Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb een vreemd probleem: Zo af en toe maken de voorremmen van mijn 73-er GS 1220 een verschrikkelijk dreunend geluid tijdens het remmen. Vanaf zo’n 20 km/h tot stilstand verga je van de herrie. In de eerste instantie dacht ik aan vette voorremblokken, maar het vreemde is dat ie het de meeste tijd dus niet doet. Gisteren heb ik uit voorzorg nieuwe remblokken geplaatst, maar nog steeds maakt ie zo af en toe herrie. De remzuigers zijn allemaal supergoed gangbaar, en er komt ook nergens olie op de blokken…... de oude blokjes waren ook al zo goed als nieuw, en vertoonde een heel normaal slijtage patroon. De nieuwe remblokken zijn keurig met de veer op z’n plek gemonteerd, met een klein beetje koperpasta. Iemand een idee???????????????
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
als jij het al niet weet, en er met je neus bovenop kan, hoe moeten wij het dan weten???
is het misschien de eigenfrequentie van iets?
baklagers./aandrijfassen.
onbalans gecreërd door een lager of kineet.
is een hele toer om uitgevonden te krijgen welke.
eenvoudigste is alvast om even de hoeveelheid vet in je ashoezen na te zien…
en de bakolie controleren evt verversen/bijvullen.
mvgr wupke
NB> controleer eens of je aandrijfas bouten nog vast zitten…lijkt me sterk, maar je wilt alles uitsluiten.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kreazyV8wuppo schreef:baklagers./aandrijfassen.
onbalans gecreërd door een lager of kineet.
is een hele toer om uitgevonden te krijgen welke.eenvoudigste is alvast om even de hoeveelheid vet in je ashoezen na te zien…
en de bakolie controleren evt verversen/bijvullen.mvgr wupke
NB> controleer eens of je aandrijfas bouten nog vast zitten…lijkt me sterk, maar je wilt alles uitsluiten.
Ok! Bedankt voor de tips! Bakolie moest ik toch al doen, en het checken van de bouten is een klusjes van niets. dat ga ik vanmiddag dus maar eens doen. De ashoezen heb ik recent vernieuwd, en van vers vet voorzien….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Schijnt volgens mij geen kwaad te kunnen en kwam zelfs bij exemplaren voor die voor een autoblad getest werden (die nieuw waren)
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
citrospeeds schreef:Schijnt volgens mij geen kwaad te kunnen en kwam zelfs bij exemplaren voor die voor een autoblad getest werden (die nieuw waren)
Als het de diffaslagers zijn die dat geluid produceren dan maakt het oliepeil in de bak niet uit. Die lagers zijn dichtgesealed met vet en draaien dus buiten de bakolie.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mpostma schreef:citrospeeds schreef:Schijnt volgens mij geen kwaad te kunnen en kwam zelfs bij exemplaren voor die voor een autoblad getest werden (die nieuw waren)
Als het de diffaslagers zijn die dat geluid produceren dan maakt het oliepeil in de bak niet uit. Die lagers zijn dichtgesealed met vet en draaien dus buiten de bakolie.
Mannen: het geluid is enkel hoorbaar bij het remmen, en dan niet eens altijd. Het is te vergelijken met geluid wat een 2cv maakt als de remtrommels nat zijn….. Ik heb het vandaag dus weer helemaal niet gehoord
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
inderdaad aandrijfas, homokineet bakzijde is vaak het euvel.
Ik heb het ondervonden bij mijn dyane, ik wist dat er geen vet in de aandrijfashoes zat toen ik deze verving, vervolgens bij een gerennomeerde 2cvgarage geweest met de mededeling dat ik vet in die hoes wilde hebben en vervolgens op vakantie gegaan. na de vakantie en ruim 2000km had ik ook dat geluid, én gerammel in de as. dus deze gedemonteerd en tot de conclusie gekomen dat er geen vet in zat As kon ik weggooien. Nieuwe gemonteerd, en het probleem is opgelost.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Michiel van Ginkel schreef:inderdaad aandrijfas, homokineet bakzijde is vaak het euvel.
Ik heb het ondervonden bij mijn dyane, ik wist dat er geen vet in de aandrijfashoes zat toen ik deze verving, vervolgens bij een gerennomeerde 2cvgarage geweest met de mededeling dat ik vet in die hoes wilde hebben en vervolgens op vakantie gegaan. na de vakantie en ruim 2000km had ik ook dat geluid, én gerammel in de as. dus deze gedemonteerd en tot de conclusie gekomen dat er geen vet in zat As kon ik weggooien. Nieuwe gemonteerd, en het probleem is opgelost.
Ik ga volgende week die ashoezen aan de bak even losmaken, en de tripoides van vers vet voorzien. Dat kan geen kwaad zo te lezen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste