17 van de 20
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Veerbollen XM ( nieuw probleem pag.7)
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 08 september 2007 09:52 PM
  [ # 241 ]

Toch vind ik dat de h.d. regelaar nog vaak aanspringt

Lijkt mij ook Exclamation

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 september 2007 10:00 PM
  [ # 242 ]

Voorraadbol is nieuw , daar ligt het niet aan.

Bij mij word de lhm niet heet , hooguit lauw.

Ik dacht eerst aan de veerpoten omdat ie eerder wel in 5 min. aan de achterkant op de grond lag.
Welk stuurventiel bedoel je ? Ik heb alleen de h.d. regelaar tegen de bak zitten.

Maar als er geen interne lekkage is , waarom springt de h.d. regelaar dan nog redelijk vaak aan ?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 september 2007 10:12 PM
  [ # 243 ]
citro-power schreef:

Voorraadbol is nieuw , daar ligt het niet aan.

Bij mij word de lhm niet heet , hooguit lauw.

Ik dacht eerst aan de veerpoten omdat ie eerder wel in 5 min. aan de achterkant op de grond lag.
Welk stuurventiel bedoel je ? Ik heb alleen de h.d. regelaar tegen de bak zitten.

Maar als er geen interne lekkage is , waarom springt de h.d. regelaar dan nog redelijk vaak aan ?

vervang die HD regelaar eens….

meer van als het niet baad ,het schaad ook niet…

ik vermoed dat hij niet de juiste druk afregelt..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 september 2007 10:21 PM
  [ # 244 ]
kreazyV8wuppo schreef:

vervang die HD regelaar eens….

meer van als het niet baad ,het schaad ook niet…

ik vermoed dat hij niet de juiste druk afregelt..

mvgr wupke Wink

Moet ik eerst op zoek naar een ander exemplaar.

Heb jij er nog 1 ?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 september 2007 10:38 PM
  [ # 245 ]
citro-power schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

vervang die HD regelaar eens….

meer van als het niet baad ,het schaad ook niet…

ik vermoed dat hij niet de juiste druk afregelt..

mvgr wupke Wink

Moet ik eerst op zoek naar een ander exemplaar.

Heb jij er nog 1 ?


welke van de euhh, doos vol?
pm dan maar?

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 september 2007 10:45 PM
  [ # 246 ]

Van de GS/A heb ik nog wel een schuur vol onderdelen , van een XM niet.

Heb er geloof ik nog 1 maar weet niet hoe die is. Zover ik me kan herineren was die dichtgekit.

Er zitten volgens mij veel verschillende op de XM.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 september 2007 11:53 PM
  [ # 247 ]

schroef er bij wijze van test ff 1 onder van een GS..
systeem druk van GS/DS/Xantia/XM = 180 bar…

dus ergens,, ik vermoed dat het geen bal uit mag maken..

maar ik kan me vergissen Surprisedops:

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 09 september 2007 04:32 AM
  [ # 248 ]

Bij mij had het geen/weinig invloed op het inzakken nadat de vooraadbol vervangen was, die was bij mij lek!

Groetjes Erik!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 september 2007 04:51 AM
  [ # 249 ]
Lampie schreef:

Bij mij had het geen/weinig invloed op het inzakken nadat de vooraadbol vervangen was, die was bij mij lek!

ga de ene HP geveerde nu niet vergelijken met de ander..

de dag dat je bij mij voor de deur 3 identieke type Citroëns voor de deur kan zetten, die alle identiek zijn qua HP gedrag, heb jij 200 euro in je zak…

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 09 september 2007 05:00 AM
  [ # 250 ]
kreazyV8wuppo schreef:
Lampie schreef:

Bij mij had het geen/weinig invloed op het inzakken nadat de vooraadbol vervangen was, die was bij mij lek!

ga de ene HP geveerde nu niet vergelijken met de ander..

de dag dat je bij mij voor de deur 3 identieke type Citroëns voor de deur kan zetten, die alle identiek zijn qua HP gedrag, heb jij 200 euro in je zak…

mvgr wupke Wink

Oeps, ik dacht daarmee de voorraadbol uit te kunnen sluiten. Je leest mijn draadjes kennelijk. Klinkt wel als uitdaging, die 200 euro. Wink 2 stuks had misschien wel gelukt!

Groetjes Erik!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 september 2007 05:05 AM
  [ # 251 ]
Lampie schreef:
kreazyV8wuppo schreef:
Lampie schreef:

Bij mij had het geen/weinig invloed op het inzakken nadat de vooraadbol vervangen was, die was bij mij lek!

ga de ene HP geveerde nu niet vergelijken met de ander..

de dag dat je bij mij voor de deur 3 identieke type Citroëns voor de deur kan zetten, die alle identiek zijn qua HP gedrag, heb jij 200 euro in je zak…

mvgr wupke Wink

Oeps, ik dacht daarmee de voorraadbol uit te kunnen sluiten. Je leest mijn draadjes kennelijk. Klinkt wel als uitdaging, die 200 euro. Wink 2 stuks had misschien wel gelukt!

en als jij dit draadje had gelezen en gevolgd, had je kunnen zien dat de HD bol vervangen is door een nieuw exemplaar..

je mag eraan twijfelen, maar voorals nog lijkt me dat de oorzaak ergens anders gezocht moet worden.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 september 2007 05:08 AM
  [ # 252 ]
kreazyV8wuppo schreef:
Lampie schreef:
kreazyV8wuppo schreef:
Lampie schreef:

Bij mij had het geen/weinig invloed op het inzakken nadat de vooraadbol vervangen was, die was bij mij lek!

ga de ene HP geveerde nu niet vergelijken met de ander..

de dag dat je bij mij voor de deur 3 identieke type Citroëns voor de deur kan zetten, die alle identiek zijn qua HP gedrag, heb jij 200 euro in je zak…

mvgr wupke Wink

Oeps, ik dacht daarmee de voorraadbol uit te kunnen sluiten. Je leest mijn draadjes kennelijk. Klinkt wel als uitdaging, die 200 euro. Wink 2 stuks had misschien wel gelukt!

en als jij dit draadje had gelezen en gevolgd, had je kunnen zien dat de HD bol vervangen is door een nieuw exemplaar..

je mag eraan twijfelen, maar voorals nog lijkt me dat de oorzaak ergens anders gezocht moet worden.

mvgr wupke Wink

en 2 HP identieke HP geveerde gelijke type’s is al een unikum, laat staan 3.
schier onmogenlijk dus..

maar als je denkt dat het kan,, be my guest..de 200 staan..

mvgr wupke:leer mij HP kennen Cool

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 september 2007 05:11 AM
  [ # 253 ]

daarnaast, mn truuk werkt zelfs op HAI…de wupke truuk vering hahaha.. scon..
ik zit hier te glunderen van links naar rechts,,,

mooi he,,

mvgr wupke Very Happy Laughing  Shocked  Wink  Cool  Cool  Cool ow shit nu loop ik langs mn voetzolen Razz

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 september 2007 05:15 AM
  [ # 254 ]
citro-power schreef:

Vandaag 50 km gereden met de gemodificeerde “wuppo” veering.

Rijd echt weer ongelooflijk lekker , zoals een Citroen hoort te veren en zoals ik gewend was.

Ik heb dus de hydractief regelaars “verbouwd” zodat ze continu op comfortveering blijft staan , en nieuwe hydractief bollen erop.

Het resultaat is perfect. Niks geen zwabberende XM o.i.d. , ook niet op hogere snelheid. Tuurlijk , als je grens situatie’s op gaat zoeken zal een XM met werkende sportveering zich beter gedragen maar wanneer gebeurt dat ? Het enigste is dat als je hard optrekt de XM in de achterveering getokken word. Zie ik iet als nadeel.

Verder had ik de remservo schoongemaakt van binnen. dit met reden omdat de h.d. regelaar om de 7 seconden aansloeg.
Dat is nu veel beter , ongeveer om de 15 tot 20 seconden.
Ook blijft de XM nu wel 3 uur in rijstand staan wat eerder 20 minuten was.

Toch vind ik dat de h.d. regelaar nog vaak aanspringt. Ik verdachte de veercilinders achter maar als de XM zo lang op rijhoogte blijft staan lijkt me dat er geen interne lekkage is , of zie ik dit verkeerd ??

tja..al lezende vond ik deze quote voor herhaling vatbaar..

quote :: Vandaag 50 km gereden met de gemodificeerde “wuppo” veering.
end quote::

wuppo vering,, hehe ti’s wat anders dan Citroën bedoelde, maar het veert beter.. Exclamation
mvgr wupke Laughing

Profiel  
 
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 09 september 2007 05:18 AM
  [ # 255 ]

Geniet er maar van Razz Wink

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
 
17 van de 20
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook