dieselklop is voorontsteking.
het echte ratel klop dieselklop geluid (slechte injectoren of van tijd af) is het geluid wat afkomstig is van je lagers.
maar de normale klop cq dus de dieselklop, is gewoon de ontsteking voor BDP..
hoe vroeger de onsteking (injectie) hoe harder de klop zal klinken.
een goede diesel bromt, en klink dus niet zoals de direct ingespoten VW’s uit bwjr 1980
het is meer een broem broem broem geluid dan een klang klang klang geluid,wat je wilt horen..
en als ik het goed uitgefilter krijg klinken er 2 cilinders van jou motor als broem broem, en 2 als klang klang..
succes morgen,,,
mvgr wupke
Je hebt em alleen koud gehoord. Warm wassie nog best mooi broemig.
Maar dat gaat ie dus vanaf morgen ook koud zijn
en nog meer Nm ertjes erbij. Ik ga strepen trekken morgen!
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
kreazyV8wuppo schreef:het is meer een broem broem broem geluid dan een klang klang klang geluid,wat je wilt horen..
Dat is wat mij ook opviel toen ik de nieuwe verstuivers erin had gedraaid, broem broem en geen knikkerbak meer en meer koppel. Ik had overigens voor de wissel al eens zitten luisteren met zo een dokters ding, eerst was het inderdaad klang klang en met de nieuwe was het zachtjes brommen.
Wat de retourleidingen betreft, die had ik vooraf gehaald, als ze hard zijn dan breken ze meestal.
da’s ook de reden dat een blok wat elke 100K nieuwe verstuivers krijgt, makkelijk 1,500 000 kms weg kan zetten.
mvgr wupke
Zo te horen geeft nieuwe verstuivers een nog groter effect dan ik had gedacht ... Maar gauw eens op zoek naar een leuk setje van die dingen voor Criezeltje ...
Schijt aan originaliteit.
kreazyV8wuppo schreef:da’s ook de reden dat een blok wat elke 100K nieuwe verstuivers krijgt, makkelijk 1,500 000 kms weg kan zetten.
mvgr wupke
Zou dus idealiter altijd gecombineerd moeten worden met de distributieriem wissel.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik ben echt onder de indruk van het verschil, en dan nog maar met de helft van het aantal.
Ok dan, volgend jaar staat er een distributiewissel op het program. Ik zal alvast maar wat extra centjes wegleggen voor nieuwe verstuivers. Ik wacht je nieuwe geluidsopname wel even af. Top trouwens dat je het hebt opgenomen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bij nummer 3 zit de koperen ring vast. ik kan hem wel draaien met een hamer en schroevendraaier, maar hij zit klem.
Hoe hak je zo’n koperen ring in mootjes zonder de kop te beschadigen of vijlsel/brokjes in de voorkamer te krijgen?
update: de punt van een omgebogen veiligheidspelt ligt inmiddels onderin de voorkamer
update 2: ik ben een geluksvogel. het puntje zit nu aan de punt van een dikke spijker geplakt.
lang leve neodium magneten!
en nummer 3 zit erin. hele diepe put in de ring geramd met een schroevendraaier en toen opzij gewrikt et voila
nummer 4 spartelde niet tegen.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Nou alles zit erin en ze start, maar hoe
Ik heb nog nooit ZO HARD horen nagelen. eng gewoon.
Aah hoe kan dat. Doet die sensor het niet of moet ik iets resetten ofzo?. De toerenteller gaat op en neer van minimum naar maximum helemaal tik tok in de hoek.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bixie schreef:Nou alles zit erin en ze start, maar hoe
Ik heb nog nooit ZO HARD horen nagelen. eng gewoon.
Aah hoe kan dat. Doet die sensor het niet of moet ik iets resetten ofzo?. De toerenteller gaat op en neer van minimum naar maximum helemaal tik tok in de hoek.
Let erop dat als er lucht in de leidingen zit er geen peil op valt te trekken. De regeling (feedback via die inspuitsensor) zal ook niet helemaal fijn werken. Lucht verwijnt niet gelijk.. Misschien even een ritje rijden?
Bij die eerste 2 was de lucht binnen een paar tellen weg.
ik heb de accu losgemaakt en wacht nu een halfuurtje. mischien haalt dat wat uit.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
De oude naaldklepsensor heeft een weerstand van 95 ohm
De nieuwe een van oneindig
Ik had toen ik donderdag de doos openmaakte al een naar gevoel bij die beschadigde isolatie op het snoertje (daar waar de draad de verstuiver in gaat)
Dus dan moet ik die ene oude verstuiver maar zolang terugschroeven (zonder nieuwe ringetjes want die heb ik niet meer) en maandag Bols ff bellen.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bixie schreef:De oude naaldklepsensor heeft een weerstand van 95 ohm
De nieuwe een van oneindig
Da’s niet goed. ALs je de auto wilt gebruiken kun je idd de oude even terugschroeven. Desnoods even de ring hergebruiken (het is maar voor even) en je ervan vergewissen dat de afdichting niet lekt.
Vervelend zeg…
Tijdens het losmaken brak de hele stekker van de verstuiver af. Hoe ga ik dat uitleggen maandag. Oude er weer .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken). Lekker stukje gereden. YeeHa, dat ding gaat als de brandweer, maar wel nagelen op 1 verstuiver natuurlijk.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Potdomme, het zit niet mee zo. maar voor driekwart al teverden kennelijk. Hoe draait de motor als die opgewarmd is. Merk je dan nog grote verschillen?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!