Ok, met een bronzen bus kun je verschil opvullen. Dat vroeg ik mij eigenlijk wel af, want met alleen afdraaien houd je natuurlijk toch ruimte over.
Wellicht is het nog wel een idee de kop met nokkenstok te conserveren. Misschien heeft iemand er in de toekomst nog wel een fatsoenlijke basis voor revisie aan (als dit soort dingen echt schaars worden en een paar 100 eur niet meer zo’n big deal is voor een BX rijder).
tja, de BX club mag de restanten hebben van eea als ik Peter zn blok in elkaar heb zitten.
ik heb echt de plek niet om al die dingen te bewaren….
mvgr wupke:
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hmmm,
ondertussen Ebben en Gam gebeld.
Beiden hebben cilinderkoppen, maar zonder nokkenas.
Ebben heeft wel een heel blok met 190k er op voor 350 euro
daar koop je twee hele 1400’s voor….
Da’s echt geen geld voor een gebruikt blok (incl. bak) bij Bart Ebben.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
bij bart ebben niet misschien nee.
woutersmits schreef:hmmm,
ondertussen Ebben en Gam gebeld.
Beiden hebben cilinderkoppen, maar zonder nokkenas.
Ebben heeft wel een heel blok met 190k er op voor 350 euro
daar koop je twee hele 1400’s voor….
Misschien is dat wel het 150-blok uit mijn oude Leader!
Die liep fantastisch en had ten tijde van de crash 190k op de klok…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
bart ebben is een goed bedrijf dus dat zijn prijzen iets hoger liggen maakt dan niet uit lijkt mij en hij geef ook garantie zie dat maar eens bij een andere sloop te krijgen
Persoonlijk vind ik 350 euro een nette prijs, indien het een goed blok is uiteraard.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
citroenc2 schreef:bart ebben is een goed bedrijf dus dat zijn prijzen iets hoger liggen maakt dan niet uit lijkt mij en hij geef ook garantie zie dat maar eens bij een andere sloop te krijgen
Wat mot je in vredesnaam met garantie op een blok dat toch uit elkaar gaat? En stel dat de kop van dat blok versleten blijft na demontage, geeft Bart Ebben je dan een ander blok?
Ik heb een half jaar geleden nog zo’n blok weggegeven (nja, bijna dan: voor een kratje pils). Als je een blokje vind is het dus maar wat de gek ervoor vraagt.
om even te reageren weet bart ebben het ook dat het blok helemaal opnieuw wordt opgebouwd
en ik neem aan als bart garantie geeft hij ook zijn woordt houd dus zolang het tegendeel er niet is ga ik gewoon van zijn goede naam uit
en als jij iets verkoopt tegen een krat pils hoef een ander dat niet te doen
verder is het ook zijn brood dat hij hiermee moet verdienen
citroenc2 schreef:verder is het ook zijn brood dat hij hiermee moet verdienen
Klopt. Maar ik denk niet dat bart het zo snel verkoopt. Meja, voor hem is zo’ n blokje natuurlijk ook peanuts op de omzet.
Jimmy, jij had toch nog eens een keurige 14 gesloopt? Zat daar niet nog een een bruikbaar blok in?
Waar zitten trouwens de fundamentele verschillen in tussen een 11 en 14 kop? Klepgrootte? Nokkenas? De verbrandingskamer van een 1400 motor zal iets groter zijn, maar dat is niet meer dan 3 mm werk in de boring.
Stel dat de verbrandingskamer iets kleiner is (zodat ie aansluit op een iets smallere boring) dan zal de compressie iets omhoog gaan.
Verschil in klepgrootte is natuurlijk wel een probleem: althans voor het vermogen.
Bij de 1400 motoren zit het verschil in vermogen trouwens alleen in de nokkenas en de carburateur (sproeierbezetting).
idd zat er bij mij een perfect blokje in pas 80000km en in goede staat maar ja de auto was hopeloos zonder papieren dus moest een keuze maken toen
auto is richting sloop gegaan helaas toen
ik denk dat ik voor 350 euro de huidige kop beter kan laten herstellen.. zoveel zal dat dan niet meer verschillen qua prijs.
lijnboren was meen ik 80 euro (hangt van de moeilijkheidsgraad af en hoeveel gaten + hoeveel er uitgeboord moet worden)..
bronzen lagers zijn een euro of 12 het stuk.
blijft alleen het oplassen slijpen en inductieharden van de nokkenas over…
hmm ik zal gewoon eens een prijsindicatie opvragen…
mvgr wupke
citroenc2 schreef:idd zat er bij mij een perfect blokje in pas 80000km en in goede staat maar ja de auto was hopeloos zonder papieren dus moest een keuze maken toen
auto is richting sloop gegaan helaas toen
Hmm zonde. en ook al geplet zeker? Of staat ie nog eenzaam weg te roesten, want in dat geval is het hartje mmisschien nog best bruikbaar..
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ik had een perfect 1400tje me 114dkm verkocht voor 100euro.
350 vind ik toch iets te…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.