19 van de 36
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Mijn bx gti ->  niet meer mijn bx gti.
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 06 september 2007 10:35 PM
  [ # 271 ]

het is inderdaad zo dat er onderaan veel speling is, aan het stuur minder. Zoals je in het youtube filmpje kan zien, is het toch wel erg veel.

ik vind het ook raar dat het ineens is, ik merkte het gister avond op.

nogmaals het filmpje:
http://www.youtube.com/v/gRnRNPOkVMM

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 september 2007 11:19 PM
  [ # 272 ]

Je moet het in ieder geval aan de onderkant zoeken, je kan voelen dat er iets zit wat verder de stuurkolom in kan dan het nu zit. Ik heb het ook met mijn vorige break gehad, vlak voordat hij wegging. Ik heb toen wel gevoeld dat die bus los hing, maar heb er niets meer aan gedaan omdat hij 2 dagen later naar de sloop ging Wink Dus vandaar dat ik je geen specifieke details kan vertellen Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 06 september 2007 11:29 PM
  [ # 273 ]

oooooooh, is dat ding direkt tegen de ty-wrap aan de kunstof bus?  ik dacht eigelijk dat dit de as zou zijn. aan de kleur te zien, maar dit kan best wel is het afgezakte stuk zijn.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 september 2007 11:35 PM
  [ # 274 ]

Dat denk ik wel. Je kunt het voelen: Als je het kunt bewegen t.o.v. de stuurkolom en de stuuras heb je het euvel gevonden Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 06 september 2007 11:58 PM
  [ # 275 ]

ik laat het je morgen avond weten, alvast bedankt iig Wink

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 07 september 2007 09:31 PM
  [ # 276 ]

knackor, je had helemaal gelijk. al was het wel een gepruts en gekl**t zeg. Het is niet echt een lekkere plek om te werken, met je hoofd op je koppelinspadaal en je armen langs je padalen te sturen met een schroevendraaier in je hand…..

Maar de bus was inderdaad gewoon terug te duwen, wel erg moeilijk. Ook bestaad de bus uit meerdere delen, lijkt een beetje op een lager ofzo wat aan het instorten is.

Lang zal het niet goed blijven denk ik, toch maar een mooie oplossing gaan bedenken.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 08 september 2007 02:50 PM
  [ # 277 ]

Gelukkig dat het is opgelost!  Smile  Klusjes in die hoek van de auto zijn inderdaad verschrikkelijk, ik ben blij dat ik die bus bij mijn vorige Bix niet heb hoeven repareren Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 08 september 2007 05:55 PM
  [ # 278 ]
Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 11 september 2007 08:46 PM
  [ # 279 ]
Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 11 september 2007 08:46 PM
  [ # 280 ]

nu het stuur weer vast zit, kan ik door naar het volgende punt:
lekkende versnellingsbak.

De versnellinsbak lekt langs het afdekkapje bij het linkervoorwiel.
Kan ik deze kap demonteren en er bijvoorbeeld een nieuwe pakking in zetten? of zit deze gewoon vastgeplakt met vloeibare pakking.
Heb ik hier een momentsleutel voor nodig? (heb ik nog niet)
en wat heb ik nog meer nodig,

wat voor bakolie bijvoorbeeld, en hoeveel.
zitten er nog van die koperen ringen bij bijvoorbeeld de aftapplug?

Alvast bedankt!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 11 september 2007 08:55 PM
  [ # 281 ]
MaartenH schreef:

nu het stuur weer vast zit, kan ik door naar het volgende punt:
lekkende versnellingsbak.

De versnellinsbak lekt langs het afdekkapje bij het linkervoorwiel.
Kan ik deze kap demonteren en er bijvoorbeeld een nieuwe pakking in zetten? of zit deze gewoon vastgeplakt met vloeibare pakking.
Heb ik hier een momentsleutel voor nodig? (heb ik nog niet)
en wat heb ik nog meer nodig,

wat voor bakolie bijvoorbeeld, en hoeveel.
zitten er nog van die koperen ringen bij bijvoorbeeld de aftapplug?

Alvast bedankt!

Weet je wel zeker dat ie niet lekt via de niveauplug? Deze plug ziet eruit als een grotere bout (ik geloof zeskant 19) tussen de kleinere boutjes.

Je hebt idd pakkingringen (koper) nodig voor de niveauplug en de aftapplug (onderaan het differentieel).

bakolie 75w80w (rtfm) en 1.8 ltr.

Het peil is goed wanneer het net niet meer ut de niveauplug loopt (indien de auto recht staat).

Mocht het idd het kapje zijn dat lekt: deze zit met vloeibare pakking vast.

Voordat je deze kan losnemen eerst de niveauplug losdraaien en de bakolie aftapppen. Simpelweg alle boutjes van de kap losdraaien, de vlakken reinigen en daarna weer monteren met niet teveel vloeibare pakking. Vastzetten heb ik nog nooit op moment gedaan. Vast is vast.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 11 september 2007 09:53 PM
  [ # 282 ]
mpostma schreef:
MaartenH schreef:

nu het stuur weer vast zit, kan ik door naar het volgende punt:
lekkende versnellingsbak.

De versnellinsbak lekt langs het afdekkapje bij het linkervoorwiel.
Kan ik deze kap demonteren en er bijvoorbeeld een nieuwe pakking in zetten? of zit deze gewoon vastgeplakt met vloeibare pakking.
Heb ik hier een momentsleutel voor nodig? (heb ik nog niet)
en wat heb ik nog meer nodig,

wat voor bakolie bijvoorbeeld, en hoeveel.
zitten er nog van die koperen ringen bij bijvoorbeeld de aftapplug?

Alvast bedankt!

Weet je wel zeker dat ie niet lekt via de niveauplug? Deze plug ziet eruit als een grotere bout (ik geloof zeskant 19) tussen de kleinere boutjes.

Je hebt idd pakkingringen (koper) nodig voor de niveauplug en de aftapplug (onderaan het differentieel).

bakolie 75w80w (rtfm) en 1.8 ltr.

Het peil is goed wanneer het net niet meer ut de niveauplug loopt (indien de auto recht staat).

Mocht het idd het kapje zijn dat lekt: deze zit met vloeibare pakking vast.

Voordat je deze kan losnemen eerst de niveauplug losdraaien en de bakolie aftapppen. Simpelweg alle boutjes van de kap losdraaien, de vlakken reinigen en daarna weer monteren met niet teveel vloeibare pakking. Vastzetten heb ik nog nooit op moment gedaan. Vast is vast.

Bij mijn 19TGD zaten enkele van de minder makkelijk bereikbare bouten behoorlijk losjes, hetgeen een deel van de kleine bakolie-lekkage die ik heb veroorzaakte. Daarna werd in ieder geval het dekseltje veel droger.

Er zweet nog steeds wel wat (ik ruik nog regelmatig bakolie) maar dat is denk ik het gevolg van het nagenoeg gesplitst zijn van mijn linker motorsteun.

Een zwaar overvulde bak schakelt overigens niet alleen erg rottig maar kan ook behoorlijk lekken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 11 september 2007 11:13 PM
  [ # 283 ]

ik zal morgen is kijken of ik goed kan zien of het bij een aftapbout lekt of langs het kapje. Dan wordt het daarna 2 ringetjes en 2 liter bakolie halen, en eventueel wat vloeibare pakking.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 12 september 2007 05:51 PM
  [ # 284 ]

stap vanochtend in de auto, ramen waren beslagen.
ik denk ik doe mijn ramen een stukje open, kan ik nog wat zien op dat kruispunt.

gaat bij het linker raam alleen de voorkant naar beneden Surprisedops:
straks maar even het duurpaneel demonteren en kijken wat er stuk is.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 september 2007 05:52 PM
  [ # 285 ]

Sja, het houdt je van de straat hè, zo’n BX. Dat zeg ik ook maar altijd tegen mijn buren.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
19 van de 36
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook