metalen voorwerp in kvs tank
davido
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102

Gepost: 03 september 2007 09:36 PM

hoi

in mijn koelvloeistof tankje zit een metalen voorwerp,deze is erin gevallen.deze metalen voorwerp is een klem waarmee je de aansluiting van de ventilator vast kunt zetten zodat deze niet los komt te zitten.kan het kwaad als ik die erin laat zitten? zoja hoe moet ik die eruit halen?magneet?

mvg

Profiel  

KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 04 september 2007 12:10 AM
  [ # 1 ]

Ik zou het proberen eruit te halen…al is het enkel maar voor het idee..
lange schroevendraaier en lange punttang zou ik voor gaan als de magneet het niet doet..
trouwens misschienlukt het met die magneet wel van buitenaf als je er redelijk bij kunt.
moet toch te doen zijn..

Succes
Rien

Profiel  

davido
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 september 2007 01:17 AM
  [ # 2 ]

hoi

dus maw het kan kwaad?

mvg

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 september 2007 03:21 AM
  [ # 3 ]

Zo een metalen clipje bedoel je?

Ik zou het ASAP eruit halen, desnoods de radiator eruit of anders de dikke slang onderaan loskoppelen, met een beetje geluk stroomt het mee naar buiten.

Gezien de stroom richting kan het dus de motor instromen en in het ergste geval de koelwaterpomp blokkeren. Aangezien deze door de distributie-riem word aangedreven loopt de motor serieus gevaar als de pomp word geblokkeerd.

De stroomrichting is overigens vanaf de waterpomp door de motor, thermostaat, bovenste dikke slang, radiateur, onderste dikke slang en weer naar de pomp. Het expansietankje waar je het voorwerp in heb laten vallen zit dus voor de dikke slang.

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 04 september 2007 07:39 PM
  [ # 4 ]

Ik zou het blok niet meer laten lopen totdat dat dingetje eruit is.

Jos van der Voort

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 04 september 2007 07:50 PM
  [ # 5 ]

of het er per direct uit moet kan ik niet bevestigen.

De manier waarop wel.

Wat jij nodig hebt is een speciaal tangetje. Meeste garage bedrijven hebben het geloof ik wel. Het word gebruikt om gevallen schroefjes op de onmogelijkste plekken weg te halen.

Denk ff aan die apparaten op de kermis om beertjes enzo op te pakken. Die drie pootjes. Die heb je ook aan het uit uiteinde van een lange flexibele veer. Zo’n soort trekveer. Bovenaan zit een soort drukker om de haakjes onderaan te ontspannen waardoor je het kunt pakken. Laat je de drukker los dan sluiten de pootjes zich.
ff bij de brezan of je lokale garage vragen. die weten ws wel hoe of wat.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 04 september 2007 08:00 PM
  [ # 6 ]
gompy58 schreef:

of het er per direct uit moet kan ik niet bevestigen.

De manier waarop wel.

Wat jij nodig hebt is een speciaal tangetje. Meeste garage bedrijven hebben het geloof ik wel. Het word gebruikt om gevallen schroefjes op de onmogelijkste plekken weg te halen.

Een magneet op een steeltje werkt ook prima, mits het voorwerp van ijzer is.

Die zijn verkrijgbaar bijv. bij Formido als een schroevendraaierhandvaat, en de steel is vormgegeven als een inschuifbare antenne. In mijn optiek onmisbaar bij het sleutelen aan een Citroen. Heb er toch regelmatig doppen, klemmetjes weggevist achter bumper, motorblok of op het subframe.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 september 2007 09:11 PM
  [ # 7 ]
mpostma schreef:

In mijn optiek onmisbaar bij het sleutelen aan een Citroen. Heb er toch regelmatig doppen, klemmetjes weggevist achter bumper, motorblok of op het subframe.

Net als het gereedschap dat Gompy beschrijft, heb er 2 gekocht op de Citromobile voor € 2,50

Profiel  

davido
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 05 september 2007 12:21 AM
  [ # 8 ]

hallo,

vanmiddag bezig geweest met een magneet,geen resultaat.

vervolgens hele systeem afgetapt om in het tankje te kunnen kijken,geen enkel spoor van dat metalen ding kunnen vinden.
Wat ik heb kunnen zien is dat er een buisje uitsteekt en in de bodem een kleine gaatje zit voor af en toevoer van kvs.
maar die openingen zijn veelste klein om die metalen ding door te laten.

nu zit ik echt voor een raadsel Rolling Eyes

overigens heb ik ook hele systeem gevuld en ontlucht

rarararar

Profiel  

KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 05 september 2007 12:27 AM
  [ # 9 ]

Quote…
maar die openingen zijn veelste klein om die metalen ding door te laten.

Dan moet dat ringetje/clipje ergens anders gevallen zijn…

als die gaatjes te klein zijn en je heb het expansie tankje leeggehaald dan kan het er niet in zitten…toch een geruststelling.

Rien

Profiel  

davido
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 05 september 2007 06:13 PM
  [ # 10 ]

hallo

als ik beter uit mijn ogen had gekeken had ik mezelf een hoop werk bespaard.

gelukkig en nog eens gelukkig ik heb dat metalen clipje gevonden lag op de grond.

mag op slot hoor

en allemaal bedankt

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook