koud monteren, en of met een beetje kopevet of met grafietvet monteren.
mvgr wupke ow jah 70tot90 Nm…
knäckor schreef:
Aluminium zet meer uit dan staal, dus als de kop warm is zouden de verstuivers er toch juist makkelijker in en uit moeten gaan? Vergelijk het eens met je stalen ontluchtingsnippel in je aluminium remklauw.
Het gat wordt door het uitzetten kleiner (alu zet uit, moet ergens heen, vult ruimte op) en het staal wordt door het uitzetten groter, dus per saldo zit ie er veel strakker in.
Ik heb het zelf namelijk een keer met een handwarme motor gedaan en dat beviel me echt helemaal niets!
Help, de brandplaatjes willen niet los
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bixie schreef:Help, de brandplaatjes willen niet los
Zitten ze vast?
Ik kreeg de tip om er een beetje WD40 erop te spuiten om het los te weken.
Was overigens niet nodig bij mij, met een magneetje haalde ik ze er zo uit.
Let op bij montage, de bolle kant naar boven en de verstuivers vastzetten op 90nm.
is toch gelukt. schroevendraaiertje er schuin opgezet en een tikje met de hamer. toen kon ik ze eruit vissen. Is het normaal dat je de gloeibougies kan zien zitten door het gaatje. Gaat ie er niet tegenaan spuiten dan?
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Dat is normaal, de nevel van de verstuiver word niet loodrecht naar beneden verneveld, maar naar de zijkanten.
Een slechte verstuiver die op de gloeibougie zit te pissen kan je gloeibougie om zeep helpen.
ik had er een heel klein schroevendraaiertje voor kromgebogen, werkt ook prima!
Nou er zitten er 2 in.
De slangetjes kreeg ik er niet heel af helaas dus morgen ff naar Brezan. Wat een stug spul is dat. moet je ze eerst warm maken ofzo?
Jammer, ik had em wel met 2 nieuwe verstuivers willen horen.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bixie schreef:Nou er zitten er 2 in.
De slangetjes kreeg ik er niet heel af helaas dus morgen ff naar Brezan. Wat een stug spul is dat. moet je ze eerst warm maken ofzo?
Jammer, ik had em wel met 2 nieuwe verstuivers willen horen.
warm maken met verffohn en hopla…
verstuivers wisselen hoeft toch nie zo lang te duren?
mvgr wupke
De eerste keer wel. ops:
En ik ben net ziek geweest. ::cry:
Nou herinneren waar ik die verf fohn gelaten heb…...
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bixie schreef:Nou er zitten er 2 in.
De slangetjes kreeg ik er niet heel af helaas dus morgen ff naar Brezan. Wat een stug spul is dat. moet je ze eerst warm maken ofzo?
Jammer, ik had em wel met 2 nieuwe verstuivers willen horen.
Volgens mij worden die retourslangetjes gewoon keihard van de warmte na verloop van tijd. Bij m’n XM moest ik ze er ook echt afsnijden met een mes. Een nieuwe retourslang van de dealer is erg soepel en druk je er zo op.
Animal triste post coitum
Haha, ik had nog een metertje dun plastic aquariumslang liggen. Past perfect!
Dus gauw erop gewurmd, de laatste dichtgesmolten, luchtslangen eropgerost. en starten maar
Nou hoesten, proesten, kuchen. Grote rookwolk. De 3e keer sloeg ie reutelend aan.
Iedereen in de straat omkijken: wa’s dat voor mongool dan?
Klein stukje mee gereden. Mooi lopen is anders, maar geloof het of niet: nu al onmiskenbaar meer koppel en de motor was nog steenkoud
Morgen de andere 2 doen
Zo klonk de koude start gisteren
en zo vandaag
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
ene kant hoor je hem tikken ivm de dieselklop, an de 2e kun je al een brom horen IPV een tik, die tik die je nog hoord is van de 2 overgebleven verstuivers, de brom van de 2 nieuwe..
mvgr wupke:zei het toch !!! ja maar hij loopt zo mooi,, doe nou maar, je zult het meemaken,, ja mar hij is toch nog goed, loopt als een zonnetje…,en jij nu al met 2 vervangen verstuivers,,, ja hij heb nu al meer koppel, en dat terwijl hij koud is…
ach ja,, je kent je vak of je kent het niet
Mijn vak is programmeur, en ik heb ook een opleiding in electronica genoten.
Voor de rest vertrouw ik dan maar op de Wup.
Hey, wat veroorzaakt de dieselklop eigenlijk. Waardoor wordt dat geluid geproduceerd? Detonaties zijn het niet,.. Krijgen de kleppen voor hun lazer ofzo?
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
voge schreef:ik had er een heel klein schroevendraaiertje voor kromgebogen, werkt ook prima!
hey, ik ook! Toch niet toevallig zo’n chromen ding met zo’n zeskantige bovenkant?