Aangezien ik slechts de vraagbaak voor benzine-varianten heb:
Is de elektrische afsluiter van mijn 1.9-XUD gezekerd? Motor blijft namelijk gewoon doorlopen na afzetten contact. Schijnt die afsluiter te zijn, maar is dit gezekerd (want elektrisch?) of zit-ie “gewoon” vast?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Waarschijnlijk kapot. Heel simpel te controleren: als het contact uit staat mag er geen spanning op staan, als het contact aan staat wel.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Dus niet gezekerd? Denk misschien te eenvoudig, maar als ik met een nieuwe zekering mogelijk het probleem heb opgelost…?!
EDIT: Ah! Lees even beter: als het contact uit gaat, gaat de stroom er van af, waardoor hij af hoort te sluiten… Logisch ook, gezien het leeglopen van je accu anders?! Apart te vervangen, of moet hele pomp gereviseerd worden?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Kan je er zo uitdraaien.
Kost 130 bij citroen, maar je kan ze ook vinden voor +-30euro.(of occasie)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
oudelut schreef:Dus niet gezekerd? Denk misschien te eenvoudig, maar als ik met een nieuwe zekering mogelijk het probleem heb opgelost…?!
EDIT: Ah! Lees even beter: als het contact uit gaat, gaat de stroom er van af, waardoor hij af hoort te sluiten… Logisch ook, gezien het leeglopen van je accu anders?! Apart te vervangen, of moet hele pomp gereviseerd worden?
Is gewoon apart te vervangen. Maar geen goedkoop ding als je hem nieuw koopt. Ik meen ergens bedragen gehoord te hebben rond de 70 eur. Tamelijk prijzig voor zo’n fluttig ding. Meja, een trekkoord naar de mechanische stopklep ziet er ook weer zo amateuristisch uit.
Edit: citroenbx was me voor
Mmmmm…. Trekkoord…. Heb nog wel een eindje touw liggen?!
Thnx heren!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
HY of 505 mechanische dieselafsluiter.
Of gewoon de dieselleiding naar binnen en kraan ertussen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Wellicht bij de dieselspecialist goedkoper of bij de Peugeot ?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
wacht even hoor, want ik snap het niet helemaal. is dit probleem dan spontaan op komen zetten? of heb je iets gerommeld onder die motorkap?
wij hebben iets dergelijks gehad en toen bleek, dat we twee stekkers verwisseld hadden. nou weet ik niet meer precies welke, maar dat is na te vragen bij de baas. het ging weliswaar om een benzine uitvoering, maar wel precies hetzelfde verhaal.
Nou, spontaan… Hij heeft er wel 300.000+ km’s over gedaan; Motor blijft lopen na verwijdering contact, dus er is iets niet goed:
1) contactslot defect (maar al het andere wordt wel keurig afgesloten en bovendien zeggen diverse mensen-die-het-kunnen-weten:)
2) elektrische afslagklep op dieselpomp kapot
Overigens denk ik dat dit pobleem specifiek helemaal niet te vergelijken is met benzinemotoren, maar bedankt voor je meedenken!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
dan weet ik het niet. kijk eens bij jansen in de urkstraat. die heeft vast nog wat bx-en staan.
edit: voor onderdelen dus.
je rubber stopje is vermoedelijk kapot, het kan ook zijn dat hij blijft hangen.
nee je pomp hoeft niet te worden gereviseerd, kost overigens ongeveer 800 euro ,give or take a little
simpel dit
ding even demonteren, en het rubbertje nakijken.
soms lukt het als je het rubbertje omdraaid, dattie weer werkt.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
als je het wil testen, gewoon het moertje los en het draadje eraf halen.
Als ie dan nog start is het de afsluiter zelf die stuk is, anders kan je best eens naar bekabeling/contactslot gaan zien.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.