mpostma schreef:Maar, ís die motor dan in de BX geplaatst met toerenteller? Ik heb ze nooit gezien, wat ook weer niet alles zegt. Het grote verschil lijkt me dan de verdelerloze ontsteking (in feite 2 bobines in één, maar 4 kan in principe ook) waardoor je maar de helft van het aantal pulsjes krijgt als bij een “normale” enkelvoudige bobine.
Deze bobine is volgens mij in de BX niet meer geleverd. Volgens de boeken is alleen de KDY motor nog in de BX geleverd. Een Cannes (bj max t/tm 1991) heeft zowieso een KDY dus met verdelerkap.
Klopt, de BX is tm 1994 geleverd en daarna kwam de 1.4i KDX zonder verdeelkap voor het eerst in de AX1.4i en ZX1.4i-Type-2. En inderdaad het zijn in feite 2 bobines in één die elk 2 cylinders tegelijk laten ploffen.
Ik weet niet of dit nou wel zo fantastisch zou moeten zijn? heeft wel iets meer vermogen en koppel, maar schijnt in de praktijk ook vaker stuk te gaan of voor problemen te zorgen.
Laat maar… kstop wel met dit topic… sluiten maar.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
mpostma schreef:.....Klopt. Deze keer heeft de autoweek database wel gelijk. Maar je kan wel een TT nemen van een 1.9 GTi, TRI e.d. als het maar Veglia is. Want dan kun je de toerenteller gewoon los omwisselen.
Andere bobine kan niet. DE bobine hoort bij je huidige motor.
Gr.
Marten
@ gti_styling84: klinkt nogal treurig… . Nu geeft Marten in een reactie wel aan dat het met een ander model toerenteller wel zou lukken, die van een 19 GTI zou moeten werken. Laat ik nou nog de tellerbak van mijn oude “87 GTI hebben bewaard!! Is alleen wel een Jaeger (volgens sommigen is het rommel, maar ik heb er nooit problemen mee gehad), wat sommigen bezwaarlijk vinden omdat het een blok uit een stuk is.
Dus je kunt niet de snelheidsmeter etc. los overzetten. Maar heeft dan ook wel een mooie naadloze aansluiting tussen de meters. Ik had ‘m eigenlijk bewaard om later zelf nog eens te gebruiken, maar als je interesse hebt… bij mij ligt ‘ie momenteel toch alleen maar in de kast. Misschien dat dit wel werkt.
Enne, dit is dus wel een blok waar ook een koelwatertemp.meter, olietemp.meter en oliedrukmeter zit ingebouwd. Dus als je een metertjesfreak bent kun je er aardig mee vooruit. Geef me maar een PM-tje als je geinteresseerd bent.
winnetou schreef:mpostma schreef:.....Klopt. Deze keer heeft de autoweek database wel gelijk. Maar je kan wel een TT nemen van een 1.9 GTi, TRI e.d. als het maar Veglia is. Want dan kun je de toerenteller gewoon los omwisselen.
Andere bobine kan niet. DE bobine hoort bij je huidige motor.
Gr.
Marten@ gti_styling84: klinkt nogal treurig… . Nu geeft Marten in een reactie wel aan dat het met een ander model toerenteller wel zou lukken, die van een 19 GTI zou moeten werken. Laat ik nou nog de tellerbak van mijn oude “87 GTI hebben bewaard!! Is alleen wel een Jaeger (volgens sommigen is het rommel, maar ik heb er nooit problemen mee gehad), wat sommigen bezwaarlijk vinden omdat het een blok uit een stuk is.
Dus je kunt niet de snelheidsmeter etc. los overzetten. Maar heeft dan ook wel een mooie naadloze aansluiting tussen de meters. Ik had ‘m eigenlijk bewaard om later zelf nog eens te gebruiken, maar als je interesse hebt… bij mij ligt ‘ie momenteel toch alleen maar in de kast. Misschien dat dit wel werkt.Enne, dit is dus wel een blok waar ook een koelwatertemp.meter, olietemp.meter en oliedrukmeter zit ingebouwd. Dus als je een metertjesfreak bent kun je er aardig mee vooruit.
Ja ik vind de reactie’s nogal bot dus dan hoeft het van mij niet meer. Ik ga het zelf wel uitzoeken… Ik laat het je wel weten als het niet lukt.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Okay, heel veel succes dan maar. En laat je niet door een paar minder vriendelijke antwoorden ontmoedigen, als je het daar vanaf moet laten hangen is de lol er gauw vanaf (en dat is toch zonde?).
Ja op zich wel…
winnetou schreef:Okay, heel veel succes dan maar. En laat je niet door een paar minder vriendelijke antwoorden ontmoedigen, als je het daar vanaf moet laten hangen is de lol er gauw vanaf (en dat is toch zonde?).
Een zo mogelijk nog diepere zucht.
Als je geen antwoord wil hebben stel dan ook geen vraag. Is het zo duidelijk genoeg?
Het treurigmakende niveau van dit forum wordt hiermee maar eens te meer aangetoond.
Wórdt er eens een keertje iets gepost in een draad waar wél wat van klopt dan zoekt de op zijn teentjes getrapte vraagsteller het vervolgens lekker zelf uit. Dat lijkt me typisch iets waar je een forum voor nodig hebt
Ich bin ein Breaker
ZX-Cruiser schreef:OK terug naar het topic en geen offtopic geleuter, maak daar maar een apart topic voor.
Goed, dan houd ik mijn mond wel.
:17
okee, iedereen weer vriendjes. nu weer verder met het probleem
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik heb in mijn vorige BX ook een TT ingebouwd. Geen idee van welke motor die kwam, wel Bosch ontsteking.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tsja… dan is er ook nog het verschil tussen de Bosch Motronic systemen van enkele latere modellen (oa. de 16V) en de LE3 jetronic zoals die op de eerste generatie (vuile) GTI 8v en de 1.6 TRI 105 PK is geleverd. Die van de LE3 jetronic zou het dus wel kunnen doen. Maar hoe zit het dan een TT van een Motronic systeem?
Anders wordt het toch zoeken voor GTI-styling84 naar een TT van een oudere 1.6 of 1.9 met carburateurs.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
winnetou schreef:Tsja… dan is er ook nog het verschil tussen de Bosch Motronic systemen van enkele latere modellen (oa. de 16V) en de LE3 jetronic zoals die op de eerste generatie (vuile) GTI 8v en de 1.6 TRI 105 PK is geleverd. Die van de LE3 jetronic zou het dus wel kunnen doen. Maar hoe zit het dan een TT van een Motronic systeem?
Anders wordt het toch zoeken voor GTI-styling84 naar een TT van een oudere 1.6 of 1.9 met carburateurs.
Mijn moeder’s 19TZI Break (DKZ) uit 1991 heeft een gewone verdeler met bobine, de ECU doet er volgens mij niks mee. Elke GTI zou kunnen werken naar mijn idee. Ik zal de schema’s er nog een bijpakken. Bosch is wel redelijk constant met z’n ontwerpen. Zo is de Mono-Jetronic (TU) niet zo heel veel verschillend van de LE3 Jetronic.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:winnetou schreef:Tsja… dan is er ook nog het verschil tussen de Bosch Motronic systemen van enkele latere modellen (oa. de 16V) en de LE3 jetronic zoals die op de eerste generatie (vuile) GTI 8v en de 1.6 TRI 105 PK is geleverd. Die van de LE3 jetronic zou het dus wel kunnen doen. Maar hoe zit het dan een TT van een Motronic systeem?
Anders wordt het toch zoeken voor GTI-styling84 naar een TT van een oudere 1.6 of 1.9 met carburateurs.Mijn moeder’s 19TZI Break (DKZ) uit 1991 heeft een gewone verdeler met bobine, de ECU doet er volgens mij niks mee. Elke GTI zou kunnen werken naar mijn idee. Ik zal de schema’s er nog een bijpakken. Bosch is wel redelijk constant met z’n ontwerpen. Zo is de Mono-Jetronic (TU) niet zo heel veel verschillend van de LE3 Jetronic.
Zie hier een geschikte toerenteller.
mpostma schreef:Zie hier een geschikte toerenteller.
Helaas, de toerenteller is al vergeven aan iemand anders. Succes in ieder geval met je probleem met de toerenteller. Er moeten nu toch wel genoeg tips zijn gekomen om het allemaal op te lossen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Thanx… Topic might be closed ! :14