Ik heb een watertemperatuur klokje van carpoint gekocht. Alleen is de adapter waarmee je de temperatuur meter in het blok vast zet te groot. Heeft iemand ervaring cq advies?
Ik heb laatst een VDO temperatuurklokje geplaatst,en moest daarbij een bijbehorende sensor aanschaffen.
Heb het schakelaartje (wat in de thermostaat zit,bij een TU3 motor,die met dat kabelschuifje)meegenomen naar de betere gereedschapzaak c.q. automaterialenzaak,en daar de goede bijbehorende sensor gekocht,óók vdo (vergelijk de draad e.d. die sensoren zijn er in alle maten)
Dit alles ingebouwd,en klaar…..Heb er erg veel plezier aan,en vooral een stukje zekerheid…(alles bij elkaar was ik 35 eur kwijt)
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Volgens mij zit er in de Visa geen TU3 motor. Want van dat schakelaartje die in de thermostaat zit; daar heb ik geen weet van.
Op mijn Visa blok zit een watertemperatuurzender. Rechts zit ze. Deze draai je er uit met dop 23. Dan kun je een adapter er in schroeven (van klokje dus) maar die is te groot.
Of heb ik het nou niet goed??
Ai,...daar weet ik eigenlijk niks van,bij mijn C15 zit dan een TU motor in, en de tempmeter was in mijn geval enkel een schakelaar,(voor als de motor een beetje warm wordt)sorry ik kan je niet verder helpen.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik heb precies hetzelfde, ook een klokje in de schuur liggen, maar geen enkele plaats om de sensor in te bouwen, nu is het een mogelijkheid dat je het in een slang zo dicht mogelijk bij de kop monteert door middel van een stukje pijp o.i.d. , hoe precies kan ik je niet vertellen…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hahaha! Ik heb het gevonden, en kost ook niet vreselijk veel, zie hier:
http://shop.conrad.nl/Auto_elektronica,044_onderhoud_,038_tuning/Auto_tuning_,038_styling/Auto_interieur_styling/Auto_dashboard_accessoires/
Hoop dat de link het doet, ik moet binnenkort ook maar eens even zo`n ding aanschaffen!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Sjemig de pemig,
Ik ben bij de automat geweest en die heeft wat voor mij besteld. As vrijdag weet ik meer. Tis net een sensor zoals die er in zit maar dan in het midden een gaatje waarin de stift van het klokje past!
Mocht dat ook niet werken ga ik wel even kijken bij de conrad, Maurice.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dus wat je besteld hebt hoef je geen slangen voor door te snijden, maar dat schroef je gewoon in de cylinderkop waar nu je ventilatorvoeler zit, en je schroeft die extra sensor er gewoon bovenop?
En wat kost dat dingetje?
Als het werkt mag je me het artikelnummer wel geven, ik ben namelijk een beetje huiverig van het doormidden snijden van slangen.
Vergeet je niet dat je na het monteren de hele rotzooi weer moet ontluchten d.m.v het schroefje voor je expansiebolletje?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Oh ja, nog iets, ik wil het klokje gaan inbouwen in de middentunnel, weet je wel, waar dat veel te smalle onnozele bakje in zit, voor de versnellingspook.
Bij mijn 1100 zit daar gewoon een gaatje waar het schakelschema hoort te zitten, als je dat mooi uitboort past het helemaal schitterend en je hoeft geen apparaatjes op je dashboard te schroeven…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Maurice,
Door een poosje de motor te laten lopen en expansievat dopje eraf, ontlucht ze toch automatisch. Dat ontluchtingsdopje bij mij is dicht gekit oid. Er zit een loos schroefje in. Doorprikken wil niet eens.
In de cilinderkop zit die zender ja, maar die stuurt de ventilator niet aan. Dat wat ik vrijdag of morgen haal bij de automat is dus zogroot als de oude zender en er zit draad in waarin een stift past van mijn klokje. En waar dat klokje moet komen moet ik even uit zoeken. Dat plaatsje daar lijkt mij wel aardig geschikt.
Nouw.. langs de automat gegaan en ja hoor, geen adapter voor in het blok die past. sjongejonge, moet het zo moeilijk zijn.
ik ga even bij conrad kijken maurice
of ooit iets zelf fabriceren.
ik dacht de originele zender uit te boren en daar schroefdraad intappen…
dat is echt het laatste wat ik ga uitvoeren.
eerst naar conrad
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Er zijb blijkbaar niet zo heel veel liefhebbers hier die het niet erg belangrijk vinden hoe warm hun auto wordt op lange stukken en in de bergen o.i.d?
Ik mis het al 2 1/2 jaar sinds ik vanuit een fiat panda (met temperatuurmeter) in een visa 11e stapte…
Op het doosje van de meter die ik kocht stond ook doodleuk onder Citroën:
Visa
Axel
Bx
ZX
AX
XM
en nog wat meer kreten.
Ik dacht, kat in`t bakkie, mooi niet dus.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Dan weet ik het wel Maurice: wij gaan het even uitzoeken!
Wat ik weet van de zender die in het blok zit:
Ik heb ruimte voor schroefdraad van 16,75 mm (doorsnede) op het draad gemeten. Dieptemaat is ook wel handig; 3 a 4 cm hooguit. Er moet een zeskant bovenop zitten die minstens 17,3 mm is, dus met dop 17 aan te draaien is.
Bij deze foto staat M18x1.5:
Nou ben ik niet zo theoretisch goed onderlegd maar 1.5 is de afstand tussen elke draadje?
Dus we moeten zoiets zijn te vinden.
Okee
Bovenstaande link zou kunnen passen in het Visa blokje.
Maar nu gaat het er vooral om wat er in gedraaid kan worden.. daar kan ik niet uit wijs worden. Mijn metertje bevat een voelerstif met een adapter er om die in zoiets zou kunnen passen. Die maat weet ik niet zo uit mijn hoofd.
Iemand een clue??