekerheid.
Tsja….wij (*gewone* Citrofielen) zijn in de meeste gevallen natuurlijk geen gediplomeerde monteurs…..maar niet alle Citroen-rijders zijn al (nog) lid van de ANWB, sommigen op dit forum zijn nog student en zijn al blij als ze dan een beroep kunnen doen op iemand in die betreffende regio waar ze met pech zouden komen te staan.
Het is meer bedoeld als (Citroen-forum) Vriendendienst…...tenminste, zo heb ik dat begrepen.
‘Routemobiel maakt bewust keuzes’
23 januari 2005 om 16:08 uur http://www.nieuws.nl
Routemobiel, een hulpdienst voor gestrande automobilisten, maakt bewust een keuze uit de gevallen van pech die worden gemeld. Dat zegt directeur Michiel Muller zondag in reactie op een steekproef van het televisieprogramma Kassa.
Daaruit bleek dat Routemobiel in twee van de vijf gevallen niet in staat is de klacht te verhelpen.
Concurrent ANWB wist de problemen in alle gevallen op te lossen.
“Ingewikkelde dingen met een noodreparatie hebben geen zin; die auto’s moeten toch naar de garage. Daarnaast is het langs de snelweg vaak gevaarlijk”, noemt Muller als reden voor de uitkomst van de proef. Auto’s die niet gemaakt kunnen worden, worden verwezen naar de garage. Muller ziet moderne auto’s die zijn voorzien van de ‘nieuwste elektronische snufjes’ als een probleem. “Als je tegenwoordig een motorkap opentrekt, is het een groot zwart blok. Wanneer de ANWB te maken had met elektronicaproblemen, kan de ANWB die ook niet verhelpen.”
Kassa stelde dat telefonistes van Routemobiel weinig verstand van het wegennet hebben, wat de gemiddelde duur van een telefoongesprek verklaart. Een telefoongesprek bij de ANWB duurt gemiddeld 2,5 minuut; bij Routemobiel hangen mensen negen minuten aan de lijn. “De wachttijden vind ik onacceptabel, daar moeten mensen bij. Het is overigens wel een nieuwe centrale.” Bij de gemiddelde wachttijd voordat de hulp ter plaatse is, scoort Routemobiel beter dan de ANWB. Routemobiel is gemiddeld genomen binnen 23 minuten bij de klant; de ANWB doet daar ruim tien minuten langer over.
Routemobiel begon in september vorig jaar. Het wil de concurrentie aangaan met de ANWB.
[Copyright 2005, Novum]
Daar gaan ze al….ze komen zeker liever alleen langs voor lekke banden, of een simpele waterslang die stuk is e.d.
Die 100.000 leden welke de ANWB vaarwel hadden gezegd, zullen wel weer snel terug keren.
Alleen al het feit dat Route Mobiel veelal met een afsleeptruck komt voorrijden zegt me al genoeg…
Nee, dan liever de wegenwacht van de ANWB.
Trouwens, ook Citroen Assistence stuurt in een aantal gevallen een afsleeptruck
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 423
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
ANWB all the way
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik mij bij de massa aansluit. Nadat ik de premie’s van RM had bekeken, wist ik dat het voor mij alleen maar nadelig zou zijn om over te stappen.
En ook mijn vrouw wordt gewoon geholpen door de ANWB als ze pech heeft, als de bestuurder maar bij het gezin hoort. (heb ik mij door de ANWB laten vertellen) Het voordeel van de ANWB is, dat het niet uitmaakt of ik nu in de GS of de 2CV rij.
Gr. Patrick
XTR schreef:Trouwens, ook Citroen Assistence stuurt in een aantal gevallen een afsleeptruck
Inderdaad, toen ik het wiel (LM-Velgen) van mijn Xsara er met de standaard sleutel er niet afkreeg, stuurden ze meteen een afsleeptruck
Overigens doet de pechhulp dienst van mijn verzekering ook hetzelfde, dus ik zit er toch over na te denken om maar weer eens lid te worden van de ANWB.
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ben nog nooit lid van de wegenwacht geweest. Bel gewoon een vriend of mijn garagistt, of los het zelf op.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 423
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
patje74 schreef:Ik kan niet anders zeggen dan dat ik mij bij de massa aansluit. Nadat ik de premie’s van RM had bekeken, wist ik dat het voor mij alleen maar nadelig zou zijn om over te stappen.
En ook mijn vrouw wordt gewoon geholpen door de ANWB als ze pech heeft, als de bestuurder maar bij het gezin hoort. (heb ik mij door de ANWB laten vertellen) Het voordeel van de ANWB is, dat het niet uitmaakt of ik nu in de GS of de 2CV rij.Gr. Patrick
Klopt ja, mijn BX staat nog op de naam van mijn vader en ik werd gewoon geholpen toen ik 2 weken geleden met pech langs de kant van de weg kwam te staan :kroon