hogervp schreef:
Wat de verstuivers betreft, heeft iemand een kostenindicatie hiervan?
Patrick
160 a 200 euro ex btw voor Xantia diesel/turbo diesel afhankelijk van systeem en bouwjaar. HDI is duurder.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bixie schreef:hogervp schreef:
Wat de verstuivers betreft, heeft iemand een kostenindicatie hiervan?
Patrick
160 a 200 euro ex btw voor Xantia diesel/turbo diesel afhankelijk van systeem en bouwjaar. HDI is duurder.
Ik heb het laatst bij de Peugeot dealer gevraagd, de kosten zijn c.a. € 100/verstuiver, hier komt dan nog het brandplaatje en de koperen ringen bij.
ZX1.4i schreef:Bixie schreef:hogervp schreef:
Wat de verstuivers betreft, heeft iemand een kostenindicatie hiervan?
Patrick
160 a 200 euro ex btw voor Xantia diesel/turbo diesel afhankelijk van systeem en bouwjaar. HDI is duurder.
Ik heb het laatst bij de Peugeot dealer gevraagd, de kosten zijn c.a. € 100/verstuiver, hier komt dan nog het brandplaatje en de koperen ringen bij.
Dan is het denk ik goedkoper om met verstuivers en al naar een dieselspecialist te gaan.. Daar is het testen veelal gratis en ze doen de hele dag niet anders dan verstuivers reviseren.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:Dan is het denk ik goedkoper om met verstuivers en al naar een dieselspecialist te gaan.. Daar is het testen veelal gratis en ze doen de hele dag niet anders dan verstuivers reviseren.
Bij de dieselspecialist ben je ook rond de 100 euro / verstuiver kwijt.
En gratis testen is alleen als je dan ook nieuwe koopt.
ZX1.4i schreef:Robin schreef:Dan is het denk ik goedkoper om met verstuivers en al naar een dieselspecialist te gaan.. Daar is het testen veelal gratis en ze doen de hele dag niet anders dan verstuivers reviseren.
Bij de dieselspecialist ben je ook rond de 100 euro / verstuiver kwijt.
En gratis testen is alleen als je dan ook nieuwe koopt.
Ik heb er twee gebeld, en ze zeiden allebei dat het reviseren / schoonmaken gewoon per uurloon gaat. Ze hadden het dus niet over compleet nieuwe verstuivers.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Euh, die 160 a 200 was per set van 4 gereviseerde exemplaren+koperen ringen en brandplaatjes hoor
Moet je ze er wel zelf inklussen, maar dat is geen rocketscience.
Ouwe terugsturen als je klaar bent
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Dank voor de info lui. Maar da’s nog een aardige prijs, daar moet de wagen toch heel wat zuiniger door gaan rijden wil ik dat er uit halen. Te meer daar vandaag nog bevestigd werd dat de motor nog steeds heel netjes loopt en in de auto is het gewoon stil.
Dan maar een meeting binnekort Sohail, dan kan ik even goed luisteren naar jouw Xantia.
Overigens vandaag getankt, ff meer dan 1000 km gereden en 1 op 18.1 gehaald. Toch wel weer netjes dacht ik zo.
Patrik
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bixie schreef:Euh, die 160 a 200 was per set van 4 gereviseerde exemplaren+koperen ringen en brandplaatjes hoor
Moet je ze er wel zelf inklussen, maar dat is geen rocketscience.
Ouwe terugsturen als je klaar bent
IDd. 100 eur/verstuiver lijkt me ietwat te prijzig voor normale td/d verstuivers. Voor mij was het al een tijdje geleden, maar veel meer dan 50 eur/verstuiver zou het niet moeten worden. Brandplaatjes/onderlegringen is in de categorie enkele euro’s voor 4 nieuwe.
hogervp schreef:Maar da’s nog een aardige prijs, daar moet de wagen toch heel wat zuiniger door gaan rijden wil ik dat er uit halen.
Patrik
Mischien scheelt het wel een aardig bedrag aan motorschade over een tijdje.
En een paar extra PK en soepelheid is ook wat waard toch?
Mijn Xantia rijst ook nog lekker rustig, maar ik was gewoon TE nieuwsgierig om het niet te doen enne ik moest vorig jaar EEN gloeibougie vervangen. Helemaal doorgevreten. De andere 3 waren nog netjes
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Dat is waar inderdaad. Ik zal eens wat gaan navragen hier in mijn buurt. Ik ben ook wel erg nieuwsgierig moet ik zeggen en het verhaal van ZX 1.4i spreekt boekdelen.
Hoe was dat bij jou Marten toen je de verstuivers had vervangen?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Hoe was dat bij jou Marten toen je de verstuivers had vervangen?
Dat was bij de 1.7 TZD TURBO motor.
Het verschil was alsof je uit een rammelende rauw lopende, door het toeren gebied heen resonerende tractor in een japans naamachine autootje stapte. Een perfect lopend, stil en soepel machientje (voor een diesel dan ). Ik had wel een paar pissertjes en nadruppelaars. Ofwel: in plaats van een fijne nevel komen er straaltjes en druppels uit en ze waren incontinent aangezien ze onder de openingsdruk ook al druppelden. Het gevolg daarvan is dat de voorgedruppelde diesel plotseling ontbrandt als de temperatuur hoog genoeg is (of ontstoken door de rest) ipv netjes op het moment dat het wordt ingespoten). Dat gaat dan niet geleidelijk en uit zich in nagelgeluiden of extra resonanties.
Het was dus wel nodig. Qua roetmeting in het jaar daarna maakte het trouwens niet zo gek veel uit. Verbruik was lastig te zeggen omdat ik het heb gedaan in oktober en meestal wordt het er in de winter niet beter op.
Eigenlijk zit ik er nu ook wel eens aan te denken om de verstuivers te doen. Objectief gezien is het lastig aan te geven waarom, maar ik heb het idee dat de motor steeds rauwer klinkt, grover start en minder zuinig is. Meestal realiseer je je pas na vervanging hoe noodzakelijk het wel niet was.
Bixie schreef:Euh, die 160 a 200 was per set van 4 gereviseerde exemplaren+koperen ringen en brandplaatjes hoor
Moet je ze er wel zelf inklussen, maar dat is geen rocketscience.
Ouwe terugsturen als je klaar bent
Ja, de ouwe terug, maar als je die niet terug geeft, ben je wel rond de 100 euro kwijt.
ZX1.4i schreef:Bixie schreef:Euh, die 160 a 200 was per set van 4 gereviseerde exemplaren+koperen ringen en brandplaatjes hoor
Moet je ze er wel zelf inklussen, maar dat is geen rocketscience.
Ouwe terugsturen als je klaar bentJa, de ouwe terug, maar als je die niet terug geeft, ben je wel rond de 100 euro kwijt.
OK. Mijn bedrag was ook gebaseerd op niuewe nozles met hergebruik/reinigen van de oude verstuiverhouders. Natuurlijk met testen van de oude en afstellen van de nieuwe op de juiste openingsdruk. Toen een jaar later een verstuiver naar buiten toe bleek te lekken werd deze gratis nagekeken/dichtgemaakt.
mpostma schreef:OK. Mijn bedrag was ook gebaseerd op niuewe nozles met hergebruik/reinigen van de oude verstuiverhouders.
In dat bedrag is dan ook een nieuwe veer en naaldklep in meegenomen, ik heb begrepen dat vooral de naaldklep dan versleten is.
Ik bedenk me opeens dat ik mijn oude verstuivers nog eens moet laten testen
Mijn bestelling is binnen. Zaterdag ff inklussen!!
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png