Zojuist heeft de Picasso 1.8i 16V een 20.000 km beurt gehad bij de Citroen-dealer. Ik schrok me echt het apezuur van de rekening!
Voor alleen:
olieverversen
oliefilter en pollenfilter vervangen
jaja ook ruitensproeiertankje en koelvloestoftankje bijgevuld
zijn ze ops: 1,6 uur bezig geweest!
Dat is op zich niet erg, maar dat ze daarvoor een “professor” aanstellen? De gabber kost nl. €60/uur (EXCL. BTW!)
Ik kan me echt niet voorstellen dat ze daar zo lang mee bezig zijn geweest.
In totaal mocht ik dus €200 afrekenen
Wat zijn nu die kosten van beurten bij Citroen-dealers?
Ik dacht laatst ergens gelezen te hebben dat ze aan pakket prijzen gingen doen, dus een vaste prijs (incl. olie+filters) voor de kleine, middel en grote Citroens.
Maar goed, 1,6uur x €60 = € 96, even voor het gemak €100, is een dure grap aan arbeidsloon. Waarschijnlijk krijgt de (leerling)monteur niet meer dan € 10 bruto per uur.
als je niet zoveel wilt betalen dan zou ik het niet meer bij een dealer laten doen, want die zijn nu eenmaal duurder en soms veel duurder
hahaha dat valt nog mee hoor… ken je nagaan als je een dis. riem krijgt of een koppakking… plunder je bankrekening maar… dit is dus de reden waarom ik niet naar een dealer ga…
1,6uur is best veel.
Ik doe over een 20.000 beurt ongeveer 1uur (maximaal).
IK doe daarbij het volgende:
Olie aftappen.
Filter vervangen.
Ringetje uiteraard.
pollenfilter.
sloten smeren.(en alle deurvangers na trekken)
bandenspaning.(ook reserve)
Alle andere nivo’s chekken behalve versnelingsbak tenzij lekage te zien is.
Uitlaat systeem controleren.
Schakelmeganiek smeren
Remblokdikte controleren. (bij c5 kijken of de achterremklauw recht zit)
Boekjes invullen.
Voordeel van dealer is dat er niet gebeunt word aan je auto.!
P.s jammer dat er tog uitzonderingen zijn
Speed is Nothing Whitout Control!
koossie schreef:als je niet zoveel wilt betalen dan zou ik het niet meer bij een dealer laten doen, want die zijn nu eenmaal duurder en soms veel duurder
bij zo,n jonge km stand ishet geen optie om niet naar een citroen dealer te gaan Garantie weet je greetzZz
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
maar je hoeft je auto niet bij een dealer te kopen hoor
Maar er zijn weinig bedrijven(niet dealer bedrijven) die nieuwe auto’s leveren.
Speed is Nothing Whitout Control!
Hallo,
Bij mijn vorige auto een benzine-gas (ander merk/ andere dealer / ander regels) kosten een kleine beurt ongeveer €100 en een grote beurt ongeveer €200 a €300. Met een interval van 15.000 kilometer.
Ik vondt dit nette prijzen en meer dan redelijk. Ben zelf pas op de 6.000 kilometer dus nog even wachten tot ik de 20.000 heb bereikt om me te laten verrassen door de dealer. Zal wel iets duurder zijn dan mijn vorige auto omdat ik nu een Diesel rij.
Xsara Break 2.0 HDi Difference