Ik ben sinds eind maart in het bezit van een GC4P. Vanaf het begin hebben de kinderen bij een iets langere rit last van misselijkheid. Zelfs al een keer moeten stoppen omdat het niet alleen bij misselijkheid bleef. Ik vermoed dat het met de comfortabele/soepele vering te maken heeft waardoor de carroserie meer deint dan mijn vorige auto’s. Bij al mij vorige auto hebben ze hier nooit last van gehad.
Ik overweeg nu om de auto te laten verlagen middels een paar andere veren om het deinen tegen te gaan. Vraag is nu heeft iemand ervaring met het verlagen van een GC4P?
Wagenziekte is een heel vreemd iets. Ik weet ook niet of verlagen de oplossing is.
Goede vriend van mij had een Touran, verlaagd en met sportvering en juist daar werd zijn zoontje wagenziek in.
Goede vriendin van mij is ook snel wagenziek. Als ze de Zafira van haar ouders ziet gaat ze bij wijze van spreken al over haar nek. In hun eigen 406 break gaat het wel, als ze zelf rijdt. Toen ik hun een keer ‘s nachts van Schiphol haalde voorzag ik dan ook grote problemen met mijn toenmalige C5.
Een vlucht gehad van een paar uur, om 3.00u aankomen, zo moe als een hond en dan van Schiphol naar Zwolle in zo’n zweverige auto als een C5 en dan ook nog een automaat. Ik bood haar dan ook aan om zelf te rijden, teneinde de wagenziekte tegen te gaan, maar ze was knap moe en wilde het even aankijken. Tot aan hun huis, geen greintje last gehad.
Ik wil maar zeggen dat het vervelend is voor je kinderen, maar ik vraag mij af of verlagen de oplossing is.
Succes met deze vervelende kwestie!
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wings of freedom schreef:Als ze de Zafira van haar ouders ziet gaat ze bij wijze van spreken al over haar nek.
WOF
sorry, ik kan het niet laten, maar hoef hier ook verder niets over te zeggen denk ik.
ik werd ook altijd wagenziek in de volkswagen variant van mijn vader, destijds. hij werd dan weer ziek in mijn eerste cx, een berline. tegenwoordig is dat bij hem over in de break.
ik weet niet of hij er overheen is gegroeid, maar het zou zonde zijn als je de auto gaat verlagen en het heeft geen nut gehad.
ik kan me voorstellen dat het een probleem is en wens je succes met het zoeken naar een oplossing.
Mijn jongste dochter heeft ook vaak last van wagenziekte in de C5, vooral op lange ritten en in de bergen (veel bochten).
Wij hebben goede ervaringen met het middel Mercalm, verkrijgbaar in de Franse Pharmacie.
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Of Touristil…
Maar zit ze vooraan?Dat kan mss al helpen…
Als u eens wist…
Hulpveren achter monteren misschien een optie?
Er bestaan ook armbandjes tegen wagenziekte. Deze werken volgens het principe van drukpuntmassage. Verkrijgbaar bij de apotheek.
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ze zitten toch niet de hele rit DVD’s te kijken? Beetje afleiding door al die jaloers blikken van mede-weggebruikers en het mooie hollandsche landschap ipv Ice Age voor de 20e keer kijken, wil ook helpen.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Re: Wagenziek
AF1965 schreef:Vraag is nu heeft iemand ervaring met het verlagen van een GC4P?
Zo te zien, is je vraag nu zo’n beetje beatwoord… Hoewel…. de dag is nog niet voorbij en de hoop sterft als laatste. Helaas moet ik ook bevestigen dat ik nog geen enkele GC4P gezien heb die verlaagd was; of het was gewoon niet duidelijk genoeg.
Ik hoop dat je snel een oplossing vind voor je kinderen!
PS: hebben je kinderen de gordels goed? Dit wil ook wel eens de oorzaak zijn; te strak, te hoog, etc.
Totaal aantal Berichten: 841
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Willem schreef:Ze zitten toch niet de hele rit DVD’s te kijken? Beetje afleiding door al die jaloers blikken van mede-weggebruikers en het mooie hollandsche landschap ipv Ice Age voor de 20e keer kijken, wil ook helpen.
Precies! Ik was vroeger ook altijd goed misselijk, maakte niet uit wat voor wagen het was. De walkman bood uitkomst, nooit meer last! In dit geval een mp3 spelertje met oordopjes. Lekker uit het raam turen en klaar. Het is gewoon een verstoord evenwichtsoorgaan, dus geen boeken lezen en dvd’s kijken.
See, buy, fly C5 V6
ik heb er zelf ook last van, niet als ik zelf rij. Bij mij helpen gewoon reistabletten van het kruidvat, en inderdaad naar buiten kijken. niet gaan lezen oid.
André schreef:De rijstijl maakt ook veel uit.
Heb je een beetje een stijl van planken en remmen dan is wagenziekte vrijwel gegarandeerd.
Probeer bochten vloeiend te nemen desnoods maar wat langzamer.
In een of ander tv programma een keer gezien dat passagiers eerder wagenziek werden
in een “sportief” geveerde auto dan in een meer op comfort afgestemde wagen.
Wat dat betreft heb ik ook wel positieve ervaringen met het inschakelen van de stand “sportive” op de C5. Iets strakkere vering.
Maar naar buiten blijven kijken, in plaats van een boekje lezen, is de beste remedie. Zorg ervoor dat je ogen hetzelfde registreren als je evenwichtsorgaan…..
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
garagestmarien schreef:Wings of freedom schreef:Als ze de Zafira van haar ouders ziet gaat ze bij wijze van spreken al over haar nek.
WOFsorry, ik kan het niet laten, maar hoef hier ook verder niets over te zeggen denk ik.
Hij was ook niet voor niets zo dubbelzinnig neergezet.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4