Lelijke Eend schreef:Kan het kwaad als je meer dan 1:250 bijmengt ? Want ik ben wel zo’n Pipo die rustig een hele liter in z’n tank (45 liter) mikt.
Kan geen kwaad, criezel zal er alleen wat meer van gaan roken. En men denkt constant dat er een 2-takt brommer voorbij rijdt.
(Leuk: Ruikt de politie op de snelweg een 2-taktlucht, gaan ze op zoek naar de brommer)
Of gewoon op PPO gaan rijden, smeert de pomp ook.
En als je dat puur doet bouw dan in elk geval je motor om.
Test
Doseringen tot 1:100 gaan goed. Daarboven zou je wat blauwe rook kunnen krijgen.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
1 liter 2 takt olie op 250 liter diesel bijmengen.
Bij een normaal verbruik van 1 op 15 betekent dat 1 liter per 3750 km. Van een dergelijk olieverbruik ruik je niets of bijna niets. Ik heb een keer toen ik de brandstofpomp van mijn oude motor verdacht van problemen (hij zaagde toen met stationair lopen) een liter motorolie in de tank gekieperd. Het probleem met de brandstofpomp was toen over en ik rook bij stationairlopen een lichte verbrande oliegeur maar ik merkte niks van extra rook. Met een liter olie op 65 liter brandstof doe je grofweg ong. 1000 km met die liter. Dat is vergelijkbaar met een stevig olieverbruik. Toch merkte je ook daar niet veel van bij de uitlaat.
Volgens mij kan het geen kwaad, maar ik betwijfel wel weer het praktische voordeel. Het feit dat een pomp 6 ton meegaat ipv 3 ton is voor de meesten onder ons van weinig praktisch nut. Het was natuurlijk wel aardig geweest als alle vorige eigenaren dat ook al hadden gedaan.
hel1 schreef:Lelijke Eend schreef:Kan het kwaad als je meer dan 1:250 bijmengt ? Want ik ben wel zo’n Pipo die rustig een hele liter in z’n tank (45 liter) mikt.
doen! dan weten we het
Doen Elmer, dan weten we dat ook weer
1 op 100 is te ruiken maar nog niet vies. En gooi er alsjeblieft geen motorolie in die niet bedoeld is om te verbranden. Denk aan onze arme neusjes.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
hel1 schreef:Lelijke Eend schreef:Kan het kwaad als je meer dan 1:250 bijmengt ? Want ik ben wel zo’n Pipo die rustig een hele liter in z’n tank (45 liter) mikt.
doen! dan weten we het
ZX1.4i schreef:hel1 schreef:Lelijke Eend schreef:Kan het kwaad als je meer dan 1:250 bijmengt ? Want ik ben wel zo’n Pipo die rustig een hele liter in z’n tank (45 liter) mikt.
doen! dan weten we het
Doen Elmer, dan weten we dat ook weer
Ik hoor al dat er een team klaar staat on mijn door olie om zeep geholpen motor weer spic en span loepzuiver perfect als nieuw in orde te brengen.
Maar 1:45 is dus ietsje teveel, zo krijg ik het idee.
Schijt aan originaliteit.
Nee, gaat ie niet kapot van. In een brommer gaat het er 1:50 in en een diesel is veel beter in olie stoken. Maar het ruikt, het kost extra en voor preventief gebruik is 1:250 genoeg. Maar als je denkt dat ie het eenmalig nodig heeft om lekker door te blazen ofzo. Gewoon doen. lachen.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
tja olie..
je zou een injector in je spruitstuk kunnen bouwen, mocht je dan last hebben van een piloot, die enorm kort op je achterwerk zit, dan injecteer je wat van dat goedje in je spruitstuk..
moet je eens opletten hoe snel hij afstand gaat houden
mvgr wupke:dieselboot of stoom boot, that is the question
Stoomboot anytime!
Hmm, ik proef de gevulde speculaas en chocolademelk al :p
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
kreazyV8wuppo schreef:tja olie..
je zou een injector in je spruitstuk kunnen bouwen, mocht je dan last hebben van een piloot, die enorm kort op je achterwerk zit, dan injecteer je wat van dat goedje in je spruitstuk..moet je eens opletten hoe snel hij afstand gaat houden
mvgr wupke:dieselboot of stoom boot, that is the question
Hehe, tenzij het een slimmerik is met een actiefkoolfilter in zijn Xantia, dan ruik je niets
ZX1.4i schreef:kreazyV8wuppo schreef:tja olie..
je zou een injector in je spruitstuk kunnen bouwen, mocht je dan last hebben van een piloot, die enorm kort op je achterwerk zit, dan injecteer je wat van dat goedje in je spruitstuk..moet je eens opletten hoe snel hij afstand gaat houden
mvgr wupke:dieselboot of stoom boot, that is the question
Hehe, tenzij het een slimmerik is met een actiefkoolfilter in zijn Xantia, dan ruik je niets
ik zit hard achter zo’n filter aan…
volgende week dan weet ik meer, dan is de leverancier terug van holiday
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:ik zit hard achter zo’n filter aan…
Ik kan ze van harte aanbevelen
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik heb gisteren van bijgaand merk een flesje meegenomen. Ook beschikbaar voor benzinemotoren. De LPG specialist die af en toe langskomt bij de garage waar ik de Xantia in onderhoud heb zweert bij dit spul. Ik zal het binnenkort bij het tanken erbij gooien.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!