Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Hoi Allemaal,
Al langer ben ik aan het rondneuzen voor een GS of GSA. De Ami Super heeft mij erg enthousiast over de 4-cylinder boxer (dat geluid!!!!) gemaakt en de ene keer (lang geleden) dat ik in een GS reed was ik verkocht. Maar nu.
Ik heb een op de foto’s prachtige GSA op het oog. Metallic bruin, een X3 die perfect onderhouden is en dito rijdt. Zegt de Franse eigenaar. Ik moet de auto nog gaan bekijken, maar nu begin ik toch een beetje te twijfelen. Ik las een posting van Wup over het vervangen van remschijven (de bak en motor moeten er dan uit???) en meer klusjes die een GS/A niet de meest sleutelvriendelijke wagen maken.
Ik weet dat er al veel over gezegd is, maar kunnen jullie mij nuttige tips geven waardoor ik straks niet verblind door liefde toch de boot inga qua sleutelen en restaureren? Zo heb ik geen ervaring met het hydrolische systeem en daar zie ik wel een beetje tegenop. Is dat reeel, of onzin?
Ok, ik geeft het toe. Eigenlijk heb ik gewoon het laatste zetje nodig om de stap te zetten naar het genot om in een GS/A te kunnen rijden.
groeten, Michiel
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik kan je alleen maar de positieve kant van het verhaal vertellen. Het rijdt fantastisch. Het is waar dat het een sleutelintensieve auto is (ja, de motor moet er uit om de schijven te vernieuwen…); ik heb zojuist mijn versnellingsbak (laten) reviseren, maar dat heeft mijn waardering voor de auto alleen maar vergroot. Te zien aan je wagenpark schrik je overigens ook niet terug voor een klusje…
Hydraulisch systeem is naar mijn ervaring betrouwbaar. Wees daar niet al te bang voor…
Gr. Michiel
PS; mocht je in de buurt zijn, dan ben je altijd welkom om nog weer eens mee te maken hoe dat ook weer rijdt…
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Het voordeel is als je de motor er uit heb gehaald dat je overal meteen goed bij kunt en tegelijk van alles kan vervangen. Pakkingen, koppeling, remmerij en nog meer van die dingen. Als dat eenmaal gedaan is kan je er weer heel wat probleemloze kilometers tegen. En mijn ervaring van de sleutelonvriendelijke GSA is dat je domweg geduld moet hebben en niet te moeilijk denken, dat is ze al een stuk sleutelvriendelijker Ok het is wel intensief werken maar je krijgt er een hoop lol voor terug.
Mijn mening, is het een mooie auto met weinig roest en goede techniek, GA ER VOOR!! Je krijgt er spijt van als je een mooie kans laat gaan. Ze worden steeds duurder merk ik. Nu zijn ze nog betaalbaar
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Kijk, dat zijn de berichten waar ik op gehoopt had! Natuurlijk hoop ik niet dat het nodig is om de GSA meteen helemaal onder handen te nemen, maar ik snap het idee. Als je een rondje pakkingen doet, pak je meteen alles mee dat ook maar een beetje vervangen moet worden. Ik ben heel erg benieuwd hoe de staat van de GSA zal zijn. Als ik hem (haar?) koop, gaat de C15 diesel de deur uit, en denk ik aan een LPG inbouw, opgejut door het enthousiaste verhaal van Waterman.
@Michiel: dank voor je aanbod. Ik heb je versnellingsbakperikelen met belangstelling gevolgd. Super dat je nu van die mooie GS kunt genieten. De vorige eigenaar had mij ook nog gepolst voor de auto, maar toen was ik nog niet zover dat ik het aandurfde
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een GS/A is natuurlijk fantastisch om te rijden. Wat de sleutelvriendelijkheid aan gaat, is hier geen woord te veel geschreven. Maar oh…. wat zijn het heerlijke wagens!
Als je tijd genoeg hebt om te sleutelen, en je hebt er echt zin in, dan moet je het gewoon doen. De onderdelen zijn relatief goedkoop en redelijk goed verkrijgbaar. Het comfort is fantastisch en LPG smaakt ze goed. Kortom, los van het gebrek aan sleutelvriendelijkheid, zijn het perfecte wagens om vele kilometers mee te zweven!
Succes met je keuze!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
De motor hoeft er echt niet uit voor de remschijven te vervangen.
Het is een gepruts maar het gaat best wel.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gaat het trouwens om deze ?
citro-power schreef:Gaat het trouwens om deze ?
als ik het zo lees is het gewoon direct zweven, enkel die LPG erin
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Gelijk kopen dat ding!!!
Het rijd werkelijk fantastisch, en als je het qua sleutelen vergelijkt met moderne auto,s valt een gs/a nog reuze mee vind ik. Daarbij zijn ze ook betrouwbaar, rijd er nu zelf tijdelijk dagelijks mee omdat ik mijn dagelijkse vervoer (audi 80) zat was en verkocht heb. Daar moet nog een hp geveerde citroen voor in de plaats komen. Als die er is gebruik ik mijn gsa weer alleen met droog weer en niet in de winter. Maargoed, de gsa laat me dus niet in de steek en ik heb er inmiddels toch wel aardige en fijne zweefkilometers meegemaakt. (lees in mijn topic’‘de gsa van art’‘wat ik na aankoop allemaal aan gedaan heb zodat ie ook echt betrouwbaar is.)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Als het inderdaad die aangeboden GSA is dan kan je direct rondtoeren. Koppeling en distr. zijn dus recent gedaan. En als je het mag geloven, van binnen en buiten spik en span.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Jep, dat is em. Doen dan maar?
Man, ik sta te popelen om hem op te halen. Vrijdag is ze hopelijk van mij.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Uiteraard. De eigenaar heeft de de auto voor mij gereserveerd. Vrijdag ga ik erheen. Ben heel erg benieuwd….
Er staat op Marktplaats trouwens ook een erg leuke GSA te koop in een heel geinige kleur; soort mintgroen.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Mach2 schreef:Uiteraard. De eigenaar heeft de de auto voor mij gereserveerd. Vrijdag ga ik erheen. Ben heel erg benieuwd….
Er staat op Marktplaats trouwens ook een erg leuke GSA te koop in een heel geinige kleur; soort mintgroen.
In Vert Jade geloof ik, is net gespot en wordt ook wel nichtenkleur genoemd.
Suc6 vrijdag.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
hogervp schreef:
In Vert Jade geloof ik, is net gespot en wordt ook wel nichtenkleur genoemd.
Suc6 vrijdag.
Patrick
Inderdaad, je zegt het: een nichtenkleur
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro