kijken of het beter is maar kunnen jullie hem ook even uitleggen hoe de remmen ontlucht moeten worden? lijkt me wel handig, ik zelf weet dat niet zo goed (nog nooit gedaan, wel een keer gehoord (maar om het goed uit te kunnen leggen moet ik het wel een keer gedaan hebben)).
Voor:
- wielen er af
- slang op ontluchtingsnippel (aan de voorkant van de remklauw 8mm sleutel/dop)
- motor starten
- iemand laten remmen
- ontluchtingsnippel open draaien
- laten remmen tot er enkel LHM uit komt zetten
- dichtdraaien terwijl er nog geremd word
Achter: zelfde procedure, ik geloof alleen dat de nippel daar een wat kleinere maat heeft. 6 of 7 mm dacht ik, het kan ook zijn dat de mijne niet meer helemaal super is .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
minder moeilijk dan dat ik dacht eigenlijk gewoon hetzelfde als normaal remsysteem ontluchten alleen dan met draaiende motor omdat je anders geen remdruk hebt.
Heeft iemand een tip om die bol eruit te draaien? Ik heb met een waterpomptang staan klooien, maar kreeg er geen beweging in.
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Los slaan met een steen beitel op de lasnaad
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Inderdaad, een paar goede tikken en dan is die los.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”