rokende AX 1.1 type1 1990 kopen?
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 217

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 16 augustus 2007 09:27 PM

heey,

heb even de mening van jullie nodig.

m’n vriendin heeft een een autotje nodig. Ondertussen dat wij op vakantie waren heeft de vader voor 466 euro een rode ax type1 1.1L uit 1990 gekocht.

deze mag ze overnemen voor de zelfde prijs, alleen ik vind dat een beetej hoge prijs aangezien zijn staat.

opver het algemeen ziet de ax er nier slecht uit. heeft 150000km gelopen.

Alleen als je hem start rookt hijk nogal wat blauwe lucht. dit gaat was weg (of word minder) als hij echt pas op bedrijfs temperatuur is. dit is echt een olie rook aangezien de kleur en de reuk. over het verbruik van de olie is weingi tew merken. Wel verbruik hij toch wel wat koelvloeistof een flinke scheut om de 300 km.

is het verstandig om deze te kopen aangezine de conditie van de motor en is dit niet wat veel (prijs)  ConfusedConfusedConfused:

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 16 augustus 2007 09:52 PM
  [ # 1 ]

Om te beginnen: apart zo’n niet afgeronde prijs Razz.
Maar ontopic; het klinkt een beetje (erg) als een lekke koppakking. Aangezien het een standaarduitvoering betreft van een ax van het eerste type zo te lezen, zou ik er eerlijk gezegd niet gek veel voor over hebben. Een prijs noemen is lastig. Toevallig zelf een ax uit ‘91 (wel eerste serie) aangeschaft die niet liep voor 200 euro, maar met verse apk, nieuwe voorbanden en net een beurt gehad. Kosten van de reparatie (stukje kabelboom vernieuwen): 0 euro (wel een goede avond werken om het netjes te krijgen).

De kosten van een lekke koppakking weet ik niet zo direct, maar het materiaal zal zo’n 250 a 300 euro zijn. Tel daar dan nog de arbeidsuren bij op, tenzij je zelf aan de slag gaat…...Succes met je beslissing!

Profiel  

stefaan5089
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1142

Gepost: 16 augustus 2007 10:01 PM
  [ # 2 ]

Ik zou het niet doen. Kijk ook eens of er olie of andere smurrie onder aan de motor hangt, dat kan dan idd wijzen op een lekke koppakking (veel AX’en hebben er last van). Ikzelf heb een 1.0 van ‘95 met 80K op de teller. Heb nooit last gehad van rook of olie- en koelvloeistofverbruik.

Onlangs op de AXclub nog een 1.0 tegengekomen voor 50 euro. Het was/is een belgische wagen die afgekeurd was voor de banden en uitlaat (van aan de collector tot de achterste pot, deze laatste was al vervangen).

Mss toch best FF verder kijken, Er zijn nog genoeg leuke AX’jes en zelfs saxo’s

C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
      AX 1.0 Tonic ‘95

Profiel  

Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
Gepost: 16 augustus 2007 10:34 PM
  [ # 3 ]

jah idd.

Hij heeft er zelf 450 voor betaald. alleen toen hij er mee terug reed ging zn dynamo kapot’. dus kwam nu een sloop dynamo bij van 16 euro.

naar mij idee zijn dat geen kosten voor mijn vriendin aangezien niemand had gezecht dat hij die voor haar moest kopen. maar hij denk er anders over

Profiel  

michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1349

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 16 augustus 2007 10:47 PM
  [ # 4 ]

Koelvloeistof kan koppakking of een lekkage zijn. De o-ring achter de waterpomp of de o-ring in de waterpomp gaan wel eens lek. Thermostaathuisje ook, of een slang.

Dat olieverbruik is bijna zeker op de klepseals. Om deze te vervangen moet de kop eraf.
Ik vind het te veel geld voor een ax met deze problemen.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 16 augustus 2007 11:00 PM
  [ # 5 ]

hm ken ik van die aankopen waar je niet om gevraagd hebt, ik heb ooit gezegd sorry wat ga je er nu mee doen? sindsdien word er niets meer gekocht om mij een plezier te doen Smile

het is teveel geld want voor mij zijn het ook de klepseals, minimum ben je toch snel een 150€ kwijt en een dikke dag werk als je het goed wil doen

denk dat je voor hetzelfde geld eentje met een jaar APK koopt

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505

- Saxo vts 1.4
Gepost: 17 augustus 2007 02:37 AM
  [ # 6 ]

Een flinke scheut koelvloeistof om de 300 kilometer is wel wat veel… hij hoeft trouwens niet tot aan de rand vol, dan gooit ie het er idd net zo hard weer uit.

En wat de klepseals betreft, daar kun je uiteraard mee doorrijden wel alleen het oliepeil goed in de gaten houden. Als ie verder prima rijdt…

Hoe zit het trouwens met APK, roest e.d.?

Voor 450 koop je ook wel een niet rokende, maar veel kun je toch niet verwachten voor dat geld.

Profiel  

Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
Gepost: 17 augustus 2007 03:14 AM
  [ # 7 ]
Rob GT schreef:

Een flinke scheut koelvloeistof om de 300 kilometer is wel wat veel… hij hoeft trouwens niet tot aan de rand vol, dan gooit ie het er idd net zo hard weer uit.

En wat de klepseals betreft, daar kun je uiteraard mee doorrijden wel alleen het oliepeil goed in de gaten houden. Als ie verder prima rijdt…

Hoe zit het trouwens met APK, roest e.d.?

Voor 450 koop je ook wel een niet rokende, maar veel kun je toch niet verwachten voor dat geld.

APK is nog voor 9 maanden, roest valt relatief wel mee, elleen een klein plekje boven de voorruit en in de voor wielkasten iets wat.

ik denk dat ik het wel zowat weet wat ik er meej moet doen.

Aangezine m’n vriendin hem nodig heeft om van tilburg naar lille te kunnen rijden in het weekend. die moet daar stage lopen dus heeft ze wel een betrouwbare auto nodig. haar budged is 500 euro. dus mijn mening kun je een veel betere hebben voor dat geld.

Profiel  

stefaan5089
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1142

Gepost: 17 augustus 2007 07:34 PM
  [ # 8 ]

Idd Mike.

Ik ben ook lid van de AXclub en heb daar al geleerd te letten op volgende zaken
- Roest rond de voorruit
- Roesten van wielkasten
- roest binnenkant motorkap
- Roesten van de balken achter de koplampen
- Rotten plaat onder de accu
- rotte veerpootbruggen
- Lekkekoppakkingen (smurrie/olie onder aan de motor. meestal links)

Onderdelen hoeven niet zo veel te kosten. Kijk hier eens in de citromarkt of op marktplaats. Ik heb al enkele dingen gekocht op kapaza en 2dehands, beide .be

C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
      AX 1.0 Tonic ‘95

Profiel  

--Arne--
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144

Gepost: 27 augustus 2007 04:39 PM
  [ # 9 ]

Er moet toch wel beter te vinden zijn voor 500 eu. AX is wel een goede keus, lekker licht, kost je geen scheet in belasting etc.
Is een 205 anders ook leuk? Daar zijn er meer van.. heb je keus.

Profiel  

FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 354

Gepost: 03 september 2007 02:10 AM
  [ # 10 ]

Re: rokende AX 1.1 type1 1990 kopen?

Magic-Mike schreef:

heey,

heb even de mening van jullie nodig.

m’n vriendin heeft een een autotje nodig. Ondertussen dat wij op vakantie waren heeft de vader voor 466 euro een rode ax type1 1.1L uit 1990 gekocht.

deze mag ze overnemen voor de zelfde prijs, alleen ik vind dat een beetej hoge prijs aangezien zijn staat.

opver het algemeen ziet de ax er nier slecht uit. heeft 150000km gelopen.

Alleen als je hem start rookt hijk nogal wat blauwe lucht. dit gaat was weg (of word minder) als hij echt pas op bedrijfs temperatuur is. dit is echt een olie rook aangezien de kleur en de reuk. over het verbruik van de olie is weingi tew merken. Wel verbruik hij toch wel wat koelvloeistof een flinke scheut om de 300 km.

is het verstandig om deze te kopen aangezine de conditie van de motor en is dit niet wat veel (prijs)  ConfusedConfusedConfused:

waar heb je die gekocht enis het kenteken iets met ZD-99 nogwat ??
want dan is het mijn oude ax..  Surprisedops:
en die heb ik niet voor niks weggedaan

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook