Audio in een GS inbouwen
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 januari 2005 12:25 AM

Ik heb inmiddels een leuke MP3 speler in mijn GS zitten, hij werkt alleen goed als hij vlak geplaatst is, dus helaas kan hij niet op de originele plek worden geplaatst. Op zich geen probleem, op de originele plek zit nog het originele bakje om het gat te dichten en onder het dashboard is zat ruimte.

Maar, het plaatsen van luidsprekers vind ik een groter probleem. Ik wil geen gaten in de hoedenplank zagen/knippen maar wil wel een beetje goed geluid hebben. Heeft iemand ideeën hierover of zijn er nog redelijke opbouwspeakers in de aanbieding???

Op dit moment heb ik 2 erg cheap-ass luidsprekertjes onder de stoelen neergegooid maar dit is werkelijk geen gehoor.

Groetjes, Patrick (die na 600 GS kilometers alleen maar meer wil Very Happy )

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 januari 2005 11:42 AM
  [ # 1 ]

Ondertussen heb ik redelijke oplossingen gevonden. De radio zit nu (bijna) links naast het stuur en ik heb 2 mooie, 20jaar oude Philips 3-weg opbouw speakers gevonden.
Zo hoef ik tenminsten niet in de hoedenplank te zagen…

Gr. Patrick

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 18 januari 2005 08:51 PM
  [ # 2 ]

Klinkt het ook een beetje ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 januari 2005 08:55 PM
  [ # 3 ]
Lelijke Eend schreef:

Klinkt het ook een beetje ?

Ik wacht nog op de postbode….

Dit zijn ze, en ja…mooi zal het natuurlijk nooit worden. En beter klanken dan knappe inbouwspeakers lukt ook niet, maar ik hoef niet de zagen!

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 januari 2005 01:04 AM
  [ # 4 ]

Vanavond heb ik de speakers er in gezet, en ik moet zeggen; het klinkt werkelijk ook nog goed ook!
Deze Philips speakers waren eens “de betere” speakers uit het assortiment, ik had nog een autoblaadje uit 1981 waar een advertentie van ze in staat, ze kostten toen F306,00.

Ook heb ik een car-kit inbebouwd, eentje oudje van Ericson.

Omdat ik geen zin heb om met zo’n koelkast te wandelen (er past tenslotte ook geen bier in), laat ik hem gewoon altijd in de auto achter en schakel ik mijn gewone GSM door alt ik in de auto zit.

De carkit is nu geplaatst op de plek waar normaal de radio zit (middenconsole). Omdat mijn mp3 speler niet goed werkt als hij vertikaal geplaatst is, zit die nu onder het dashboard.

Al met al ben ik er best tevreden over, al moet ik nog wel wat kabeltjes wegwerken.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 25 januari 2005 10:29 AM
  [ # 5 ]
patje74 schreef:

Ook heb ik een car-kit inbebouwd, eentje oudje van Ericson.
Omdat ik geen zin heb om met zo’n koelkast te wandelen (er past tenslotte ook geen bier in), laat ik hem gewoon altijd in de auto achter

Pas je wel op voor braak- cq. glasschade? Zou zo zonde zijn!

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 januari 2005 07:44 PM
  [ # 6 ]

Ziet er mooi uit zeg !

Het is nu eigenlijk wat te laat ervoor, maar ik kan van plaatstaal wel speakerboxen voor je bouwen (mocht je er meer willen). Kosta ? Materiaalprijs !

Zit alleen 1 maar aan: ik die dat pas als m’n vlerken er niet meer af vriezen.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 januari 2005 08:33 PM
  [ # 7 ]

Wat betreft inbraak, niemand verwacht een carkit in een zo’n antieke wagen. Dus als hij niet zichtbaar is, dan zullen ze hem er denk ik niet voor open breken. (hoop ik) Dus ik leg er gewoon een doekje overheen.
Daarbij komt dat ik in het vredelievende platteland van Friesland woon, waar het aantal autokraken nog te overzien is.

@LE Ik vind het voorlopig wel goed zo, het geluid is echt goed te noemen. Helemaal voor opbouwspeakers. Zo zie je maar, die oude Philips speakers waren gewoon erg goed, zulke goede opbouwspeakers maken ze niet meer.

Wel wil ik eigenlijk het rooster in het dashboard, bestemd voor een luidspreker, ook echt gaan gebruiken. Maar dan voor de carkit. Ik moet alleen even uitvogelen hoe ik er een speakertje achter kan plaatsen.

Maar bedankt voor je aanbod, wellicht kan je mij van dienst zijn voor het maken van een hoekprofiel voor de LPG-vul-nippel, die (als het van de RDW mag) in de kofferbak geplaatst zal worden. Dan zie je er van buiten niks van.

Gr. Patrick

PS LE, doe eens wat aan die avatar man!  Very Happy

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 25 januari 2005 09:27 PM
  [ # 8 ]

Jijjezin…

Maar ik kan niet al te dik staal verwerken hoor ! Maar met ene driehoek-constructie is er heel wat haalbaar. Als het nodig is hoor ik het wel.

Misschien lkan ik wat leux in elkaar frutselen voor dat roostertje ? Moet wel als de temperaturen weer boven het vriespunt liggen.

Profiel  

punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 25 januari 2005 10:25 PM
  [ # 9 ]

Wat je ook altijd nog kunt doen als je toch beter wilt is nieuwe speakers in die oude kistjes steken. Dan houdt je toch die oude look, maar heb je wel nieuwe speakers. Wink

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 januari 2005 10:40 PM
  [ # 10 ]
punky schreef:

Wat je ook altijd nog kunt doen als je toch beter wilt is nieuwe speakers in die oude kistjes steken. Dan houdt je toch die oude look, maar heb je wel nieuwe speakers. Wink

Dat is absoluut niet nodig, het zijn basreflex boxjes die werkelijk ook nog een aardige bas leveren ook! Ze zijn echt goed, ze kunnen zelfs redelijk had zonder vervorman. Als ik weer eens van zulke speakers tegen kom dan koop ik ze direkt. Die kunnen dan mooi in de eend….

Ik ga nog wel 2 tweetertjes voorin plaatsen, en misschien nog een extra baskistje onder de stoel ofzo, maar eerst is het zo wel voldoende.

Profiel  

citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012

Gepost: 09 november 2008 04:02 PM
  [ # 11 ]
Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook