Ik heb soms last van een vettige vloeistof die uit de voetverwarming tevoorschijn komt (alleen bij het gebruiken van de voetverwarming), het lijkt nog het meest op kleur- en geurloze LHM-olie. Rara wie weet het :
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: natte voeten
Dat is je koelvloeistof. Je hebt een kapotte kachelradiator.
Duidelijk lijkt mij
WYD schreef:Duidelijk lijkt mij
erg duidelijk. Kachelradiateur bij een BX vervangen is niet zoveel werk gelukkig
Hiep hoi hoera
Dat zijn dus twee lekken in 1 koelsysteem!!
Ik heb ook nog een lek thv de binnenkant van m’n rechtervoorwiel, maar ik moet effies goed kijken waar t vandaan komt want het is met het blote oog niet goed te zien. Ik heb namelijk altijd lekkages op onmogelijke plekken
Ik heb ook nog een lek thv de binnenkant van m’n rechtervoorwiel
Een tientje op een lek veerpootretourslangetje!
LHM dus, makkelijk te vervangen
Harm schreef:Ik heb ook nog een lek thv de binnenkant van m’n rechtervoorwiel
Een tientje op een lek veerpootretourslangetje!
LHM dus, makkelijk te vervangen
Ik krijg een tientje van je! T is namelijk ook koelvloeistof!!
Hoewel….Ik heb gister even in de wielkast gekeken om te proberen het wielkastscherm los te halen (die waar een koelslang op is vastgeklikt) en ik zag dat m’n veerpootleiding ook nat was Maar ik heb het vermoeden dat dit koelvloeistof is die de gemakkelijkste weg kiest naar de aarde, want ik heb de laatste 3 maanden geen LHM- alarmeringen meer gehad…
Ik heb een fantastische bx met lekkere turbo-fluit (komt door de DEVIL met hoefijzerpijp), maar gescheurde LHM-hogedrukleidingen op de snelweg, kapotte voorraadbol, gescheurde VOORGEVORMDE koelslangen (a € 174.-)...soms zit het mee, meestal zit het tegen
hm… ik hou dat tientje nog ff op zak
Zo uit het hoofd zit er namelijk weinig koelsysteem in de buurt van het rechtervoorwiel… en bij een lek retourslangetje komt er maar heel weinig uit (bij een goed veersysteem), maar wel genoeg om een vette bende te maken in de wielkast… Het kan in elk geval heel lang duren voordat er meldingen op je dashboard komen.
Misschien heel wat anders, maar koelvloeistof is soms ook groen, oftewel dezelfde kleur als LHM. Het kan zijn dat je van een bepaalde vloeistof denkt dat het LHM is, maar toch ook koelvloeistof blijkt te zijn.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Harm schreef:hm… ik hou dat tientje nog ff op zak
Zo uit het hoofd zit er namelijk weinig koelsysteem in de buurt van het rechtervoorwiel…
Zo, nou, kdagget tochwel. Wat dacht je van een lekke waterpomp? Of de érg dikke slangen die daar naartoe lopen?
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Harm schreef:hm… ik hou dat tientje nog ff op zak
Zo uit het hoofd zit er namelijk weinig koelsysteem in de buurt van het rechtervoorwiel…Zo, nou, kdagget tochwel. Wat dacht je van een lekke waterpomp? Of de érg dikke slangen die daar naartoe lopen?
Klopt! Ik heb zelf een lekke waterpomp gehad met de BX 19 GT. Die waterpomp zit heel erg tegen het rechter voorwiel aan.
Lekt het bij jou op dezelfde plek als op de volgende foto? Daar lekte namelijk bij mij de koelvloeistof, maar dat zag ik ook aan hevig brandende orde lampjes op mijn dashboard:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:karel schreef:Harm schreef:hm… ik hou dat tientje nog ff op zak
Zo uit het hoofd zit er namelijk weinig koelsysteem in de buurt van het rechtervoorwiel…Zo, nou, kdagget tochwel. Wat dacht je van een lekke waterpomp? Of de érg dikke slangen die daar naartoe lopen?
Klopt! Ik heb zelf een lekke waterpomp gehad met de BX 19 GT. Die waterpomp zit heel erg tegen het rechter voorwiel aan.
Lekt het bij jou op dezelfde plek als op de volgende foto? Daar lekte namelijk bij mij de koelvloeistof, maar dat zag ik ook aan hevig brandende orde lampjes op mijn dashboard:
Het is echt koelvloeistof! Ik heb namelijk bijgevuld met koelvloeistof van Shell (blauwe kleur) en die komt er in blauwe druppels ook weer onderuit. Als je op de foto kijkt, is het precies dezelfde plek in de lijn van de aandrijfas, het kleinere plekje dus (ff goed kijken op de foto). Dat is trouwens niet de eerste keer dat ie op die hoogte lekt, en tot nu toe was het niet de waterpomp die zich ook in die buurt bevindt. Ik denk (hoop) dat het gewoon een slang is, maar om dat goed te zien moet ie op de brug, of het voorwiel eraf en het scherm verwijderen
martijn78 schreef:XBXG schreef:
Het is echt koelvloeistof! Ik heb namelijk bijgevuld met koelvloeistof van Shell (blauwe kleur) en die komt er in blauwe druppels ook weer onderuit. Als je op de foto kijkt, is het precies dezelfde plek in de lijn van de aandrijfas, het kleinere plekje dus (ff goed kijken op de foto). Dat is trouwens niet de eerste keer dat ie op die hoogte lekt, en tot nu toe was het niet de waterpomp die zich ook in die buurt bevindt. Ik denk (hoop) dat het gewoon een slang is, maar om dat goed te zien moet ie op de brug, of het voorwiel eraf en het scherm verwijderen
Op mijn foto gaat het ook om koelvloeistof!!
Ik weet niet precies wat voor slangen er naar de waterpomp lopen, maar die zou je moeten kunnen zien als je de plastieke beplating in de wielkast eraf haalt.
Zet je auto op een krik, het liefste op een blok, haal je rechter voorwiel eraf, haal de plastieke beplating eraf en dan moet je heel dichtbij de waterppomp kunnen komen.
Op deze foto zie je hoe het er dan uit ziet (ook al heb jij een andere motor in je BX hangen). Je kunt de waterpomp al zien zitten:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik moet alleen de distributieriem -kap er ook nog af halen wil ik dezelfde afbeelding krijgen
André schreef:De retour slangetjes van je veerpoot zijn nog wel heel?
De poot ziet er wat vettig uit.
Even voor de goede orde, André: die foto’s zijn gemaakt van mijn eigen BX, niet van de BX van Martijn waar dit topic over gaat.
En dat vettige op de veerpoot klopt; de retourleidingen waren gebroken wegens slechte veerpoten. Die veerpoten zijn een week na het nemen van die foto aan beide kanten vervangen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX