1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
niet originele temperatuurmeter inbouwen
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 04 september 2007 12:54 AM

Bij CTAservice.nl kan je voor ‘n kleine € 50 een leuke retro-watertemperatuurmeter kopen met een klokje met steun voor onderin je dashboard te schroeven en een sensor die in de bovenste waterdarm gaat. Heb het resultaat ingebouwd gezien. Oogt leuk en erg praktisch.

http://www.ctaservice.nl/artikelen/artikel.php?article_code=284000&taal=nl

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 04 september 2007 10:53 AM
  [ # 1 ]

Mooi. Welk plekje zou je ‘m geven? Bij de passagier? Onder het contactslot?Zou ik ook wel willen, eventueel met olietemp/drukmeter.

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 04 september 2007 04:00 PM
  [ # 2 ]

Ik dacht onderin tussen contactslot en handrem, als het niet hinderlijk is bij het instappen.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11780
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 september 2007 10:31 PM
  [ # 3 ]

Als je toch moet knutselsmurfen… Waarom dan geen console’tje onder tegen het dash tegen de motortunnel aan?? Evt. met drie van die klokjes erin (KVSTemp, Volt, Oliedruk om wat te noemen)??

Lijkt mij netter & minder kwetsbaar, bij het contactslot zit zoiets bij een handbak behoorlijk in de buurt van je koppelngsknie Rolling Eyes

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
makman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006

- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Gepost: 05 september 2007 12:47 AM
  [ # 4 ]

past dit klokje niet naast het echte klokje , op het ‘losse inzetstukje’ waar ook de achterruitverwarminschakelaar en de parkeerlictschakelaar e,d, zitten. Op die plek heb ik namelijk mijn ‘cx-temperatuur’ meter van jaeger gemonteerd?

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 05 september 2007 01:08 AM
  [ # 5 ]
Penny Lane schreef:

Als je toch moet knutselsmurfen… Waarom dan geen console’tje onder tegen het dash tegen de motortunnel aan?? Evt. met drie van die klokjes erin (KVSTemp, Volt, Oliedruk om wat te noemen)??

Lijkt mij netter & minder kwetsbaar, bij het contactslot zit zoiets bij een handbak behoorlijk in de buurt van je koppelngsknie Rolling Eyes

Derk

Niet bij een halfautomaat… Laat het maar discreet blijven, voor mij liever geen rallycockpit.

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 05 september 2007 01:15 AM
  [ # 6 ]
makman schreef:

past dit klokje niet naast het echte klokje , op het ‘losse inzetstukje’ waar ook de achterruitverwarminschakelaar en de parkeerlictschakelaar e,d, zitten. Op die plek heb ik namelijk mijn ‘cx-temperatuur’ meter van jaeger gemonteerd?

Had ik ook aan gedacht maar het klokje heeft een diameter van 50 mm. en het afdekplaatje is maar 4 hoog. Ernaast een gat boren, onder het handschoenkastje bijna, krijg ik niet over m’n hart. 

Er zou ook verlichting in zitten. Geen idee hoe dat zal moeten aangesloten worden, dat ook dit gaat branden als je de verlichting opzet. Zit hopelijk een schemaatje bij, anders even informeren of iemand die weet hoe dat moet ?

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 september 2007 02:44 AM
  [ # 7 ]
xm_addict schreef:
makman schreef:

past dit klokje niet naast het echte klokje , op het ‘losse inzetstukje’ waar ook de achterruitverwarminschakelaar en de parkeerlictschakelaar e,d, zitten. Op die plek heb ik namelijk mijn ‘cx-temperatuur’ meter van jaeger gemonteerd?

Had ik ook aan gedacht maar het klokje heeft een diameter van 50 mm. en het afdekplaatje is maar 4 hoog. Ernaast een gat boren, onder het handschoenkastje bijna, krijg ik niet over m’n hart. 

Er zou ook verlichting in zitten. Geen idee hoe dat zal moeten aangesloten worden, dat ook dit gaat branden als je de verlichting opzet. Zit hopelijk een schemaatje bij, anders even informeren of iemand die weet hoe dat moet ?

Patrick:
Ik veronderstel dat je een achtermistlicht hebt op uw DS? dan is het niet moeilijk! de +12V draad komend naar uwe mistlampschakelaar,tap je af naar de +12V verlichtingsdraad van uw klokje! als dan je licht opgezet word, brand het lampje,in uw klokje ook mee,op voorwaarde dat uw klokje ook massa krijgt Wink

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 05 september 2007 02:48 AM
  [ # 8 ]
xm_addict schreef:

Ik dacht onderin tussen contactslot en handrem, als het niet hinderlijk is bij het instappen.

Heb een soortgelijk klokje, via een CX man op een kofferbak verkoop ooit gekocht. Ik heb ‘m precies op die plek gemonteerd (hangend naast de alarmlichten schakelaar en LPG-Benzine schakelaar) met een zelfgemaakt beugeltje, zit niet in de weg en genoeg in het zicht om af en toe op te kijken.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 05 september 2007 03:34 PM
  [ # 9 ]

Patrick:
Ik veronderstel dat je een achtermistlicht hebt op uw DS? dan is het niet moeilijk! de +12V draad komend naar uwe mistlampschakelaar,tap je af naar de +12V verlichtingsdraad van uw klokje! als dan je licht opgezet word, brand het lampje,in uw klokje ook mee,op voorwaarde dat uw klokje ook massa krijgt Wink

Dominiek,
‘t een Française zonder mistlamp. Heb die wel ingebouwd maar niet over de lichten. Ik kan die dus ten allen tijde opzetten. Confused

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 05 september 2007 06:59 PM
  [ # 10 ]

Re: niet originele temperatuurmeter inbouwen

xm_addict schreef:

Bij CTAservice.nl kan je voor ‘n kleine € 50 een leuke retro-watertemperatuurmeter kopen met een klokje met steun voor onderin je dashboard te schroeven en een sensor die in de bovenste waterdarm gaat. Heb het resultaat ingebouwd gezien. Oogt leuk en erg praktisch.

http://www.ctaservice.nl/artikelen/artikel.php?article_code=284000&taal=nl

Ik gebruik deze klokjes al jaren en vindt ze helemaal geweldig omdat ze acuraat ziijn en je ziet dus de temp. echt gestaag klimmen en dalen. Tevens kun je ze nog in een aantal andere versies krijgen. In mijn huidige ds i.e. halfautomaat heb ik hem op de plek van de “choke”. Bij mijn vorige DS heb ik hem onder het dash board kastje gehad. 2 uurtjes klooien met een dremel en je bent klaar!  En ook vanaf die plek kun je het goed zien.

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 07 september 2007 01:43 AM
  [ # 11 ]

Heb ‘m er al inzitten. Alles werkt, maar bij daadwerkelijk nameten van de koelvloeistof (met een zeer betrouwbare industriële meter) gaf het klokje 10° C minder aan (70 ipv. 80) Zijn die klokjes ergens bij te stellen ? Moertje achteraan of zo ?

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 07 september 2007 12:59 PM
  [ # 12 ]
xm_addict schreef:

Heb ‘m er al inzitten. Alles werkt, maar bij daadwerkelijk nameten van de koelvloeistof (met een zeer betrouwbare industriële meter) gaf het klokje 10° C minder aan (70 ipv. 80) Zijn die klokjes ergens bij te stellen ? Moertje achteraan of zo ?

Bij mij is het inderdaad een moertje achteraan. Indien dit niet gaat, dan haal ik het glaasje los en forceer het wijzertje naar de juiste temperatuur (is niet zo’n elegante oplossing geef ik toe, het werkt altijd).
Ik calibreer jaarlijks het metertje met een waterkoker (100°C).

Succes !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 07 september 2007 03:54 PM
  [ # 13 ]

Gisteravond aan het fornuis met een pannetje heet water ook ontdekt.
Door het boutje (dopje van 5.5 mm) ongeveer een kwartslag in wijzerin te verdraaien (meer gaat trouwens niet), gaat de achtergrondplaat draaien en zodoende maximum 10° meer aanduiden. Ze staan dus blijkbaar lager ingesteld. Het resultaat is nu perfect samenlopend met de echte watertemperatuur.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25609
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 september 2007 04:39 PM
  [ # 14 ]

Zitten jullie wel op zee niveau bij een luchtdruk van 1000 mbar?

Ander kookt water niet bij 100 graden!  Laughing  Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 07 september 2007 11:38 PM
  [ # 15 ]
bogaard77 schreef:

Zitten jullie wel op zee niveau bij een luchtdruk van 1000 mbar?

Ander kookt water niet bij 100 graden!  Laughing  Laughing

Klopt, Eindhoven ligt geloof ik 16 meter boven NAP, dit is dus te verwaarlozen. Je kunt ook stellen dat de kooktemperatuur in een lagedrukgebied anders is als een hogedrukgebied….....

Zo kunnen we nog wel even muggeziften en deze kleine verschillen zien we toch niet terug op de temp meter. Het is meer een indicatie dat je iets moet doen als de temp. richting kookpunt gaat (op wat voor hoogte / luchtdruk dan ook) en de reden hiervoor kun je niet direct aantonen.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook