Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
en dan vanavond foto’s!!!!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
noppes, nada, niente, niks niemendal.
Waar blijven de foto’s nou Waterman?? Nog steeds aan het poetsen?
De ongeduldige.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
mag verse lak, want dat heet ineens lak, niet poetsen. alleen met wat water wassen.
Totaal aantal Berichten: 25586
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dames, Hij is nog niet terug van de spuiter! RUSTIG!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Leuke auto! Het LPG is er fijn ingeklust zo te zien. Interessant om de verhalen eromheen te volgen (weber/marchal etc.)
Heb je verder nog maatregelen genomen om te voorkomen dat het roestmonster er al te vlot mee aan de haal gaat?
Ook ben ik benieuwd of de motor al eens is droog gemaakt of dat je zoiets in de toekomst nog kan verwachten.
Qua bekleding is ook wel boeiend. Ik heb zelf een bruin stoffen interieur dat niet in al te beste staat meer is, dus als er nog wat info voorbij komt op het gebied van bekleding ben ik zeker ook benieuwd.
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, de GS staat bij de spuiter dus, en ik ben net ff langs geweest. De kap is al gespoten, en moet nu eventjes uitharden. Morgen kan ik de auto weer ophalen. Vrijdag gaan ik er mee op vakantie, dus kan ik hem donderdag nof even laten keuren. Die anti-roest behandeling laat ik voor de winter nog wel doen, anders valt ie voor het voorjaar uitelkaar
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gisteren zijn we terug gekomen van een korte vakantie van 9 dagen in Frankrijk. We zijn via Luxemburg, de Elzas en de Jura naar het Lac d’annecy in de Franse Alpen gereden. De Gs heeft het prima gedaan, op een tweetal pechgevallen na…... de eerste dag begon ze zo’n 30 km voor Strassbourg enorm te hikken en te bokken… geen gang meer in branden, en net na de afrit kapte ie d’r helemaal mee. Dus de ex-collega’s van de ANWB in Lyon gebeld, en de Gs op de vrachtwagen naar een garage. Daar bleek de centrale koolstift van de verdeelkap helemaal verdwenen te zijn..*%$#@$ vergeten naar te kijken voor vertrek…uiteindelijk hebben we er een stiftje van een ouwe VW ingebeund en konden we weer verder!
De volgende dag begon het gezeik na 150 km echter weer opnieuw! Langs de kant van de weg wéér de verdeelkap losgemaakt, maar niets aan te zien…. na nog verder zoeken heb ik dan maar de conclusie getrokken dat de condensator geen massa meer maakte. Terplekke heb ik vervolgens de “velleman” transistor kit ingebouwd. ( bogaard77, nog bedankt voor de tip ) De Gs liep vervolgens weer als een nieuwe, en hebben we geen gezeur meer gehad.
Natuurlijk ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe Marchal-verdeelkap. Die was dus mooi effe niet te regelen; echt Frans “uhhhhh een Gs??? nooit van gehoord… nee, daar hebben we niets voor…. in het boek kijken??? Nee, dat is zinloos…. om vervolgens dus zelf het boek te pakken en die kerel te bewijzen dat ie die %$#%##%** verdeelkap gewoon kon bestellen… Ja, maar dat kan wel 2 dagen tot 3 maanden duren… Nee, die bestellen we niet… hebben we geen zin in… etc etc etc… Na 2345545454 garages en onderdelen toko’s te hebben gezien, heeft Walter Bogaerts er eentje uit België opgestuurd. Met DHL, binnen 24 uur op de camping…. Wees gewaarschuwd en sloop je SEV-Marchal verdeler uit je Gs en klus er een Duccelier in, dan heb je overal onderdelen!
Natuurlijk hebben we een zooitje foto’s gemaakt, die gaan snel volgen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
maar de vakantie was wel leuk?
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroenc2 schreef:maar de vakantie was wel leuk?
De vakantie was zéér geslaagd! We hebben erg veel lol gehad met de Gs, en hebben ook geweldig weer gehad. Het is en blijft geweldig om met je 58 pk op LPG over een Col te gaan van 700 meter naar 1800 meter, met hellingen van 13%!! en een bekijks!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
idd en daar gaat het toch om
hoe was het verbruik verder op lange afstand
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroenc2 schreef:idd en daar gaat het toch om
hoe was het verbruik verder op lange afstand
Verbruik lag tussen 1 op 8,5 en 1 op 10,5.
En 1 liter olie op zo’n 1500-1700 km. Keurig dus voor een behoorlijk zwaar beladen autootje!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Klinkt als een toffe vakantie. Ben benieuwd naaar de foto’s.
Maar dat olieverbruik lijkt me niet helemaal jovel…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
XBXG schreef:Klinkt als een toffe vakantie. Ben benieuwd naaar de foto’s.
Maar dat olieverbruik lijkt me niet helemaal jovel…
Dat olieverbruik is zeer jovel! een Gs zuipt best wel een beetje olie, iets wat met name komt door de constructie van de boxermotor. Subaru’s, Porsches en Alfaatjes hebben die makke ook….Met name bij het starten komt er flinke walm uit de pijp…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hey, het is je SM niet!
Mooi om te horen dat de dame en jij weer heel en wel terug gekomen zijn! Ik ben benieuwd naar de foto’s.
Wat trekt zo’n boxertje lekker in de bergen hé! En dna die lekkere “vroemmmm”... Heerlijk…
waterman771 schreef:XBXG schreef:Klinkt als een toffe vakantie. Ben benieuwd naaar de foto’s.
Maar dat olieverbruik lijkt me niet helemaal jovel…
Dat olieverbruik is zeer jovel! een Gs zuipt best wel een beetje olie, iets wat met name komt door de constructie van de boxermotor. Subaru’s, Porsches en Alfaatjes hebben die makke ook….Met name bij het starten komt er flinke walm uit de pijp…..
Ik wist wel dat boxers een slokje lusten, maar niet dat het zo erg is. Mijn GS verbruikte ook wel wat, maar niet zoveel als dat.
Anyway, kom maar op met die foto’s.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX