wat is het voor hemel
stof of plastic enz enz :
De exacte materiaalsoorten ken ik niet. Het bestaat uit een laag kunstof(vezels) en daarop een stuk stof getrokken. Je kunt het gemakkelijk recht houden in de lucht zonder dat het vorm verliest.
ok wat jekan proberen is met een vochtige doek maar wel heel voorzichtig
henny xm schreef:Het is duidelijk verweerd, het weer zit erin.
Wat je zou kunnen doen is ontweringswater (halen bij de goede verfspeciaalzaak,niet gamma ofzo=is troep) 50 % verdund met water in een spuitflacon doen ,het geheel goed inspuiten (niet schrikken als het kristaliseren (versuikeren) is normaal)
uurtje inlaten trekken,daarna met hogedrukspuit goed en langdurig afspuiten straal op ongeveer 1meter houden.De stof van de hemel kan dit echt wel goed hebben
Je zult zien dat het weer er dan zo goed als uit is.Desnoods kun je als het resultaat niet bevalt nog een keer dezelfde handeling overdoen.
Succes
hij heeft het hier wel over een soort van stof dus om dat helemaal nat te gaan maken enz
Hmmm, ik ken ontweringswater alleen van de houten tuinmeubelen. Is spuiten na behandeling met ontweringswater ook nog een optie. De originele kleur van de hemel is echt ver te zoeken, er zit een geel/bruine waas op sommige stukken naast dus die ‘weerplekken.’
bij mijn Berlingo heb ik het ook gereinigd (zelfde soort hemel)
inspuiten met tapijtreiniger van bij Lidl bvb. (1 € en nog wat), afspuiten met de hoge druk (ze de lans op brede straal), dan rechtop zetten en laten uitlekken-drogen en dat is niet op 5 minuten droog
zulke werkjes doe ik op een mooie dag (vanaf volgend WE 30°C)
ook mijn zetels doe ik zo, die drogen dan 2-3 dagen
succes verzekerd dus succes
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dank voor de tips, ik ga voor het ontweringswater. De stof kan echt heel veel hebben, want het was vreselijk hard trekken voor de hemel los kwam maar toch komt de hemel steeds terug in de originele vorm. Als ik dan toch bezig ben, heeft het nut om in het kader van geluidsisolatie de hemel met bijv. een extra stoflaag terug te plaatsen?
De hemel heeft de operatie met ontweringswater en de hd-spuit nog net overleefd . De zwarte punten zijn er niet uit en het vilt is op sommige punten losgeraakt. Dat laatste komt wel goed als ik het monteer, maar de enige optie die ik nu nog heb is de zaak te spuiten.
Heb dit even gevolgd omdat ik dit bij mijn hemel ook wel zou willen.
Ik denk dat ik toch maar afhaak.
Jos van der Voort
is de hemel al droog?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Jazeker, hij is kurkdroog. Ik heb het zaterdag gedaan en hij heeft met het mooie weer steeds buiten gestaan. Tips voor het spuiten van de hemel zijn nu welkom.
ik heb de hemel van de C25 met acryl verf geschildert (borstel), dak was zover heen dat reinigen geen zin meer had en wegens de vele beschadigingen moest er toch kleur op komen
ben niet echt tevreden, kan zijn omdat ik zijdelans heb genomen en het beter mat zou geweest zijn
het schilderen ging wel goed en de kleur gebroken wit is ook goed (bij mijn witte C25 dan toch)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Wordt vervolgd, maar eerst die motor maar eens aan de gang helpen. Anders heb je bijzonder weinig aan een mooie hemel .
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Heeft iemand ook nog tips hoe je die hemel er het best uit kunt halen ? Ik heb het bij mijn vorige auto gedaan, maar moest hard trekken en het dak trok ik bijna mee. Nu ging die auto naar de sloop, dus ik durfde wat risico te nemen.
Die hemel ligt nu klaar in de berging, maar ik heb het lef niet om mijn huidige hemel te verwijderen, omdat dit dak wel gewoon kreukvrij moet blijven.
Wat misschien makkelijker is, is om mijn huidige hemel te verven, hij is nu lichtgrijs, waar ik toch al van af wil (de hemel in de berging is zwart). Iemand tips ? Want ik wil best over de schimmel heen verven mocht dit het makkelijkst zijn, dan resteert de vraag : kwast/roller/spuitbus en welke verf ....
Nu C5 tijger…
O ja, topic bijna vergeten. Mijn hemel hangt inmiddels weer keurig op z’n plek. Hij was dus aanvankelijk wit en ik heb ‘m eerste instantie geprobeerd te verven met een roller en tex (had toch de muren net gedaan ). Dit was echter niet voldoende dekkend en ook de banen van de roller bleven te goed zichtbaar. Poging 2 met spuitbussen donkergrijs van de Praxis (in de aanbieding, we houden het low-budget) en dat is naar mijn mening heel goed gelukt. Alleen de hemel is dus niet meer zacht, maar hard geworden van de verf. Maar ja, wie voelt er nu aan z’n dakbekleding?
Ik neem aan dat een xm een vergelijkbare hemel heeft als een ax, maar het is toch gewoon een kwestie van alle handgrepen/zonnekleppen e.d. loshalen en dan trekken; er is minder kit gebruikt dan je zou denken en het spul vindt automatisch z’n oorspronkelijke vorm. Het dak kan wel wat hebben.