Toch vind ik dat de h.d. regelaar nog vaak aanspringt
Lijkt mij ook
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Voorraadbol is nieuw , daar ligt het niet aan.
Bij mij word de lhm niet heet , hooguit lauw.
Ik dacht eerst aan de veerpoten omdat ie eerder wel in 5 min. aan de achterkant op de grond lag.
Welk stuurventiel bedoel je ? Ik heb alleen de h.d. regelaar tegen de bak zitten.
Maar als er geen interne lekkage is , waarom springt de h.d. regelaar dan nog redelijk vaak aan ?
citro-power schreef:Voorraadbol is nieuw , daar ligt het niet aan.
Bij mij word de lhm niet heet , hooguit lauw.
Ik dacht eerst aan de veerpoten omdat ie eerder wel in 5 min. aan de achterkant op de grond lag.
Welk stuurventiel bedoel je ? Ik heb alleen de h.d. regelaar tegen de bak zitten.Maar als er geen interne lekkage is , waarom springt de h.d. regelaar dan nog redelijk vaak aan ?
vervang die HD regelaar eens….
meer van als het niet baad ,het schaad ook niet…
ik vermoed dat hij niet de juiste druk afregelt..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
kreazyV8wuppo schreef:
vervang die HD regelaar eens….
meer van als het niet baad ,het schaad ook niet…
ik vermoed dat hij niet de juiste druk afregelt..
mvgr wupke
Moet ik eerst op zoek naar een ander exemplaar.
Heb jij er nog 1 ?
citro-power schreef:kreazyV8wuppo schreef:
vervang die HD regelaar eens….
meer van als het niet baad ,het schaad ook niet…
ik vermoed dat hij niet de juiste druk afregelt..
mvgr wupke
Moet ik eerst op zoek naar een ander exemplaar.
Heb jij er nog 1 ?
welke van de euhh, doos vol?
pm dan maar?
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Van de GS/A heb ik nog wel een schuur vol onderdelen , van een XM niet.
Heb er geloof ik nog 1 maar weet niet hoe die is. Zover ik me kan herineren was die dichtgekit.
Er zitten volgens mij veel verschillende op de XM.
schroef er bij wijze van test ff 1 onder van een GS..
systeem druk van GS/DS/Xantia/XM = 180 bar…
dus ergens,, ik vermoed dat het geen bal uit mag maken..
maar ik kan me vergissen ops:
mvgr wupke
Bij mij had het geen/weinig invloed op het inzakken nadat de vooraadbol vervangen was, die was bij mij lek!
Groetjes Erik!
Lampie schreef:Bij mij had het geen/weinig invloed op het inzakken nadat de vooraadbol vervangen was, die was bij mij lek!
ga de ene HP geveerde nu niet vergelijken met de ander..
de dag dat je bij mij voor de deur 3 identieke type Citroëns voor de deur kan zetten, die alle identiek zijn qua HP gedrag, heb jij 200 euro in je zak…
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:Lampie schreef:Bij mij had het geen/weinig invloed op het inzakken nadat de vooraadbol vervangen was, die was bij mij lek!
ga de ene HP geveerde nu niet vergelijken met de ander..
de dag dat je bij mij voor de deur 3 identieke type Citroëns voor de deur kan zetten, die alle identiek zijn qua HP gedrag, heb jij 200 euro in je zak…
mvgr wupke
Oeps, ik dacht daarmee de voorraadbol uit te kunnen sluiten. Je leest mijn draadjes kennelijk. Klinkt wel als uitdaging, die 200 euro. 2 stuks had misschien wel gelukt!
Groetjes Erik!
Lampie schreef:kreazyV8wuppo schreef:Lampie schreef:Bij mij had het geen/weinig invloed op het inzakken nadat de vooraadbol vervangen was, die was bij mij lek!
ga de ene HP geveerde nu niet vergelijken met de ander..
de dag dat je bij mij voor de deur 3 identieke type Citroëns voor de deur kan zetten, die alle identiek zijn qua HP gedrag, heb jij 200 euro in je zak…
mvgr wupke
Oeps, ik dacht daarmee de voorraadbol uit te kunnen sluiten. Je leest mijn draadjes kennelijk. Klinkt wel als uitdaging, die 200 euro. 2 stuks had misschien wel gelukt!
en als jij dit draadje had gelezen en gevolgd, had je kunnen zien dat de HD bol vervangen is door een nieuw exemplaar..
je mag eraan twijfelen, maar voorals nog lijkt me dat de oorzaak ergens anders gezocht moet worden.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:Lampie schreef:kreazyV8wuppo schreef:Lampie schreef:Bij mij had het geen/weinig invloed op het inzakken nadat de vooraadbol vervangen was, die was bij mij lek!
ga de ene HP geveerde nu niet vergelijken met de ander..
de dag dat je bij mij voor de deur 3 identieke type Citroëns voor de deur kan zetten, die alle identiek zijn qua HP gedrag, heb jij 200 euro in je zak…
mvgr wupke
Oeps, ik dacht daarmee de voorraadbol uit te kunnen sluiten. Je leest mijn draadjes kennelijk. Klinkt wel als uitdaging, die 200 euro. 2 stuks had misschien wel gelukt!
en als jij dit draadje had gelezen en gevolgd, had je kunnen zien dat de HD bol vervangen is door een nieuw exemplaar..
je mag eraan twijfelen, maar voorals nog lijkt me dat de oorzaak ergens anders gezocht moet worden.
mvgr wupke
en 2 HP identieke HP geveerde gelijke type’s is al een unikum, laat staan 3.
schier onmogenlijk dus..
maar als je denkt dat het kan,, be my guest..de 200 staan..
mvgr wupke:leer mij HP kennen
daarnaast, mn truuk werkt zelfs op HAI…de wupke truuk vering hahaha.. scon..
ik zit hier te glunderen van links naar rechts,,,
mooi he,,
mvgr wupke ow shit nu loop ik langs mn voetzolen
citro-power schreef:Vandaag 50 km gereden met de gemodificeerde “wuppo” veering.
Rijd echt weer ongelooflijk lekker , zoals een Citroen hoort te veren en zoals ik gewend was.
Ik heb dus de hydractief regelaars “verbouwd” zodat ze continu op comfortveering blijft staan , en nieuwe hydractief bollen erop.
Het resultaat is perfect. Niks geen zwabberende XM o.i.d. , ook niet op hogere snelheid. Tuurlijk , als je grens situatie’s op gaat zoeken zal een XM met werkende sportveering zich beter gedragen maar wanneer gebeurt dat ? Het enigste is dat als je hard optrekt de XM in de achterveering getokken word. Zie ik iet als nadeel.
Verder had ik de remservo schoongemaakt van binnen. dit met reden omdat de h.d. regelaar om de 7 seconden aansloeg.
Dat is nu veel beter , ongeveer om de 15 tot 20 seconden.
Ook blijft de XM nu wel 3 uur in rijstand staan wat eerder 20 minuten was.Toch vind ik dat de h.d. regelaar nog vaak aanspringt. Ik verdachte de veercilinders achter maar als de XM zo lang op rijhoogte blijft staan lijkt me dat er geen interne lekkage is , of zie ik dit verkeerd ??
tja..al lezende vond ik deze quote voor herhaling vatbaar..
quote :: Vandaag 50 km gereden met de gemodificeerde “wuppo” veering.
end quote::
wuppo vering,, hehe ti’s wat anders dan Citroën bedoelde, maar het veert beter..
mvgr wupke
Geniet er maar van
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000