4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Diesel Verstuivers vervangen
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 augustus 2007 09:29 PM
  [ # 46 ]
Bixie schreef:

Heb ik een speciale dop nodig? Dagget niet toch?

Zie mijn post op de 1e pagina:

ZX1.4i schreef:

Thanx voor de tips Razz

Ik heb hier de Peugeot 405 vraagbaak liggen waarin staat dat de bolle kant van het plaatje naar boven moet, en dat je ze een pijpsleutel 27 nodig heb. Die maat verkoopt de Praxis niet, dus even naar me werk en daar hadden ze nog eentje liggen. Op de pijpsleutel komt een dop 41 met 3/4” aansluiting, en daarop een verloop van 3/4” naar 1/2” zodat de momentsleutel erop kan Razz

Ik zal de boel eerst effe goed schoonblazen, gelukkig is het blok vrij schoon, dus de spuit zal niet nodig zijn. Retourslangentjes heb ik ook al gehaald, die gaan er dus ook nieuw op.

@Chinco, dat van die naald inslijten klopt wel, dat vertelden de dieselmonteurs ook aan mij op me werk.
Het is eigenlijk zo dat als hij de eerste 5000km haalt dat je dan betrouwbare verstuivers heb.

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 31 augustus 2007 11:01 PM
  [ # 47 ]

Hoe weet je dan of het gelukt is?

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 01 september 2007 12:10 AM
  [ # 48 ]
Bixie schreef:

Hoe weet je dan of het gelukt is?

Dat wat gelukt is? Ik snap de vraag niet?

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 01 september 2007 01:51 AM
  [ # 49 ]
ZX1.4i schreef:

@Chinco, dat van die naald inslijten klopt wel, dat vertelden de dieselmonteurs ook aan mij op me werk.
Het is eigenlijk zo dat als hij de eerste 5000km haalt dat je dan betrouwbare verstuivers heb.

Nou hoe weet je na die 5000 of je verstuivers “het gehaald” hebben?

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 01 september 2007 01:55 AM
  [ # 50 ]
Bixie schreef:
ZX1.4i schreef:

@Chinco, dat van die naald inslijten klopt wel, dat vertelden de dieselmonteurs ook aan mij op me werk.
Het is eigenlijk zo dat als hij de eerste 5000km haalt dat je dan betrouwbare verstuivers heb.

Nou hoe weet je na die 5000 of je verstuivers “het gehaald” hebben?

als ze het niet halen loopt ie op 3 of minder cilinders, of je vibreert stationair de auto uit..


de naalden zijn zo strak in tollerantie, dat er dus wel eens ooit 1 breekt of vastloopt…en dat merk je normaliter binnen 5000 kms..
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 01 september 2007 02:11 AM
  [ # 51 ]

Interessant draadje is dit. Na 345.000 km zou je kunnen zeggen dat de verstuivers van mijn Xantia ook wel aan een opfrisser toe zijn. Ik weet echter niet of de vorige eigenaren dit hebben laten doen.
Wel vind ik dat de motor nog steeds erg mooi loopt. Het verbruik valt me een beetje tegen, ik zit ook in die regio 1 op 17, maar 1 op 18.5 haal ik in geen velden of wegen en in vergelijking met mijn ZX diesel, die met gemak 1 op 21 reed, is het verschil wat te groot naar mijn smaak. Ik ben daarom wel benieuwd naar je verdere ervaringen Sohail.

Ik zal het draadje blijven volgen.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 september 2007 02:43 AM
  [ # 52 ]

Voor zover ik me kan herinneren zijn de verstuivers nooit getest.
Maar na de argumenten van Wupke denk ik dat ik dat ik die van mij ook maar eens laat testen…

Misschien dat ie daar wat zuiniger door wordt… al zal die 1 op 11 (DIESEL!) van de afgelopen keer vast door mijn rechtervoet veroorzaakt worden… Surprisedops:

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 september 2007 05:56 AM
  [ # 53 ]
hogervp schreef:

Interessant draadje is dit. Na 345.000 km zou je kunnen zeggen dat de verstuivers van mijn Xantia ook wel aan een opfrisser toe zijn. Ik weet echter niet of de vorige eigenaren dit hebben laten doen.
Wel vind ik dat de motor nog steeds erg mooi loopt. Het verbruik valt me een beetje tegen, ik zit ook in die regio 1 op 17, maar 1 op 18.5 haal ik in geen velden of wegen en in vergelijking met mijn ZX diesel, die met gemak 1 op 21 reed, is het verschil wat te groot naar mijn smaak. Ik ben daarom wel benieuwd naar je verdere ervaringen Sohail.

Die van mij hadden 200K erop zitten, de motor zat te schudden bij een koude start, ik dacht dat het de verstuivers waren. Na een tip van Wuppo bleek het bleek het gewoon een kwestie van laag stationair toerental, waarvoor nog steeds 1000x dank Razz

Maar goed, ik kan echt iedereen nieuwe verstuivers aanraden, de motor loopt veel stiller en zuiniger, nu kom ik niet onder de 1:16,5 als ik 130km/h rij en de airco aan heb, voorheen was het 1:15. Het mooiste is de stilte, een stuk stiller, ook op hogere snelheden de motor gromt niet zo hard mee.

Het is dat ik niet de hoofdprijs heb moeten betalen voor de verstuivers, maar als ik dat in de toekomt wel zou moeten doen, dan zou ik het zo doen.

Het verbruik van een Xantia diesel kun je niet met een ZX diesel vergelijken, de ZX is veel lichter/kleiner en heeft geen hydrauliek om aan te drijven, het verschil in gewicht is toch al ruim 300kg.

Profiel  
 
Kilometervreter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-2006

Gepost: 01 september 2007 01:03 PM
  [ # 54 ]

Simpele Ziel:
En dan nog het verschil tussen 1.9D en 1.9TD

Maargoed, mijn blokje loopt al zo mooi stil…
Toch maar eens overdenken wat ik ga doen…

XM 2.1D ‘92       (exit bij 400.000 km)
Xantia 1.9 TD ‘93 (nu bij Hogervp in goede handen)
XM 2.1 TD aut ‘00 (om te zweven)
Vito 112 CDI "02 (als werkpaard)

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 01 september 2007 03:49 PM
  [ # 55 ]

Zou ik moeten stoppen met de 2-takt olie tijdens het inlopen of juist niet?

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 01 september 2007 04:25 PM
  [ # 56 ]
Bixie schreef:

Zou ik moeten stoppen met de 2-takt olie tijdens het inlopen of juist niet?

Ja , dit smeert teveel en belemmerd het inlopen.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 01 september 2007 07:57 PM
  [ # 57 ]
Kilometervreter schreef:

Simpele Ziel:
En dan nog het verschil tussen 1.9D en 1.9TD

Maar goed, mijn blokje loopt al zo mooi stil…
Toch maar eens overdenken wat ik ga doen…

Leuk dat “de familie” zo snel reageert in het draadje.  Smile
Hoe lang heb je de Xantia eigenlijk gehad destijds?  Even off-topic, maar klopt het dat de distributieriem bij 265.000 km gedaan is?

Wat de verstuivers betreft, heeft iemand een kostenindicatie hiervan?

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 september 2007 08:05 PM
  [ # 58 ]

Ik heb het even gecheckt bij papie (vorige bericht was overigens ook van mij Surprisedops: )

Mijn pa heeft hem gekocht bij 257.XXX en heeft vlak daarna (dus inderdaad rond 265.XXX) de riem laten wisselen.
De Xantia is ongeveer 2 jaar in bezit geweest.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 01 september 2007 08:15 PM
  [ # 59 ]

Dank voor je snelle reactie SZ. Heb je weer wat tijd gevonden voor het forum? Inmiddels lees ik net dat je alweer heel wat kilometers met de Alfa hebt gemaakt.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 september 2007 09:06 PM
  [ # 60 ]

Ja, ik wilde even checken of jullie het nog redde zonder mij Wink
En de km’s gaan gestaag door ja… Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook