is het moeilijk om een digitaal klokje in te bouwen in een bx ik hij heeft aan de achterkant 4 stekkertjes heb ik deze alle 4 nodig of kan ik er door lussen ik hoop dat jullie het weten
groeten rik
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Re: digitaal klokje inbouwen in bx
rik jongeneelen schreef:is het moeilijk om een digitaal klokje in te bouwen in een bx ik hij heeft aan de achterkant 4 stekkertjes heb ik deze alle 4 nodig of kan ik er door lussen ik hoop dat jullie het weten
groeten rik
Ik zou ze wel alle 4 gebruiken. Je hebt een constante plus nodig en een massa. Verder een contactgeschakelde plus en een draad waar 12v op staat als je licht brandt.
Plus en min spreken voor zich, contactgeschakelde plus is voor de achtergrondverlichting en 12v lichtdraad dimt het achtergrondlicht een beetje als je licht brandt.
Eventueel kan je de lichtdraad achterwege laten en de geschakelde plus op constant aansluiten. Echter, dan brand je achtergrondverlichting constant en loopt je accu sneller leeg. Ook lijkt het me knap irritant dat in het donker het klokje zoveel licht geeft, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dus het zou mee kunnen vallen.
Eveneens ben ik tevens ook.
waarschijnelijk ligt de draad al achter het dashboard en hoef je alleen een klokje te vinden
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
citroenc2 schreef:waarschijnelijk ligt de draad al achter het dashboard en hoef je alleen een klokje te vinden
In een 1.4 ligt die draad niet. Een digitaal klokje is namelijk inherent aan een toerenteller in het dash. En er waren geen 1.4´s met toerenteller
Eveneens ben ik tevens ook.
ok
zover ik me herinner moet je een constante + en - voor de voeding, een contact geschakelde + voor het aan laten gaan bij contact en een geschakelde - voor als je je licht aandoet (deze kan je vinden achterop je tellerbak, even meten met een multimeter) hebben.
suc6
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wat een gedoe voor een klokje ik kijk wel op het klokje van me radio
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
knäckor schreef:citroenc2 schreef:waarschijnelijk ligt de draad al achter het dashboard en hoef je alleen een klokje te vinden
In een 1.4 ligt die draad niet. Een digitaal klokje is namelijk inherent aan een toerenteller in het dash. En er waren geen 1.4´s met toerenteller
Maar ze hadden wel een analoge klok, en daarvan kun je de + en - “lenen” door de spoortjes terug te volgen.
De verlichting kun je inderdaad simpeler doen, er zijn 2 draden voor de verlichting en dat is wat overdreven als je geen prijs stelt op het gedimde kloklampje bij licht-aan. Ik meen me te herinneren dat je er dan maar 1 v/d 2 aan hoefde te sluiten.
Ich bin ein Breaker