Totaal aantal Berichten: 245
- Xsara 1.6i coupe chrono
Best citrofielen,
me vader was al een tijdje op zoek naar een 2cvtje (was zijn eerste auto etc). En 2 weken geleden hebben we er dan eentje gekocht.
Het is een rode uit 1984.
Het wordt een opknap projectje maar hij is gewoon goed en loopt als een zonnetje.
We hebben hem ook gekocht echt voor het rijden en tuurlijk gaan we hem opknappen maar meer rijden
Dan nu een lijstje met wat er moet gebeuren:
- Hij moet ff een beurtje hebben.
- Drempel Links Achter moet gelast worden.
- Roestplek in rechterhoek voorruit (buitenkant).
- Spatborden voor zijn beide licht gedeukt en lak beschadigd.
- Kachelslang naar wiel links is weg dus ff een andere op.
- De voorbank daar hangt de bekleding los overheen dus moet ff vastgezet worden.
De rubbertjes moeten ook nog deels vervangen worden (vorige eigenaar was begonnen vandaar bekleding los).
- Bekleding rechter achterdeur is gescheurd.
- En nog wat kleine roestplekjes hier en daar.
Dan nu wat vragen:
Weet iemand waar ik die bank rubbers dingen kan krijgen?
En op het kenteken staat alleen 2cv6 en geen special of club ofzo, dus weet niet wat het is of is het gewoon de kaalst uitvoering en dus gewoon een 2cv6 en niks meer?
Nou dit was het wel zoon beetje.
Gr mark
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
toniclight schreef:Leuk hoor.
Het is trouwens een Spécial.
Veel succes ermee!Jeroen
Hoe zie je dat??
- 2CV 6 Special
oke bedankt.
Re: Rode 2cv gekocht!!!!
Duidelijk een Spécial, want dat zie je aan het kleine dashboard. Persoonlijk vind ik dat het mooiste dashboard wat ooit in de 2CV heeft gezeten. Ik had het ook in mijn blauwe 2CV.
mark15 schreef:Dan nu wat vragen:
Heeft iemand voor mij nog een krik want deze zat er niet bij?
Weet iemand waar ik die bank rubbers dingen kan krijgen?
Voor beide onderdelen zou ik eens bij het Eendeëi in Rotterdam gaan kijken. Toen ik mijn Dyane kocht, zocht ik ook een kirk, en heb die daar in veelvoud kunnen vinden. Volgens mij moet je dan wel even lid worden, maar dat is een extra, want het is daar fabtastisch.
Heel veel rijplezier gewenst, want de eend ziet er geweldig uit!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Opkrikken kan je beter niet doen met de orginele krik op de officiele krikpunten onder de koets. Het beste kan je het spul onder het chassis, tussen de transversebouten (bouten waarmee de asbuizen op het chassis vast zitten) opkrikken. En de orginele krik past daar wel onder, maar opkrikken lukt dan niet meer
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Opkrikken kan je beter niet doen met de orginele krik op de officiele krikpunten onder de koets. Het beste kan je het spul onder het chassis, tussen de transversebouten (bouten waarmee de asbuizen op het chassis vast zitten) opkrikken. En de orginele krik past daar wel onder, maar opkrikken lukt dan niet meer
Ja maar zit met het probleem dat dat ding een gigantisch eind omhoog moet willen de wielen van de grond komen.
Met een normale krik gaat dat niet.
En ik wil de velgenbehandelen/spuiten.
Gr mark
Paar blokjes (breed!) tussen krik en chassis plaatsen. Dan lukt het wel, lijkt me.
Overigens moet ik toegeven dat ik mijn Eend meestal opkrik met een garagekrik (van de Aldi).
Re: Rode 2cv gekocht!!!!
XBXG schreef:Duidelijk een Spécial, want dat zie je aan het kleine dashboard. Persoonlijk vind ik dat het mooiste dashboard wat ooit in de 2CV heeft gezeten. Ik had het ook in mijn blauwe 2CV.
Horen er dan geen type plaatjes op de achterklep???
Zoja heeft iemand die voor me??
Gr mark
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Leuk!, nog een rode eend in de buurt
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
- 2CV 6 Special
Horen er dan geen type plaatjes op de achterklep???
Ja, die horen er wel op.
Verder zijn er, als ik zo snel kijk, nog een paar dingen die niet helemaal “kloppen” bij je 2cv:
Brede achterbumper, dak wat van binnen te openen is, grill.
Enfin, met het echte genieten hebben deze zaken niets van doen!
Jeroen
toniclight schreef:Horen er dan geen type plaatjes op de achterklep???
Ja, die horen er wel op.
Verder zijn er, als ik zo snel kijk, nog een paar dingen die niet helemaal “kloppen” bij je 2cv:Brede achterbumper, dak wat van binnen te openen is, grill.
Enfin, met het echte genieten hebben deze zaken niets van doen!Jeroen
We hebben van die vent nog wel wat extra spulletjes gekregen waaronder een dakje met buitensluiter alleen zit daar geen achteruitverwarming in.
En nog een LA spatbord en dakdragers (wist niet eens dat ze bestonden).
Gr mark
Ik zou juist erg blij zijn met een binnensluiter. Ik heb op mijn eend en op mijn Dyane een binnensluiter gehad, en dat is toch wel een heel erg fijne manier om je dakje te sluiten.
Er zijn bijzonder weinig eenden die nog hun originele typeplaatjes hebben. Aan die plaatjes is echter nog wel te komen als je bijvoorbeeld op het forum van http://www.2cv.nl rondvraagt. Ook zijn bij de diverse eendenclubs en eendengarages nog wel wat typeplaatjes te vinden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Het is handiger om een rode achterklep met de juiste typeplaatjes op de kop te tikken
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
waarom?
als je typeplaatjes kan vinden (die gerust nog wel te vinden zijn) plak je ze er zo op
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004