8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Diesel Verstuivers vervangen
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 september 2007 01:54 AM
  [ # 106 ]

dieselklop is voorontsteking.
het echte ratel klop dieselklop geluid (slechte injectoren of van tijd af) is het geluid wat afkomstig is van je lagers.

maar de normale klop cq dus de dieselklop, is gewoon de ontsteking voor BDP..

hoe vroeger de onsteking (injectie) hoe harder de klop zal klinken.

een goede diesel bromt, en klink dus niet zoals de direct ingespoten VW’s uit bwjr 1980

het is meer een broem broem broem geluid dan een klang klang klang geluid,wat je wilt horen..

en als ik het goed uitgefilter krijg klinken er 2 cilinders van jou motor als broem broem, en 2 als klang klang..

succes morgen,,,

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 08 september 2007 02:24 AM
  [ # 107 ]

Je hebt em alleen koud gehoord. Warm wassie nog best mooi broemig.
Maar dat gaat ie dus vanaf morgen ook koud zijn Cool
en nog meer Nm ertjes erbij. Ik ga strepen trekken morgen!  Razz

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 september 2007 02:59 AM
  [ # 108 ]
kreazyV8wuppo schreef:

het is meer een broem broem broem geluid dan een klang klang klang geluid,wat je wilt horen..

Dat is wat mij ook opviel toen ik de nieuwe verstuivers erin had gedraaid, broem broem en geen knikkerbak meer en meer koppel. Ik had overigens voor de wissel al eens zitten luisteren met zo een dokters ding, eerst was het inderdaad klang klang en met de nieuwe was het zachtjes brommen.

Wat de retourleidingen betreft, die had ik vooraf gehaald, als ze hard zijn dan breken ze meestal.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 september 2007 03:09 AM
  [ # 109 ]

da’s ook de reden dat een blok wat elke 100K nieuwe verstuivers krijgt, makkelijk 1,500 000 kms weg kan zetten.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 september 2007 06:30 AM
  [ # 110 ]

Zo te horen geeft nieuwe verstuivers een nog groter effect dan ik had gedacht ... Maar gauw eens op zoek naar een leuk setje van die dingen voor Criezeltje ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 08 september 2007 01:36 PM
  [ # 111 ]
kreazyV8wuppo schreef:

da’s ook de reden dat een blok wat elke 100K nieuwe verstuivers krijgt, makkelijk 1,500 000 kms weg kan zetten.

mvgr wupke Wink

Zou dus idealiter altijd gecombineerd moeten worden met de distributieriem wissel.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 08 september 2007 01:48 PM
  [ # 112 ]

Ik ben echt onder de indruk van het verschil, en dan nog maar met de helft van het aantal.
Ok dan, volgend jaar staat er een distributiewissel op het program. Ik zal alvast maar wat extra centjes wegleggen voor nieuwe verstuivers. Ik wacht je nieuwe geluidsopname wel even af. Top trouwens dat je het hebt opgenomen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 08 september 2007 02:49 PM
  [ # 113 ]

Bij nummer 3 zit de koperen ring vast. ik kan hem wel draaien met een hamer en schroevendraaier, maar hij zit klem.
Hoe hak je zo’n koperen ring in mootjes zonder de kop te beschadigen of vijlsel/brokjes in de voorkamer te krijgen?

update: de punt van een omgebogen veiligheidspelt ligt inmiddels onderin de voorkamer Confused
update 2: ik ben een geluksvogel. het puntje zit nu aan de punt van een dikke spijker geplakt.
lang leve neodium magneten! Very Happy
en nummer 3 zit erin. hele diepe put in de ring geramd met een schroevendraaier en toen opzij gewrikt et voila
nummer 4 spartelde niet tegen.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 08 september 2007 05:41 PM
  [ # 114 ]

Nou alles zit erin en ze start, maar hoe Confused
Ik heb nog nooit ZO HARD horen nagelen. eng gewoon.
Aah hoe kan dat. Doet die sensor het niet of moet ik iets resetten ofzo?. De toerenteller gaat op en neer van minimum naar maximum helemaal tik tok in de hoek.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 september 2007 05:45 PM
  [ # 115 ]
Bixie schreef:

Nou alles zit erin en ze start, maar hoe Confused
Ik heb nog nooit ZO HARD horen nagelen. eng gewoon.
Aah hoe kan dat. Doet die sensor het niet of moet ik iets resetten ofzo?. De toerenteller gaat op en neer van minimum naar maximum helemaal tik tok in de hoek.

Let erop dat als er lucht in de leidingen zit er geen peil op valt te trekken.  De regeling (feedback via die inspuitsensor) zal ook niet helemaal fijn werken. Lucht verwijnt niet gelijk.. Misschien even een ritje rijden?

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 08 september 2007 06:04 PM
  [ # 116 ]

Bij die eerste 2 was de lucht binnen een paar tellen weg.
ik heb de accu losgemaakt en wacht nu een halfuurtje. mischien haalt dat wat uit.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 08 september 2007 06:26 PM
  [ # 117 ]

De oude naaldklepsensor heeft een weerstand van 95 ohm
De nieuwe een van oneindig Crying or Very sad
Ik had toen ik donderdag de doos openmaakte al een naar gevoel bij die beschadigde isolatie op het snoertje (daar waar de draad de verstuiver in gaat)

Dus dan moet ik die ene oude verstuiver maar zolang terugschroeven (zonder nieuwe ringetjes want die heb ik niet meer) en maandag Bols ff bellen.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 september 2007 06:38 PM
  [ # 118 ]
Bixie schreef:

De oude naaldklepsensor heeft een weerstand van 95 ohm
De nieuwe een van oneindig Crying or Very sad

Da’s niet goed. ALs je de auto wilt gebruiken kun je idd de oude even terugschroeven. Desnoods even de ring hergebruiken (het is maar voor even) en je ervan vergewissen dat de afdichting niet lekt.

Vervelend zeg…

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 08 september 2007 08:42 PM
  [ # 119 ]

Tijdens het losmaken brak de hele stekker van de verstuiver af. Hoe ga ik dat uitleggen maandag. Oude er weer .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken). Lekker stukje gereden. YeeHa, dat ding gaat als de brandweer, maar wel nagelen op 1 verstuiver natuurlijk.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 08 september 2007 08:45 PM
  [ # 120 ]

Potdomme, het zit niet mee zo. maar voor driekwart al teverden kennelijk. Hoe draait de motor als die opgewarmd is. Merk je dan nog grote verschillen?

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook