http://s180.photobucket.com/albums/x1/josthefox/schermen/
hier de fotos van de aangekochte schermen…het rechter achterscherm is in hele goede staat…
het linker zie je op de foto dat het onderaan wel wa roest aan is…het valt tamelijk mee, het is al ooit geplamuurd geweest….
nu mag je met een gewoon schuurmachine beginnen aan het opschuren van de schermen??
ik had me laten zeggen dat je machines zou moeten hebben met laag toerental of zoiets…om uitzetting van het metaal te voorkomen….
nu is het beter een nieuw stuk in te lassen?? of egaal maken door te plamuren…roest komt na verloop van tijd toch weer opduiken dan?? niet??
alvast bedankt
i life my live one DS at a time…
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Jos, als er genoeg materiaal nog voorhanden is kun je misschien de roest er nog gewoon uit schuren, dus tot op het blanke staal. Als het van binnen uit komt is plamuur óók een goede manier om het roesten te versnellen (plamuur vangt vocht!). Either way: als het langdurig mooi moet wil je zo veel mogelijk van de roest af.
En volgens mij kan dat met een gewone schuurmachine: gewoon niet te lang op één plek blijven schuren. (Heeft iemand daar al wel eens een vervormd spatbord door gehad??) Kleine roestplekken eventueel schoonschuren met een lamellenschijf onder de haakse slijper, maar dat gaat snel dus dat moet met beleid. Enige plamuur om alles glad te maken is onontkoombaar, IMHO… Maar hoe minder, hoe mooier, vind ik zelf.
Of je laat ze kaal stralen, dan valt al het rotte materiaal er vanzelf af en weet je precies hoe de vlag erbij hangt!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Joskefox, ik heb hier (klik daar op Richtlijnen) wat richtlijnen staan waar je op moet letten bij het plamuren, schuren en spuiten van plaatwerk. Wellicht heb je er ook wat aan indien je wilt werken met een spuitbus.
Verder is het heel belangrijk alle roest te verwijderen, bijvoorbeeld met een Scotch-schijf.
Succes!
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
nu eindelijk begonnen aan het opschuren van het plaatwerk….
dit gaat immers toch minder vlot dan verwacht
nu lees ik her en der over het al dan nie niet gebruik maken van zandstralen
de ene zegt het is te bruut voor ds plaatwerk, maar ik las al dat er voor delicaat plaatwerk geen problemen zouden zijn voor deze methode.
ook als ja zelf gaat schuren, je geraakt toch nooit in de binnenkant van je deuren???? of hoe gebeurt dit opknapwerk dan?
ik heb achterschermen in goede staat waar geen laswerk moet worden gedaan…haal ik langs de binnenkant de steenslag ook weg of gewoon opkuisen en nieuwe laag over??
i life my live one DS at a time…
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Als je tóch aan de gang bent… Nieuwe anti-steenslag laag vanaf kaal is denk ik op de lange duur beter!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!