19 van de 39
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Wat zag jij vandaag rijden? (NON-CIT) deel 4
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 04 september 2007 03:46 AM
  [ # 271 ]

Die worden vanaf nu ook in Nederland geïmporteerd, door Invicta Car Benelux:  

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Gepost: 04 september 2007 03:58 AM
  [ # 272 ]
Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 04 september 2007 10:34 AM
  [ # 273 ]
cxfanatic schreef:

Die worden vanaf nu ook in Nederland geïmporteerd, door Invicta Car Benelux:  

heb je daar al in gereden? is het wat?

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 04 september 2007 04:09 PM
  [ # 274 ]
Autofan schreef:

En even ter informatie, de eerste Espace was oorspronkelijk een BX Monocorps maar Citroën zag er niet veel in en verkocht het ontwerp aan Renault Wink

volgens mij zat het zo, correct me if i’m wrong.

Klopt niet helemaal, de eerste (moderne) MPV concept was de Lancia Megagamma (1978, ItalDesign -Giugiaro)

Nissan nam vrij snel daarna, 1981, de Prairie daadwerkelijk in productie.

Heuliez bakte een MPV concept op BX basis, maar PSA was nog steeds niet geïnteresseerd.

link

PSA had de echte Espace namelijk al aangeboden gekregen! Dat ontwerp komt namelijk van Chrysler UK via Simca in handen van PSA. Er wordt onderzocht hem als Talbot-Matra te gaan maken, maar de constructie is volgens PSA te duur. (spaceframe met glasvezel panelen)

De Espace (1984) wordt uiteindelijk bij Matra gebouwd. Het is wel een echte monocorps, terwijl de Heuliez (net als Megagamma) een neus heeft.

Robert Opron (DS 3e neus, GS, CX, SM) was ten tijde van de Espace designbaas bij Renault. Hij is onder meer verantwoordelijk voor de R25, Fuego en A310.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 04 september 2007 08:31 PM
  [ # 275 ]

zat vandaag achter (en later voor) een redelijk nieuwe Maybach, kenteken was van begin dit jaar! Wat een lelijke auto’s zijn dat zeg!!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 04 september 2007 11:02 PM
  [ # 276 ]

In aanvulling op Eviltwin:

PSA had de echte Espace namelijk al aangeboden gekregen! Dat ontwerp komt namelijk van Chrysler UK via Simca in handen van PSA. Er wordt onderzocht hem als Talbot-Matra te gaan maken, maar de constructie is volgens PSA te duur. (spaceframe met glasvezel panelen)

De Espace (1984) wordt uiteindelijk bij Matra gebouwd. Het is wel een echte monocorps, terwijl de Heuliez (net als Megagamma) een neus heeft.

De neus van de Espace lijkt als twee druppels water op de door Opron ontworpen Citroën G-mini (1965):

 

Robert Opron (DS 3e neus, GS, CX, SM)

Opron heeft ook in 1962 de “nieuwe 2cv-neus” bedacht, de Ami6 Break in 1965.
De Ami8 was Opron’s eerste zelfstandig ontworpen Citroën.

Jeroen

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6126
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 04 september 2007 11:16 PM
  [ # 277 ]

Geinig om te zien dat een ontwerp uit 1965 pas 20 jaar later in het tijdsbeeld past (al is het al wel wat verder geëvolueerd).

Die G-mini ziet er weliswaar nogal onbeholpen uit, de uitgangspunten voor het ontwerp waren de tijd ver vooruit.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 05 september 2007 01:01 PM
  [ # 278 ]
toniclight schreef:

De neus van de Espace lijkt als twee druppels water op de door Opron ontworpen Citroën G-mini (1965):
 

Ja, is wel jammer om te zien dat Renault wél aan de monocorps wilde (Espace, Twingo) maar Citroen (PSA) niet, ook niet voor de AX, prototype uit 1982, vóór de Espace dus:

Twingo? Nee AX proto!

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Gepost: 05 september 2007 01:44 PM
  [ # 279 ]

Peugeot 604, 404 break en een rode 404 coupé met in het kenteken -EE achteraan (helaas van de laatste geen foto) verder 2 Porsches 914, een Maserati en een Alfa in Gulf kleuren:

http://62.95.94.132/gallery/album51?page=40

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 05 september 2007 03:47 PM
  [ # 280 ]

Apart, die AX-proto! Voorruit en motorkap staan veel schuiner dan bij het productiemodel. Jammer dat ze dat hebben laten varen.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 05 september 2007 05:02 PM
  [ # 281 ]
cxfanatic schreef:

Apart, die AX-proto! Voorruit en motorkap staan veel schuiner dan bij het productiemodel. Jammer dat ze dat hebben laten varen.

Het is in de foto niet super duidelijk, maar het is dus één vlak,
vandaar dat ik hem als voorbeeld gaf voor het monocorps ontwerp (one-box)

Zie ook de Xenia:

Men durfde het simpelweg niet aan.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 05 september 2007 05:43 PM
  [ # 282 ]

Voor mij onbekende foto’s van het AX-prototype.
Leuk!!

Jeroen

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 september 2007 09:51 PM
  [ # 283 ]

een 3 cilinder diesel automaat motorfiets (daihatsu charade)
kwam vandaag langs om advies te vragen over zn automaat.
die denk nm dat er een auto aanhangt, terwijl er een 220 kg wegende fiets aanhangt.
dat schokt nogal bij het schakelen…......Laughing


alle andere pic’s staan hier >   

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 september 2007 10:20 PM
  [ # 284 ]

GE-WEL-DIG!!!!!!!!!!!!!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 06 september 2007 01:45 AM
  [ # 285 ]

Beter laat dan nooit, maar enkele maanden geleden spotte ik op de A2 bij Leerdam een auto die volledig uit het hedendaagse straatbeeld is verdwenen:

FY-24-SK: een beige Renault 18 TL, op kenteken gezet op 24-04-1980 (mijn geboortedag!!)  Very Happy


En op 31 juli 2007 spotte ik bij het Profile Tyrecentre in Aalsmeer een Proton 1.5 GL met rechts stuur. De auto was duidelijk uit de UK geïmporteerd, gezien de stickers op de achterruit. Het kenteken was 85-JH-HK.
Een hele aparte auto, die ik nog nooit eerder in Nederland had gezien.
Het was er zo een , maar dan in het lichtblauw metallic.

Profiel  
 
 
19 van de 39
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook