technische vraag.
m16tri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

- BX GTi 8v
- BX 16tri
Gepost: 05 september 2007 10:28 PM

hallo allemaal.
??????????wie kan mij helpen????????????
ik heb een probleem met mijn bx 16tri 1988 76kw
na zowel alles te hebben gebeld gecontroleerd gemeten gerepareerd vervangen (waarnodig)en eindeloos testen en iriteren blijft de auto zeer schokkerig rijden.
een constant laag toerental (tot +-3000rpm) is echt een drama
bij hogere toeren is het minder merkbaar doordat de motor door de snelheid het een beetje lijkt op te vangen(!!!!lijkt!!!)
het is net of er iemand met een aan/uit knopje op de ontsteking je het leven zuur wil maken.
maar alles is al getest en gedaan
wie weet of dit echt aan de veertjes van de centrifugaalvervroeger ligt
ik ben zelf ex citro monteur en heb ook de nodige kennis monteurs gevraagd maar komen er ook niet uit.
mischien is hier nog een oude rot in het vak?
alle suggesties zijn welkom
alvast bedankt

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 05 september 2007 10:41 PM
  [ # 1 ]

Geen oude rot in het vak, maar wel soortgelijke symptonen gehad met een DKZ (schone GTi). Bij die auto was de gaskleppositiemeter een beetje ziek. Een sloopexemplaar geplaatst en het probleem was over. Misschien heb je er wel wat aan….

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370

Gepost: 06 september 2007 12:59 AM
  [ # 2 ]

heb hetzelfde maar dan met een andere motor bezetting, nl gti 16v mk1,