Rammelend geluid bij de waterpomp
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 23 augustus 2007 01:41 AM

Mijn waterpomp van mijn Visa (1.1 RE) maakt wat lawaai. Tenminste, ik heb het idee dat het daar weg komt. Er valt niets te zien, maar ik hoorde dat het daar ong. vandaan moest komen. Zodra ik iets gas bij geef dan gaat het rammelende, kriekende, snerpende geluid redelijk over.

Maar toen ik de lichten dooften begon het geluid aanzienlijk te verminderen, maar verdween niet. Kan het de dynamo zijn?

Iemand ideeen/ervaringen?

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

Gepost: 23 augustus 2007 02:10 AM
  [ # 1 ]

Re: Rammelend geluid bij de waterpomp

Visa Ventje schreef:

Mijn waterpomp van mijn Visa (1.1 RE) maakt wat lawaai. Tenminste, ik heb het idee dat het daar weg komt. Er valt niets te zien, maar ik hoorde dat het daar ong. vandaan moest komen. Zodra ik iets gas bij geef dan gaat het rammelende, kriekende, snerpende geluid redelijk over.

Maar toen ik de lichten dooften begon het geluid aanzienlijk te verminderen, maar verdween niet. Kan het de dynamo zijn?

Iemand ideeen/ervaringen?

mja simpel, als je denkt dat het je dynamo kan zijn, doe dan gewoon ff je riem eraf en start hem, als je het nog hoort komt het waarschijnlijk van een spanrol van je distributie, en daar zou ik dan NIET lang mee wachten om die te laten vervangen, groeten

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 23 augustus 2007 04:02 PM
  [ # 2 ]

Spanrol, okee, ik heb n distributie ketting, die aan de andere kant van de motor zit, namelijk rechts. Links zitten waterpomp en dynamo.

En ja, riem eraf halen. Dan draait de waterpomp ook niet, de dynamo en waterpomp zitten met elkaar verbonden met de V-Riem

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

Gepost: 23 augustus 2007 04:14 PM
  [ # 3 ]
Visa Ventje schreef:

Spanrol, okee, ik heb n distributie ketting, die aan de andere kant van de motor zit, namelijk rechts. Links zitten waterpomp en dynamo.

En ja, riem eraf halen. Dan draait de waterpomp ook niet, de dynamo en waterpomp zitten met elkaar verbonden met de V-Riem

mja meet je toch gewoon met een rolmeter de afstand tussen dynamo en krukas, en laat je bij je garage daar een riem opleggen, dat de waterpomp niet meedraaid, hij moet toch geen uur draaien om het te horen? de motor zal niet kapot zijn als je die 20seconden laat draaien zonder pomp Wink ik werk in een garage, en als wij zoiets meemaken met recentere wagens met airco stuurbekrachtiging enz, dan leggen wij gewoon apparte riemen op en dan weet je meteen of het geluid weg is, (als je het niet hoort wanneer je er met de hand aan draaid)

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 01 september 2007 09:34 PM
  [ # 4 ]

Tip, zet een schroevendraaier op het verdachte onderdeel, en luister aan de schroevendraaier of het geluid daarvandaan komt, en het scheelt, een waterpomp is niet duur en eenvoudig te vervangen nadat je het luchtfilter hebt weggenomen.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook