1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Visapowerrr’s nieuwe tzd turrrbo bx
visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 515

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 25 augustus 2007 03:29 PM

Sinds kort ben ik het bezit van een BX TZD Turbo. De BX rijdt super. Heerlijk relaxt rijden. (Alleen qua comfort binnen de bebouwde kom betwijfel ik of ie tegen m’n visaatje op kan Wink ). Voor de lange afstanden en mijn woon-werk verkeer is het een ideale auto.

De BX heeft 2 aandachtpuntjes.
- Het dakraam lekt, daarvoor heb ik gisteren de buisjes doorgeblazen en nu even kijken hoe het gaat.
- Het grote licht doet het niet, nu vermoeden wij dat dat het lichtschakelrelet is, maar waar kan ik die vinden? Nu is de stekker ook niet helemaal honderd punten, maar eerst even dat relet doormeten.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 25 augustus 2007 03:38 PM
  [ # 1 ]

qua comfort binnen de bebouwde kom betwijfel ik of ie tegen m’n visaatje op kan

Dan ben je toe aan nieuwe veerbollen en verse LHM…

Het dakraam lekt, daarvoor heb ik gisteren de buisjes doorgeblazen en nu even kijken hoe het gaat.

Bij originele schuif/kanteldaken is dat volgens mij het enige dat er kan lekken, dus dat zou wel opgelost moeten zijn.

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 25 augustus 2007 04:17 PM
  [ # 2 ]
Harm schreef:

qua comfort binnen de bebouwde kom betwijfel ik of ie tegen m’n visaatje op kan

Dan ben je toe aan nieuwe veerbollen en verse LHM…

Visa’s zijn supercomfortabel hoor Very Happy

De bollen waren recentelijk nog op druk gebracht, LHM verversen kan natuurlijk nooit kwaad. Wegens de verhuizing heb ik het ‘aankooponderhoud’ (vloeistoffen verversen enzo) nog niet gedaan. Da’s sowieso altijd goed om te doen.

Weet iemand waar het grootlicht relais zit?

Profiel  

OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 378

Gepost: 26 augustus 2007 03:22 PM
  [ # 3 ]

leuk een TZD Turbo in Nijmegen Wink

dat relais zit bij de zekeringen ... zitten er meerdere ingedrukt

Citroën D Special 1970

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 26 augustus 2007 11:04 PM
  [ # 4 ]
OscarTZDTurbo schreef:

ben alleen net deze maand verhuisd, maar werk nog in Nijmegen. Dus BX komt bijna dagelijks op visite in Nijmegen

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 27 augustus 2007 12:31 AM
  [ # 5 ]

De zekeringen waren het niet, het stekkertje bij de koplamp is niet meer 100 punten maar werkt wel. Het was de schakelaar….en mijn gesloopte visaatje bleek precies dezelfde schakelaar te hebben.

My good old Visa weer hè! Ik heb weer groot licht Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 03 september 2007 02:37 PM
  [ # 6 ]

Bij ht rechterwiel heb ik in het spatbord wat smurrie gevonden en een open slangetje, is dit een onluchtingsbuisje o.i.d.?

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 03 september 2007 02:48 PM
  [ # 7 ]

Allereerst gefeliciteerd met deze aankoop.

OscarTZDTurbo schreef:

dat relais zit bij de zekeringen ... zitten er meerdere ingedrukt

Het grootlicht werkt niet met relais. De hoofdstroom gaat dus geheel door de lichtschakelaar, die overigens zelden kapot gaat. Ik denk dus dat het ligt aan de stekkers, die meestal hardnekkige corrossie hebben. Kwestie van schoonschuren wat meestal even helpt. Ik zou er nieuwe stekkers (universele h4 stekker van automaterialenzaak) aan solderen met krimpkous en dan heb je nergens last meer van.

Verder is een TZD Turbo echt een lange afstandauto. Vanwege het hogere vermogen heeft de tzd wel wat “hardere” bollen voor dan een ongeblazen diesel. Het kan daardoor op klinkers of korte oneffenheden iets stoteriger aanvoelen, al kan dat ook veroorzaakt worden door stramme veerpoten. Nu ken ik zowel Visa als BX en ik denk dat ze best aan elkaar gewaagd zijn qua veercomfort. Alleen wint de BX op den duur toch door zijn langere wielbasis en betere handling bij hogere snelheden.

Als je komende winter weer gaat schaatsen kunnen we wel eens een vergelijkend warenonderzoek doen Wink

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 september 2007 04:55 PM
  [ # 8 ]

Bij ht rechterwiel heb ik in het spatbord wat smurrie gevonden en een open slangetje, is dit een onluchtingsbuisje o.i.d.?

Dat lijkt me een veerpootretourslangetje dat gebroken is. Die moet je wel even (laten) vervangen, omdat er LHM uit lekt. Als het goed is heb je 1 open slangetje dat aan de veerpoot zit, en eentje die aan de carrosserie zit.

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 03 september 2007 05:02 PM
  [ # 9 ]
mssl schreef:
visapowerrr schreef:

Dat slangetje zou nog wel eens de afwatering kunnen zijn van je schuifdak Wink

euhm het was het voorwiel
De slangetjes heb ik doorgeblazen en heb sindsdien geen water in auto meer gekregen. Dus tot nu toe werkt het.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 03 september 2007 05:03 PM
  [ # 10 ]

De voorste afwateringsslangetjes zie je volgens mij alleen maar als je er een spatbord afschroeft…. Wink

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 04 september 2007 09:03 PM
  [ # 11 ]
mpostma schreef:

Allereerst gefeliciteerd met deze aankoop.

Het grootlicht werkt niet met relais. De hoofdstroom gaat dus geheel door de lichtschakelaar, die overigens zelden kapot gaat. Ik denk dus dat het ligt aan de stekkers, die meestal hardnekkige corrossie hebben. Kwestie van schoonschuren wat meestal even helpt. Ik zou er nieuwe stekkers (universele h4 stekker van automaterialenzaak) aan solderen met krimpkous en dan heb je nergens last meer van.

Verder is een TZD Turbo echt een lange afstandauto. Vanwege het hogere vermogen heeft de tzd wel wat “hardere” bollen voor dan een ongeblazen diesel. Het kan daardoor op klinkers of korte oneffenheden iets stoteriger aanvoelen, al kan dat ook veroorzaakt worden door stramme veerpoten. Nu ken ik zowel Visa als BX en ik denk dat ze best aan elkaar gewaagd zijn qua veercomfort. Alleen wint de BX op den duur toch door zijn langere wielbasis en betere handling bij hogere snelheden.

Als je komende winter weer gaat schaatsen kunnen we wel eens een vergelijkend warenonderzoek doen Wink

De lichtschakelaar heb ik al gefixt. De schakelaar van m’n gesloopte visa is precies hetzelfde. Inderdaad is de BX comfortabeler op de lange afstanden. Maar in stad lekker snel manouvreren en overal tussendoor en het comfort met het drempel rijden doet een Visa uitstekend.
Ga je nog op les bij duosport of ga je gewoon lekker schaatsen? We kunnen sowieso een keer afspreken op de ijsbaan. Maaruh de goed rijdende visa hebben we weg gedaan. Die we nu nog hebben heeft een grbuikshandleiding, meja er zijn van die uitvoering nog maar 2 in Nederland max. en ik weet niet waar helaas. Maar er gaat nog groot onderhoud voor die visa komen. Wellicht kom ik dan in de BX schaatsen.

mssl schreef:
Harm schreef:

De voorste afwateringsslangetjes zie je volgens mij alleen maar als je er een spatbord afschroeft…. Wink

Ja die zitten ergens achter idd, ik ging er vanuit t ze helemaal erachter keek.

@visapowerrrrrrrrrrrrrrrrr; Waarschijnlijk heb je alleen de achterste afvoerslangen doorgeblazen. De voorste 2 slangen zijn slecht bereikbaar!

Ik heb inderdaad alleen de achterste uitgeblazen, dan zal ik de voorste eens gaan zoeken. Maar wat is meer werk de hemel eruit of de spatborden ervan af?

@Harm, gan vanavond eens even kijken of ik het andere gedeelte van het slangetje terug kan vinden. Idea

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 04 september 2007 09:18 PM
  [ # 12 ]
mssl schreef:

Afvoerslangen doorblazen is veelal een tijdelijke oplossing aangezien de troep in de gootjes blijft liggen. Ik zou de dakhemel loshalen, maar wel met 2 man er weer terug in hangen! Wink

Binnenkort ga ik met LJ de dakhemel van de 16V wederom eruit schroeven. Dan zullen we wel even wat foto’s maken hoe e.a. moet!

Oh dat zou super zijn! Very Happy

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 07 september 2007 09:49 PM
  [ # 13 ]

Mmh, heb je net getankt, rij je net over heerlijke kasseien, wil je de dagkilometerteller op nul drukken, blijft dat ding hangen Twisted Evil . En dat met een enorm irritant getik als het rolletje wil doordraaien maar niet verder komt.

Wil ik de dagkilometerteller repareren ben ik bang dat het dashboard eruit moet. Iemand ervaring met het repareren van de dagkilometerteller?  Sad

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 07 september 2007 10:20 PM
  [ # 14 ]

Da’s redelijk goed te doen… moet je de klokkenspelbehuizing eraf halen, en met een donor-klokkenspel kun je ‘t altijd wel fixen volgens mij.

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 07 september 2007 10:28 PM
  [ # 15 ]
Harm schreef:

Da’s redelijk goed te doen… moet je de klokkenspelbehuizing eraf halen, en met een donor-klokkenspel kun je ‘t altijd wel fixen volgens mij.

Ik hoef dan dus niet het hele dashboard eruit te halen? Confused:

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook